یورو/دلار آمریکا پس از فروش ضعیف خرده‌فروشی ایالات متحده افزایش یافت، اما PPI ایالات متحده تهدیدی برای بازیابی است

بیشترین خوانده شده: چشم انداز پوند بریتانیا – تجزیه و تحلیل و تنظیمات GBP/USD، EUR/GBP و GBP/JPY

یورو/دلار آمریکا روز پنجشنبه افزایش یافت و برای دومین روز متوالی پس از جهش از سطح روانشناختی 1.0700 در اوایل هفته، صعود کرد، که تا حدی توسط داده های ناامید کننده اقتصادی ایالات متحده حمایت شد. برای زمینه، ارقام تجارت خرده فروشی ایالات متحده نشان می دهد که فروش در ژانویه 0.8% کاهش یافته است، که بسیار کمتر از انتظارات برای کاهش متوسط ​​0.1%.

image1.png

منبع: تقویم اقتصادی DailyFX

مخارج ضعیف مصرف کننده در انزوا می تواند توجیهی برای فدرال رزرو برای تسریع کاهش نرخ بهره به عنوان یک استراتژی پیشگیرانه برای جلوگیری از رکود احتمالی بارداری باشد. با این حال، در شرایط کنونی قیمت‌های مصرف‌کننده دائماً بالا و چسبنده، بعید است که سیاست‌گذاران نسبت به یک گزارش واکنش بیش از حد نشان دهند.

با توجه به تمرکز لیزری فدرال رزرو روی بازگرداندن ثبات قیمت و دادن وزن بیشتر به این بخش از وظایف خود در حال حاضر، معامله گران باید به ارقام شاخص قیمت تولیدکننده که در روز جمعه منتشر می شود توجه زیادی داشته باشند. بر اساس برآوردها، PPI سرفصل ژانویه به 0.6% در سال از 1.0% قبل کاهش یافت، در حالی که گیج اصلی از 1.8% در دسامبر به 1.6% تعدیل شد.

اگر داده‌های PPI منعکس کننده گزارش CPI منتشر شده در اوایل هفته باشد که نشان دهنده توقف پیشرفت تورمی بود، می‌توانیم شاهد چرخش دلار آمریکا به سمت صعودی باشیم زیرا بازارها زمان اولین کاهش نرخ FOMC را دورتر می‌کنند و انتظارات کاهشی را کاهش می‌دهند. سال در این سناریو، EUR/USD می تواند به سرعت عقب نشینی خود را از سر بگیرد.

  روایتی از یک خبر| رقابت با ناتو در اقیانوسیه؛ چین بدنبال تحکیم روابط با استرالیا

برای یک مرور کلی از چشم انداز فنی و بنیادی یورو، مطمئن شوید که پیش بینی معاملات سه ماهه اول ما را هم اکنون دانلود کنید!

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

داده های اقتصادی آینده ایالات متحده

image2.png

منبع: تقویم اقتصادی DailyFX

علاقه مند به یادگیری نحوه موقعیت یابی خرده فروشی می توانید مسیر کوتاه مدت EUR/USD را شکل دهید؟ راهنمای احساسات ما همه پاسخ ها را دارد. راهنمای رایگان خود را اکنون دانلود کنید!




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -13٪ 15% -1٪
هفتگی -12% 10% -2٪

پیش بینی EUR/USD – تحلیل فنی

EUR/USD پس از جهش حمایتی در حدود 1.0700 در اوایل هفته، بهبود خود را در روز پنجشنبه تمدید کرد. اگر در روزهای آینده رشدها شتاب بگیرند، مقاومت تلاقی نزدیک به 1.0800 اولین مانع در برابر پیشرفت های بیشتر خواهد بود. در بالای این ناحیه، تمرکز روی میانگین متحرک ساده 200 روزه در 1.0825 خواهد بود و به دنبال آن 1.0890، میانگین متحرک ساده 50 روزه قرار دارد.

در سمت دیگر، اگر فروشندگان بازگشت کنند و باعث بازگشت نزولی شوند، همان طور که در بالا ذکر شد، حمایت اولیه روی 1.0700 ظاهر می شود. گاوها باید به شدت از این طبقه دفاع کنند. عدم انجام این کار می تواند منجر به عقب نشینی به سمت 1.0650 شود. زیان های اضافی فراتر از این آستانه می تواند حرکت نزولی را تقویت کند و زمینه را برای افت به سمت 1.0520 فراهم کند.

نمودار EUR/USD – تجزیه و تحلیل فنی

یک عکس از صفحه نمایش یک نمودار توضیحات به طور خودکار تولید می شود

نمودار EUR/USD با استفاده از TradingView ایجاد شد



منبع: https://www.dailyfx.com/news/forex-eur-usd-gains-after-weak-us-retail-sales-but-us-ppi-poses-threat-to-recovery-20240215.html