آژانس بین المللی انرژی تخمین رشد تقاضا را کاهش می دهد، بازیابی نفت کند می شود

تجزیه و تحلیل نفت (برنت، WTI)

  • تولید حاشیه ای سهام کوشینگ می تواند افزایش قیمت نفت را محدود کند، آژانس بین المللی انرژی رشد تقاضای نفت را کاهش می دهد
  • نفت خام برنت با SMA 200 روزه معاشقه می کند
  • WTI منطقه اصلی مقاومت را تا پایان هفته آزمایش می کند
  • تجزیه و تحلیل در این مقاله از الگوهای نمودار و کلید حمایت و مقاومت سطوح برای اطلاعات بیشتر به جامع ما مراجعه کنید کتابخانه آموزش و پرورش

ساخت حاشیه ای سهام کوشینگ می تواند افزایش قیمت نفت را محدود کند

ذخایر نفت آمریکا در کوشینگ اوکلاهما در پایان هفته گذشته اندکی افزایش یافت که ممکن است تا پایان هفته جاری قیمت نفت را افزایش دهد. ارقام ذخیره سازی نفت در ماه فوریه پس از اینکه ژانویه شاهد کاهش های متعدد بود، بهبود یافت. ارقام ذخیره سازی تنها بخشی از ترکیب بنیادی چند عاملی است که در حال حاضر در جریان است. یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده قیمت نفت، نگرانی در مورد چشم انداز اقتصاد جهانی است، به ویژه اینکه بریتانیا و ژاپن تایید کردند که اقتصادهای مربوطه خود در سه ماهه پایانی سال 2023 وارد رکود شده اند.

image1.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

آشنایی با مبانی اصلی تجارت نفت

اقتصاد اروپا به اندکی از رکود فنی اجتناب کرده است، در حالی که مقامات چینی در تلاش هستند تا وضعیت رو به وخامت سرمایه گذاران و ضعف بازار سهام را معکوس کنند. بخش قابل توجهی از رشد تقاضای نفت هر ساله از چین حاصل می شود، اما با پیش بینی یک سال دیگر از رشد اقتصادی کمتر از حد برای دومین اقتصاد بزرگ جهان، پتانسیل مازاد عرضه بازار نفت را تحت تاثیر قرار می دهد.

  آموزش ثبت نام در فارکس به همراه ترفندها و نکات کلیدی آن

پیش‌بینی‌های سازمان انرژی بین‌المللی انرژی و اوپک برای رشد تقاضای نفت پس از تجدیدنظر انجمن بین‌المللی انرژی (IEA) در برآورد پایین‌تر خود، از 1.24 میلیون بشکه در روز (بشکه در روز) به 1.22 میلیون بشکه در روز، متفاوت است. اوپک روز سه‌شنبه تخمین 2.25 میلیون بشکه‌ای در روز خود را حفظ کرد که نشان‌دهنده افزایش عدم اطمینان در مورد پویایی عرضه و تقاضای جهانی است.

نفت خام برنت با SMA 200 روزه معاشقه می کند

نمودار نفت خام برنت در زیر بهبود بازار نفت را به شکل V (که با رنگ بنفش مشخص شده است) نشان می دهد، زیرا قیمت این کالا در بازار سهام چین قبل از تعطیلات یک هفته ای سال نو قمری دنبال می شد.

به نظر می رسد قیمت نفت مقاومتی در حدود 83.50 دلار پیدا کرده است، اما هنوز بالاتر از نوسان اخیر 84 دلار بسته نشده است. در معاملات اخیر نفت پس از کاهش شدیدی که تقریباً همزمان با فروش سریع سهام چین رخ داد، بهبود یافت.

در غیاب کاتالیزور صعودی بیشتر از اینجا، قیمت ها ممکن است تثبیت شوند یا کاهش پیدا کنند. ثابت شده است که غلبه بر 83.50 دلار از پایان سال گذشته دشوار است، که نشان می دهد بازگشت به 77 دلار دور از ذهن نیست.

نمودار روزانه نفت برنت

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

نحوه تجارت نفت

WTI منطقه مقاومت اصلی را تا پایان هفته آزمایش می کند

نفت خام آمریکا نیز مانند برنت خود را در محاصره مقاومت می بیند. در این مورد، این نقطه تقاطع سطح بلندمدت اصلی 77.40 دلار و میانگین متحرک ساده 200 روزه (SMA) است. بسته شدن روزانه بالای این نشانگر مقاومت کانال را برجسته می کند. اگر مقاومت برای تسخیر خیلی سخت باشد، قیمت ها ممکن است با حرکت به سمت حمایت کانال و 72.50 دلار به نوسان در محدوده ادامه دهند.

  نخست‌وزیر هند: سازمان ملل نیازمند اصلاحات است

نمودار روزانه WTI

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/oil-price-update-iea-lowers-demand-growth-estimate-oil-recovery-slows-20240215.html