یورو/دلار آمریکا رشد خود را حفظ می کند اما سودهای الهام گرفته از تورم ایالات متحده را کاهش می دهد

تجزیه و تحلیل EUR/USD و نمودارها

  • یورو/دلار آمریکا این هفته به عنوان ایالات متحده پرید تورم کند شد
  • اکثر این دستاوردها را تا جلسه روز پنجشنبه حفظ کرده است
  • با این حال، مقاومت کلیدی هنوز از گاوها در امان است

یاد بگیرید چگونه تجارت کنید یورو/دلار آمریکا با راهنمای رایگان ما

توصیه شده توسط دیوید کوتل

نحوه معامله EUR/USD

یورو در معاملات روز پنج‌شنبه به بیشتر افزایش‌های شدید اخیر خود در برابر دلار آمریکا ادامه داده است، اما برخی از آنها را بازگردانده است، زیرا باقیمانده این هفته از نشانه‌های آشکار معاملاتی کم است و یورو/دلار آمریکا را بیشتر تحت فشار قرار داده است. ارز واحد از اوایل اکتبر افزایش یافته است زیرا بازارهای جهانی به این باور رسیده اند که نه تنها هزینه های استقراض ایالات متحده بیش از این افزایش نخواهد یافت، بلکه ممکن است در سال آینده شروع به کاهش کنند. آخرین کاهش تورم رسمی قیمت مصرف کننده در ایالات متحده به هیچ وجه به این تز آسیبی نرساند و شاهد یک ضربه عمومی به دلار بود. در نتیجه، EUR/USD به سطوحی بازگشته است که از پایان آگوست مشاهده نشده است.

شاید وسوسه انگیز باشد که بگوییم قدرت اخیر یورو صرفاً یک داستان «ضعف دلار» است. مطمئناً در غیاب داده های سطح اول منطقه یورو آمده است. برای اطمینان از اینکه عملکرد این بلوک ناهموار باقی می‌ماند، و اعداد محلی اغلب حداقل به همان اندازه که از آن حمایت می‌کنند، یورو را تضعیف می‌کنند. داده‌های شاخص مدیران خرید نرم در اوایل سپتامبر را به یاد بیاورید که EUR/USD را به پایین‌ترین سطح سه ماهه رساند. در واقع، کمیسیون اروپا این هفته پیش‌بینی‌های خود را برای رشد بلوک ارزی در سال جاری و سال آینده کاهش داده است، زیرا هزینه‌های استقراض بالاتر بر فعالیت‌های اقتصادی تأثیر می‌گذارد. در پیش بینی پاییز خود، EC به دنبال رشد 0.6 درصدی در سال 2023 بود که کمتر از 0.8 درصدی که پیش از این به سختی هیجان انگیز پیش بینی شده بود (توافق سال آینده 1.3 درصد از 1.4 درصد کاهش یافته است). کمیسیون خاطرنشان کرد که اقتصاد محلی پس از بهبودی کاملاً قوی از همه‌گیری کووید-19 شتاب خود را از دست داده است.

  کاهش بی سابقه ارزش ین ژاپن در برابر دلار آمریکا

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه صحبت کرد، اما به طور کلی به موضوع ریسک سیستمی خود پایبند بود و چیز زیادی برای هیجان‌انگیز بودن معامله‌گران نداشت. بازارها در روز جمعه نگاهی به تورم اصلی و اصلی منطقه یورو در ماه اکتبر خواهند داشت. انتظار می‌رود که هر دو نسبت به برآوردهای اولیه کاهش یافته باشند، و انتظار می‌رود معیار اصلی 4.2 درصد در سال باشد که از 4.5 درصد کاهش یافته است. شاخص تیتر 2.9 درصد است که بسیار کمتر از 4.3 درصد اولیه است. ارقام مورد انتظار ممکن است به خوبی یورو را تضعیف کنند، زیرا نشانه های مشابهی از کاهش تورم برای دلار و پوند انگلیس در این هفته وجود دارد. این نسخه به غیر از تنها تعداد عمده ای که در این هفته منتشر می شود، از ایالات متحده خواهد بود، در قالب ارقام مجوز ساختمان در ماه اکتبر.

تجزیه و تحلیل فنی EUR/USD

نمودار با استفاده از TradingView کامپایل شده است

گاوهای یورو در تلاش هستند تا EUR/USD را به طور قانع کننده ای از مرز مقاومت روانی 1.0850 عبور دهند. درست بالای آن 1.08669 قرار دارد که اولین سطح فیبوناچی اصلاحی از افزایش از پایین ترین سطح اواخر سپتامبر 2022 به بالاترین سطح مشاهده شده در جولای سال جاری بود. این سطح در پایان ماه اوت تسلیم شد و اکنون به عنوان مقاومت قابل توجهی ایستاده است. شکست‌های کوتاه‌مدت بالاتر از این ممکن است مشکوک باشد، با این حال، زیرا یورو به بالاتر از روند صعودی قبلی خود جهش کرده است و اگرچه ممکن است از سر گرفته شود، ممکن است نیاز به مدتی طول بکشد تا بتواند به طور پایدار آن سطح بازگشتی را بازپس گیرد و حمله جدیدی به آن انجام دهد. اوج های سال

  USD/CAD، CAD/JPY، GBP/CAD پیش از داده های تورم

شاخص قدرت نسبی این جفت دوباره به سمت سطح 70.0 «بیش از حد خرید» بالا می رود، که ممکن است باز هم نشان دهد که گاوها نیاز به مکث دارند. کانال روند صعودی قبلی اکنون پشتیبانی را در 1.07843 ارائه می دهد، پیش از بالاترین سطح روزانه 1.07597 در 6 نوامبر. با این حال، اگر بازار بتواند به بالای 1.0850 برسد و تا مقاومت 1.0890 برسد، باز هم می‌تواند شاهد صعود دیگری باشد. نسبت نزدیک هفته به این سطوح می تواند برای جهت گیری کوتاه مدت آموزنده باشد.

ببینید چگونه احساسات خرده فروشی IG می تواند به شما در هنگام معامله کمک کند

اعداد احساسات مشتری خود IG متفاوت است، با 42٪ خالص طولانی، 58٪ کوتاه، شاید تاکید بر اینکه چگونه EUR/USD در اوج فعلی ناپایدار است.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -10% 9% 1%
هفتگی -38٪ 48% -4٪

–توسط دیوید کوتل برای DailyFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/eur-usd-holds-up-but-pares-us-inflation-inspired-gains-20231116.html