در حالی که اوپک پلاس تقاضای بی سابقه در سال 2024 را پیش بینی می کند، نفت افزایش می یابد

پیش بینی قیمت نفت:

بیشترین خوانده شده: اوپک چیست و نقش آن در بازارهای جهانی چیست؟

نفت رکود اولیه روز را تکان داد و در نیمه دوم نشست اروپا افزایش یافت و حدود 1.37 درصد افزایش یافت و به مرز 70 دلار در هر بشکه چشم دوخت. به نظر می رسد اظهارات اوپک پلاس در مورد چشم انداز سال 2024، با غرق شدن اعلام توافق COP28 از امارات متحده عربی، عوامل اساسی زیادی در بازی امروز وجود داشت.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نحوه تجارت نفت

توافق COP28 و پیش بینی اوپک پلاس

نشست اقلیمی COP28 در امارات بالاخره امروز با نمایندگان بیش از 200 کشور که آن را تصویب کردند به توافق رسید. این توافق برای کاهش مصرف جهانی سوخت‌های فسیلی برای جلوگیری از بدترین تغییرات آب و هوایی است که نشان‌دهنده پایان نهایی عصر نفت است. بدیهی است که هنوز تا حدودی دور است، زیرا نفت، گاز و زغال سنگ هنوز حدود 80 درصد از انرژی جهان را تشکیل می دهند، و پیش بینی ها در مورد زمانی که تقاضای جهانی در نهایت به اوج خود می رسد بسیار متفاوت است.

در مورد واکنش اعضای اوپک پلاس و کشورهای حاشیه خلیج فارس و اینکه آیا آنها از این اقدامات حمایت خواهند کرد، نگرانی هایی وجود داشت. به گفته یک منبع آگاه، موضع عربستان این است که “منویی را می بیند که هر کشوری می تواند مسیر خود را دنبال کند” و گفت: “راه های مختلفی را نشان می دهد که به ما امکان می دهد هدف 1.5 (درجه سانتی گراد) را حفظ کنیم. مطابق با ویژگی های هر ملت و در چارچوب توسعه پایدار». این بحث مداوم به ویژه در کشورهای در حال توسعه پیرامون حذف تدریجی سوخت های فسیلی وجود داشته است و بسیاری از کشورها آن را دشوار می دانند. این امر احتمالاً در کشورهای در حال توسعه باقی خواهد ماند که در صورت دستیابی به چیزی معنادار، به بیشترین حمایت نیاز دارند.

  مقام آمریکایی: جنگ با چین به کمک مهمات نقطه‌زن انجام می‌شود

اوپک پلاس امروز نیز پیش‌بینی‌های خود برای سال 2024 را دو برابر کرد، در حالی که EIA ایالات متحده با وجود کاهش تولید، برنت 2024 خود را کاهش داد. اوپک پلاس همچنین بر اساس آخرین گزارش ماهانه خود که اوایل امروز منتشر شد، برآورد خود از رشد اقتصاد جهانی در سال 2023 را افزایش داد. کارتل پیش بینی کرد تقاضای نفت در سال آینده به میزان 2.2 میلیون بشکه در روز رشد خواهد کرد، در حالی که دبیرخانه اوپک محتاطانه نسبت به عوامل اساسی مؤثر بر پویایی بازار نفت در سال 2024 خوش بین است. بر برآوردهای آن تأثیر می‌گذارد در حالی که می‌گوید انتظار نمی‌رود کشورهای OECD از سطح تقاضای سال 2019 فراتر بروند.

اوپک پلاس همچنین کاهش اخیر قیمت نفت را به دلیل نگرانی های اغراق آمیز تقاضا نسبت داد که بر احساسات تأثیر گذاشت. با توجه به چشم انداز مثبت تقاضا در سال 2024، جالب است که ببینیم پیش بینی به روز شده آژانس بین المللی انرژی در هنگام انتشار فردا چه چیزی را نشان می دهد. چشم‌اندازهای متفاوتی بین آژانس بین‌المللی انرژی و اوپک در رابطه با سال 2024 وجود داشته است و من به میزان قابل توجه این اختلافات توجه خواهم کرد.

با نگاه به آینده

با نگاهی به بقیه هفته و بعد از ظهر امروز، جلسه FOMC را داریم که می تواند تأثیر زیادی بر احساسات کلی داشته باشد. فردا، ما پیش‌بینی‌های به‌روزرسانی شده آژانس بین‌المللی انرژی را داریم که می‌تواند بر قیمت نفت و همچنین فروش خرده‌فروشی آمریکا و تعداد مطالبات بیکاری تأثیر بگذارد که می‌تواند بر دلار آمریکا و در نتیجه قیمت نفت تأثیر بگذارد.

  اصول سئو چیست ؟ 24 اصل لازم برای رسیدن به رتبه یک فرادرس مجله‌

image1.png

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

چشم انداز فنی و افکار نهایی

از منظر فنی، WTI زیر سطح 70 دلار در هر بشکه آسیب پذیر است و حمایت در حدود 67 دلار است. البته این یک حوزه کلیدی پشتیبانی است که در آن ما یک الگوی پایین سه گانه را در ماه می و ژوئن قبل از شروع حرکت انفجاری به سمت بالا چاپ کرده بودیم. امروز ما قبل از بازگشت شدید به سطح پایین در حدود 67.70 چاپ کردیم، اما برای ادامه روند بهبود، به پذیرش بالای 70 دلار در هر بشکه نیاز داریم.

یک شکست به بالای سطح مقاومت فوری 70 دلار در هر بشکه در 72.15 دلار و کمی بالاتر در دستگیره 73.06 دلار قرار دارد. بسته شدن شمع روزانه در بالای نوسان در 71.50 شاهد تغییر در ساختار و جسارت بیشتر گاوها خواهد بود و به سرعت بخشیدن به بهبود قیمت ها کمک می کند.

نفت خام WTI نمودار روزانه – 13 دسامبر 2023

منبع: TradingView

سطوح کلیدی که باید مراقب باشید:

سطوح پشتیبانی:

سطوح مقاومت:

احساس مشتری IG

داده های IG Client Sentiment به ما می گوید که 89٪ از معامله گران در حال حاضر دارای موقعیت های LONG هستند. با توجه به دیدگاه مخالفی که در اینجا در DailyFX نسبت به احساسات مشتری پذیرفته شده است، آیا این بدان معناست که ما قرار است به پایین‌ترین سطح 67 دلار بازبینی کنیم؟

  نخست وزیر انگلیس چین را بزرگترین چالش برای امنیت جهان دانست

برای نگاهی عمیق تر به احساسات WTI/Oil Price و راه های استفاده از آن، راهنمای رایگان زیر را دانلود کنید.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -3٪ -3٪ -3٪
هفتگی -12% 12% -9٪

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده بازار برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda



منبع: https://www.dailyfx.com/news/oil-price-forecast-oil-rises-as-opec-predicts-record-demand-in-2024-20231213.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار