کاهش نرخ و ژئوپلیتیک در تمرکز

اگر به دنبال تحلیلی عمیق از شاخص‌های سهام ایالات متحده هستید، پیش‌بینی بازار سهام در سه ماهه اول ما مملو از بینش‌های بنیادی و فنی عالی است. اکنون راهنمای کامل معاملات را دریافت کنید!

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی سهام رایگان خود را دریافت کنید

2023 در بررسی

سهام ایالات متحده در طول سال 2023 خود را حفظ کرد و در پایان سال با افزایش قیمت نزدک 100 به بالاترین سطح تاریخ رسید. با توجه به روایت در طول سال و نگرانی ها در مورد رکود بالقوه در سراسر جهان و همچنین ایالات متحده، یک شگفتی است. روایت از آن زمان تغییر کرد و پس از نشست فدرال رزرو در ماه دسامبر، امیدهای بازار برای فرود نرم دوباره ظاهر شد. با توجه به همه امیدها و انتظارات بازار، مهم است که همه چیز را در چشم انداز نگاه داشته باشیم زیرا اقتصاد جهانی به بهبود پس از همه گیری ادامه می دهد.

تنها با نگاهی به فعالیت های اقتصادی گسترده تر، اقتصاد ایالات متحده کمتر از 1.8 درصد در سال از زمان همه گیر شدن رشد کرده است. این بسیار کمتر از آنچه بانک مرکزی انتظار داشت و بسیار کندتر از پیش‌بینی‌های قبل از همه‌گیری است. این موضوع برخی از سوالات کلیدی را در رابطه با تغییر ساختاری در اقتصاد جهانی با نرخ بهره بالاتر، تورم بالاتر و افزایش سطح بدهی مطرح کرده است که اقتصاد جهانی را در مکان جالبی قرار داده است تا در سال 2024 حرکت کند.

به دنبال ایده های معاملاتی عملی هستید؟ راهنمای فرصت های معاملاتی برتر ما را با نکات روشنگرانه برای سه ماهه اول دانلود کنید!

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سه ماهه اول 2024

به سوی سال 2024 پیش می‌رویم و بازارها اکنون دیگر در مورد چگونگی افزایش نرخ‌ها بحث نمی‌کنند، بلکه در مورد زمان آغاز کاهش نرخ‌ها در سال 2024 بحث می‌کنند. پاسخ بازار به عنوان “جالب”. خود بوستیچ رویکرد متعادلی را حفظ کرده است و بیان می‌کند که فدرال رزرو در اولین نقطه داده‌ها جهش نخواهد کرد، زیرا او معتقد است که تورم هنوز راهی برای رفتن دارد.

به نظر من سه ماهه اول احتمالاً یک چهارمی خواهد بود که همچنان شاهد پیش بینی و قیمت گذاری مجدد ثابت کاهش نرخ ها با احتمال کاهش نرخ باریک باقی مانده باشیم. بازارها در کاهش نرخ اول توسط فدرال رزرو ایالات متحده در ماه می/ژوئن 2024 قیمت گذاری می کنند و با انتشار داده ها این تغییر همچنان ادامه دارد. بانک‌های مرکزی به سرعت تاکید کرده‌اند که فعالان بازار و مصرف‌کنندگان باید بپذیرند که ما در حال گذر از یک تغییر ساختاری با محیط نرخ بالاتر هستیم که احتمالاً هنجار جدید است.

  پلوسی: چین، تایوان را از حضور در نهادهای بین المللی باز داشته است

در مجموع، با انتشار داده ها در سه ماهه اول، انتظارات کاهش نرخ احتمالاً تغییر خواهد کرد. در زیر جدولی داریم که احتمالات فعلی کاهش نرخ بهره را در سال 2024 نشان می دهد.

image1.png

منبع: CME FedWatch Tool

اگر از ضررهای معاملاتی گیج شده اید، چرا قدمی در مسیر درست برندارید؟ راهنمای ما، «ویژگی‌های معامله‌گران موفق» را دانلود کنید و بینش‌های ارزشمندی به دست آورید تا از دام‌های رایجی که می‌تواند منجر به اشتباهات پرهزینه می‌شود دور شوید.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

ویژگی های معامله گران موفق

The Magnificent 7 به پیشی گرفتن از بقیه S&P 500 ادامه می دهد

قطع ارتباط فزاینده بین Magnificent 7 (اپل، آمازون، آلفابت، انویدیا، متا، مایکروسافت و تسلا) و S&P 493 (493 شرکت باقیمانده) اکنون به 63 درصد رسیده است. این شکاف همچنان در حال افزایش است و به نظر نمی رسد که به این زودی ها کاهش یابد، زیرا ظهور هوش مصنوعی فقط موضوع را تشدید می کند.

