سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین
سئو تکنیکال سایت به تمام فعالیتهایی اشاره دارد که در وب سایت شما عمدتا برای بهینه سازی خزش آسان تر و ایندکس آسان تر موتورهای جستجو انجام می شود. سئو تکنیکال در کنار عوامل دیگر همچون سئو داخلی و سئو خارجی، یکی از کارهایی است که زمانیکه به درستی انجام شود به بهبود رتبه بندی وب سایت شما در صفحه نتایج موتورهای جستجو منجر می شود. آشنایی با الگوریتمهای گوگل و موتورهای جستجوی دیگر در سئو را میتوان اولین گام از بهینهسازی وبسایت برای موتورهای جستجو دانست.
- یا مثلا اگر رستورانی دارید که در محله خود سرویس می دهید می توانید این کار را انجام دهید.
- این قابلیت گوگل برای سرعت بخشیدن به نتیجه رسیدن کاربر قرار گرفته و از آن استقبال خوبی شده است.
- این کار به این خاطر انجام میشود تا زمانی که شخصی مطلبی که با محتوای این URL ها مطابقت دارد را جستجو کرد، موتورهای جستجو بتوانند آن محتوا را بازیابی کرده و در صفحه نتایج جستجو به نمایش بگذارند.
- سلام خسته نباشید
به نظر بنده اونچه که از تعاریف متخصصین جالب تر بود ویدیویی بود که در این صفحه قرار داده شده.
نمیتوان در تمام کسب و کارها از تمام اسکیماهای موجود استفاده کرد، ما به احتمال زیاد حداقل یک مارکآپ مناسب برای کسب و کار شما وجود دارد که میتوانید در بعضی از صفحههای وبسایت از آنها بهره بگیرید. برای آزمایش مارکآپهای درون وبسایت میتوانید از ابزار تست دادههای ساختاریافته گوگل استفاده کنید. به عنوان مثال منشن بدون لینک (میزان درج url وبسایت شما در سایت های دیگر بدون لینک شدن)، سوشال سیگنال، بوک مارک، تبلیغات برندینگ و … می تواند در استراتژی های سئو خارجی قرار گیرد. وبسایت MOZ را می توان رقیب اصلی Ahrefs در تحلیل سئو داخلی و خارجی وبسایت دانست اما به تجربه، Ahrefs ربات های قدرتمند تری برای یافتن بک لینک هر وبسایت دارد. این قابلیت گوگل برای سرعت بخشیدن به نتیجه رسیدن کاربر قرار گرفته و از آن استقبال خوبی شده است. هنگامی که عباراتی مانند How to/ Why/ When و … را در گوگل جستجو کنید، نزدیک ترین وبسایتی که عباراتی این چنین در محتوای خود آورده باشد را به عنوان فیچر اسنیپت می توانید مشاهده کنید.
الگوریتم ونیز گوگل (venice) سال ۲۰۱۲
این جستجوها با هدف به دست آوردن ارائه اطلاعات در رابطه با محصولات و خدمات مختلف انجام میشود. نتایج جستجوها به عنوان منبع اصلی ترافیک دیجیتال برای برندها به حساب میآید، دقت کنید که این منبع میتواند برای کانالهای دیگر مارکتینگ مناسب باشد و مورد استفاده قرار گیرد. از مهمترین بخشهای سئو میتوان به سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی اشاره کرد. به طور کلی برای اجرای سئو باید مراحل تحقیق کلمات کلیدی، تولید محتوای مفید، سئو داخلی، سئو خارجی یا لینکسازی و سئو فنی بر اساس اصول هر بخش انجام شود.
پاسخ به سوال “سئو چیست؟” از زبان متخصصین ایرانی
همانطور که گفته شد ایندکس شدن یک صفحه از وبسایت مساوی است با آغاز فرایند سئو. بطور کلی سه مرحله Discover، Index و Ranking برای هر سرچ انجینی وجود دارد و بروز مشکل در هر قسمت مانند محتوای بی کیفیت، مشکلات کد وبسایت و … می تواند در سئو وبسایت وقفه بیاندازد. فرایند جمع آوری اطلاعات و دسته بندی آن ها توسط موتور های جستجو است.
زمانی که فهرست کلمات کلیدی خود را ایجاد کردید، در مرحله بعدی باید این کلمات را در محتوای وبسایت خود هدفگذاری کنید. هر صفحه از وبسایت باید یک کلمه کلیدی اصلی را هدفگذاری کند و علاوه بر آن، میتواند چند کلمه کلیدی فرعی مرتبط را نیز به کار بگیرد. تصویر زیر، محلهای کاربرد کلمات کلیدی در صفحهای بهینهسازی شده بر اساس اصول سئو داخلی را نمایش میدهد. باید توجه داشته باشید که بهینهسازی وبسایت برای موتورهای جستجو در واقع بهینهسازی وبسایت برای کاربران است.
تعاریف وبسایت های معتبر در مورد سئو:
در ادامه به بررسی مهمترین و پرکاربردترین مفاهیم و اصطلاحات رایج در Off Page Seo یا سئوی خارجی میپردازیم. Hidden Content محتوای متنی یا لینکهای یک وبسایت است که در کدهای منبع وجود دارد اما برای بازدید کنندگان قابل مشاهده نیست. در گذشته، مدیران وب بمنظور گرفتن رتبههای بهتر، مقالاتی طولانی و بهینه شده برای موتورهای جستجو ایجاد میکردند. اگر کاربران با کلیک بر روی آن امکان خواندن محتوا را داشته باشند، پس موتورهای جستجو نیز این امکان را خواهند داشت. Keyword Stuffing یک تکنیک سئوی کلاه سیاه است و به عمل پر کردن محتوای وبسایت با کلمات کلیدی به طرزی غیرطبیعی، با هدف گرفتن رتبههای بهتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو گفته میشود. استفاده از این روش، به پنالتی شدن توسط موتورهای جستجو منجر خواهد شد.
رتبۀ بهتر یعنی ترافیک بیشتر و ترافیک بیشتر یعنی مشتریان و آگاهی از برند بیشتر. بیتوجهی به سئو یعنی بیتوجهی به یکی از مهمترین کانالهای ترافیک و واگذاری کامل آن بخش از بازار به رقبا. اکثر ما زمانی که به چیزی احتیاج پیدا میکنیم اولین کاری که به ذهنمان میرسد، پرسیدن از گوگل است! اما مشکل اینجاست که ۱.۱۳ میلیارد وبسایت در دنیا وجود دارد که در کلیدواژههای مختلف، با هم رقابت میکنند. بازار کار سئو پر از فرصت شغلی است و هر روز رشد میکند چون تمام کسب و کارها در حال آنلاین شدن هستند و اهمیت حضور در گوگل هر روز بیشتر میشود؛ بنابراین مهارت سئو یه مهارت کاربردی با بازارکار خوب محسوب میشود.