تنظیمات اقدام قیمت برای مدت نزدیک

برای یک مرور کلی از طلا و نقرهچشم انداز فنی و اساسی برای ماه های آینده، مطمئن شوید که پیش بینی تجارت سه ماهه اول خود را هم اکنون دریافت کنید!

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

قبل از ادامه صعودی صبر لازم است

از نقطه نظر فنی، چشم انداز صعودی طلا کمی پیچیده تر از آن چیزی است که تز بنیادی نشان می دهد. حرکت مثبت زیادی قبلاً قیمت گذاری شده است که نسبت ریسک به پاداش کمتر قابل توجهی را ارائه می دهد.

با در نظر گرفتن این موضوع است که یک عقب نشینی طولانی قبل از ارزیابی تنظیمات ادامه صعودی مطلوب خواهد بود. اولین سطح حمایتی که می تواند سکوی پرشی برای طلا ایجاد کند منطقه ای در حدود 2010 دلار است که عقب نشینی عمیق تر آن 1956 دلار است. روند صعودی میان‌مدت دوره‌های قابل‌توجهی را فراهم کرده است که قیمت طلا قبل از ادامه افزایش کاهش یافت و بنابراین، پیش‌بینی پتانسیل یک عقب‌نشینی دیگر در سه ماهه اول سال 2024 منطقی است.

در حالت صعودی، سطوح سود در 2075 دلار ظاهر می شود و اگر اقدام قیمت بتواند به اندازه کافی حرکت کند، آزمون مجدد رکورد جدید 2146.79 دلار به عنوان سطح بعدی مقاومت ظاهر می شود. این ایده تجاری مستلزم نظم و انضباط است تا برای ورود بهتر به آنچه که روند صعودی باقی می ماند صبر کنید.

طلا (XAU/دلار آمریکا) نمودار هفتگی

image1.png

منبع: TradingView، تهیه شده توسط ریچارد اسنو

آیا نمی دانید که چگونه موقعیت خرده فروشی می تواند قیمت نقره را شکل دهد؟ راهنمای احساسات ما پاسخ هایی را که به دنبال آن هستید ارائه می دهد – از دست ندهید، هم اکنون آن را دانلود کنید!

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -6٪ -10% -6٪
هفتگی 9% -14٪ 6%

به نظر می رسد که نقره در آستانه سه ماهه اول کمتر به احساسات صعودی واکنش نشان می دهد

نقره، بر خلاف طلا، نتوانست رکورد جدیدی را ثبت کند و حتی چاپ بالاترین قیمت سالانه را از دست داد. به این ترتیب، نقره در ارزیابی احتمال پیشرفت صعودی در سه ماهه اول سال 2024 نقش عقب ماندگی را ایفا می کند.

نقره از کانال نزولی قبلی خارج شد تا دوباره به داخل آن سقوط کند و با نزدیک شدن به پایان سال 2023، شکست صعودی دیگری در کارت‌ها ظاهر می‌شود که حول 50 درصد اصلاح فیبوناچی کاهش عمده 2021 تا 2022 در 23.85 دلار معامله می‌شوند.

همانند طلا، عقب‌نشینی سطح ورودی بهتری را ارائه می‌دهد و سطح اصلاحی فیبوناچی 38.2 درصدی 22.35 دلار یا حتی 21.43 دلار را به‌عنوان سکوهای پرتاب احتمالی برای حرکت بالاتر برجسته می‌کند.

سطح قبلی مقاومت در 25.00 دلار یک سطح کلیدی بالقوه را برای صعود فراهم می کند، به طوری که 26.10 دلار قیمت های هفتگی را در طول سال 2023 محدود کرده است. سطح 25 دلار نیز وارد عمل شده است و گاوها را در پایان سال 2021 و در سپتامبر امسال متوقف می کند.

نمودار هفتگی نقره ای (XAG/USD).

image2.png

منبع: TradingView، تهیه شده توسط ریچارد اسنو



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-silver-q1-technical-forecast-price-action-setups-for-the-near-term-20240107.html