این ناهنجاری ها به همین جا ختم نمی شود، با این حال، 81 درصد از سهام S&P 500 در حال حاضر بالاتر از میانگین متحرک 100 روزه خود معامله می شوند. این دو بار در سال 2023 اتفاق افتاده است در حالی که دسامبر شاهد بود که SPY ETF رکورد ورودی روزانه حدود 20 میلیارد دلار را در روز جمعه، 15 دسامبر ثبت کرد. مجموع این هفته به 24 میلیارد دلار رسید که در 19 دسامبر با یک روز بزرگ دیگر با حدود 10 دلار ادامه یافت. میلیارد ورودی اکنون من این را با توجه به افزایش از اواسط نوامبر در سهام ایالات متحده که اکنون یا در بالاترین سطح تاریخ یا نزدیک به بالاترین سطح تاریخ معامله می شوند، بسیار جالب می دانم. مجموع در اینجا به این معنی است که S&P 500 ETF 35 میلیارد دلار ورودی در یک دوره 6 روزه با میانگین 5.8 میلیارد دلار در روز ثبت کرده است.

با کنکاش عمیق تر در اعداد، مجموع ورودی سالانه برای ETF SPX 50 میلیارد دلار است. این بدان معناست که حدود 70 درصد از ورودی YTD برای ETF SPX در 6 روز معاملاتی ذکر شده در بالا اتفاق افتاده است. این نشانه دیگری از انتظارات بازار برای فرود نرم و کاهش نرخ در سال 2024 است. آیا فعالان بازار بیش از حد خوش بین هستند؟

  بدبختی بیشتر برای ین ژاپن در راه است؟

image2.jpg

منبع: نامه کوبیسی

آیا می‌خواهید بدانید که چگونه موقعیت‌یابی خرده‌فروشی می‌تواند بر سفر S&P 500 در کوتاه مدت تأثیر بگذارد؟ برای کشف تأثیر رفتار جمعیت بر روند بازار، راهنمای احساسات ما را بخواهید!




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -9٪ -3٪ -5٪
هفتگی 16% -6٪ 1%

ظهور هوش مصنوعی و تاثیر بالقوه

با نگاهی به آنچه در بالا بحث کردیم و رشد شرکت‌های فناوری بزرگ در سال 2023، بسیاری از اینها به افزایش هوش مصنوعی در نیمه دوم سال 2023 برمی‌گردد. رشد درآمد و سودآوری احتمالاً با پذیرش هوش مصنوعی نیز افزایش خواهد یافت. بسیاری از شرکت ها شروع به استفاده از هوش مصنوعی و ترکیب آن در فرآیندهای روزمره کرده اند که نشانه دیگری از پذیرش انبوه است که احتمالاً به واقعیت تبدیل می شود.

عامل کلیدی که من در این زمینه نظارت خواهم کرد، درآمد شرکت ها از سه ماهه چهارم 2023 خواهد بود. نشانه هایی از آن در فصل درآمد سه ماهه سوم وجود داشت، اما من فکر می کنم که Q4 نشانه بهتری خواهد داشت زیرا شرکت های بسیار بیشتری به استفاده از این فناوری ادامه می دهند. سرمایه‌گذاران نسبت به هوش مصنوعی در بلندمدت خوش‌بین هستند، سوال اینجاست که احتمالاً چقدر قیمت خواهد داشت و چقدر ممکن است سهام ایالات متحده را در سه ماهه اول افزایش دهد. نگرانی در کوتاه مدت، محیط با نرخ بالا، مقررات بالقوه دولت و یک رکود بالقوه بود. به نظر می رسد وضعیت نرخ بالاتر در گذشته باشد، اما خطر رکود اقتصادی و مقررات بالقوه همچنان وجود دارد. اکنون یک مقایسه احتمالی با پیاده سازی انبوه رایانه های شخصی در پایان قرن گذشته وجود دارد. بر اساس تحقیقات، شاخص S&P 500 تاثیر نوآوری‌ها را با تحقق رونق بهره‌وری قیمت‌گذاری کرد و بین سال‌های 1994 تا 1999 سالانه 26% بازده داشت، نزدیک به اوج رشد بهره‌وری.

بسیاری از تحلیلگران که از رونق دات کام به عنوان مثال استفاده می کنند، خطرات نیز وجود دارد. در اواخر دهه 1990، بسیاری از شرکت ها نتوانستند انتظارات بازار را برآورده کنند و در نتیجه شاهد کاهش شدید قیمت و ارزش سهام خود بودند. توجه به این نکته حائز اهمیت است که در این دوره فروش واقعاً رشد کرد اما این واقعیت که انتظارات بازار برآورده نشد بر این بخش تأثیر گذاشت. این چیزی است که باید در نظر داشت، زیرا به نظر حقیر من، انتظارات سرمایه گذاران در 18 ماه گذشته حتی خوش بینانه تر از حد معمول شده است. این را نیز شاخص ترس و طمع نشان می دهد که به علامت 80 رسیده است که نشانه طمع شدید است. این اولین بار از 27 ژوئیه 2023 است که این اتفاق رخ می‌دهد و تصویری جالب را نشان می‌دهد که یک تساوی در ETF SPX نیز وارد می‌شود.

image3.jpg

منبع: FinancialJuice

خطری که ممکن است نقش بزرگی در پذیرش موثر هوش مصنوعی و همچنین سرعت پذیرش آن ایفا کند، تقاضاهای رو به رشد برای مقررات است. مشابه بازارهای رمزنگاری و هوش مصنوعی با توجه به پیامدهای بالقوه (SKYNET Anyone) با درخواست‌های رو به رشدی برای نظارت نظارتی مواجه است. در حال حاضر، با توجه به اینکه رگولاتورهای ایالات متحده هنوز با مقررات مربوط به رمزارزها دست و پنجه نرم می کنند که زمان زیادی طول می کشد، این راه دور به نظر می رسد. با توجه به پیچیدگی‌ها، مزایا و چالش‌های بالقوه هوش مصنوعی، این چیزی نیست که بتوان و باید آن را نادیده گرفت، بلکه باید با دقت و دقت به آن پرداخت. با توجه به این چالش ها همه می گویم شاید ما نباید جوجه های خود را قبل از جوجه ریزی بشماریم.

افزایش تنش های ژئوپلیتیکی می تواند بر بازارهای جهانی تأثیر بگذارد

دسامبر این ترس را دوباره برانگیخته است که پویایی ژئوپلیتیک جهانی شکننده تر از همیشه باقی مانده است. افزایش تنش‌ها بین شورشیان حوثی یمن، حزب‌الله و اسرائیل تهدیدی برای سرریز است، چیزی که بانک‌های مرکزی و صندوق بین‌المللی پول هشدار دادند که همچنان یک خطر کلیدی برای سال 2024 است.

یکی از عوامل در حال حاضر در حال انجام است زیرا BP اخیراً اعلام کرده است که کشتی‌های استفاده از دریای سرخ را با شرکت‌های دیگر به تعویق می‌اندازد. مرسک، یکی از بزرگترین شرکت های حمل و نقل و لجستیک نیز اشاره کرد که استفاده از یک مسیر متفاوت می تواند تا دو هفته زمان حمل و نقل را اضافه کند. نگرانی در اینجا این است که افزایش زمان حمل و نقل می تواند منجر به بازگشت فشارهای تورمی با افزایش قیمت نفت در نتیجه این اخبار شود. اگر این امر ادامه یابد، می‌تواند تأثیر عمیقی بر احساسات ریسک داشته باشد و در نتیجه بر انتظارات کاهش نرخ در سال 2024 تأثیر منفی بگذارد. وضعیت خاورمیانه دائماً در حال تغییر است و قطعاً باید به حرکت رو به جلو در نظر گرفته شود.



منبع: https://www.dailyfx.com/news/equities-q1-fundamental-outlook-rate-cuts-and-geopolitics-in-focus-20240107.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار