دلار استرالیا با وجود دومین کاهش ماهانه متوالی تورم افزایش یافت

تجزیه و تحلیل AUD/USD، NZD/USD

  • CPI استرالیا در ماه نوامبر کاهش می یابد و نگرانی ها از افزایش مجدد فشار قیمت ها در حال حاضر کاهش می یابد
  • اقدام قیمت AUD/USD قبل از CPI ایالات متحده – روند صعودی بلندمدت در تدبیر
  • AUD/NZD مقاومت 1.0740 و به طور بالقوه 200 SMA را آزمایش می کند.
  • تجزیه و تحلیل در این مقاله از الگوهای نمودار و کلید حمایت و مقاومت سطوح برای اطلاعات بیشتر به جامع ما مراجعه کنید کتابخانه آموزش و پرورش

CPI استرالیا در نوامبر کاهش می یابد و نگرانی ها از فشارهای دوباره قیمت را در حال حاضر کاهش می دهد

تورم در استرالیا شاهد افزایش 4.3 درصدی نسبت به نوامبر سال گذشته بود که کمترین افزایش در دو سال اخیر را از دست داد. کاهش قیمت مواد غذایی و حمل و نقل، عمدتاً به دلیل کاهش هزینه سوخت، به این امر کمک کرد. در حالی که نوامبر دومین ماه متوالی کاهش تورم است، تورم خدمات همچنان یک نگرانی برای RBA است زیرا تورم اجاره بها از 6.6 درصد به 7.1 درصد افزایش یافت در حالی که قیمت برق به 10.7 درصد افزایش یافت.

image1.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

تورم خدمات همچنان سیاستگذاران را سرپا نگه می‌دارد، زیرا آنها تلاش می‌کنند شاهد تکرار تورم فزاینده‌ای باشند که بین ژوئیه و سپتامبر شاهد بودیم، و RBA را انتخابی جز افزایش نرخ بهره در نوامبر باقی نمی‌گذارد.

با توجه به اینکه جدول زمانی تورم استرالیا با زمان بندی ایالات متحده و سایر بازارهای توسعه یافته متفاوت است، انتظار می رود نرخ افزایش کمتری از RBA در سال جاری وجود داشته باشد که ممکن است به حمایت از ارز محلی کمک کند. بازارها انتظار دارند در سال جاری تنها 50 واحد کاهش داشته باشد که احتمالاً از ماه آگوست شروع می شود.

  کره شمالی از الحاق مناطق اوکراین به روسیه حمایت کرد 

احتمالات نرخ بهره ضمنی

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

بسته شروع معاملات FX

اقدام قیمت AUD/USD در آستانه CPI ایالات متحده

دلار استرالیا علیرغم کاهش قیمت شاخص بهای مصرف کننده افزایش یافت، الگویی که در ساعات قبل از شروع نشست لندن ادامه داشت. شاخص دلار آمریکا (معیار دلار آمریکا) صبح امروز در آستانه انتشار آمار CPI آمریکا در فردا، اندکی کاهش یافت.

AUD/دلار نمودار 5 دقیقه ای

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی AUD رایگان خود را دریافت کنید

AUD/USD در روند صعودی بلندمدت ادامه می‌یابد، اما اقدام کوتاه‌مدت قیمت باعث کاهش این جفت شده است. امروز به نظر می رسد AUD/USD پشتیبان درون روزی را در سطح قابل توجه بلندمدت 0.6680 پیش از داده های CPI ایالات متحده در فردا پیدا کرده است. چاپ داغ تر از حد انتظار می تواند شاهد حرکت به زیر 0.6680 و حتی آزمایش مجدد خط روند صعودی باشد که به عنوان حمایت عمل می کند، در حالی که ادامه کاهش تورم در ایالات متحده ممکن است باعث تقویت موقتی برای دلار استرالیا شود که می تواند منجر به بهبود بخشی از قیمت اخیر شود. تلفات.

نمودار روزانه AUD/USD

image4.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

AUD/NZD مقاومت 1.0740 و به طور بالقوه 200 SMA را آزمایش می کند.

AUD/NZD در یک الگوی باریک تر معامله می شود و دوره های تثبیت و روند را در سرتاسر نشان می دهد. روندها قابل توجه بوده اند، اما با نزدیک شدن به اوج الگوی باریک شدن، پتانسیل حرکت های گسترده ممکن است در غیاب یک کاتالیزور اصلی کاهش یابد. دلار کیوی تفاوت بازدهی بالاتری دارد و این جفت ارز کمتر به اسپرد اوراق قرضه 10 ساله پاسخ می دهد. هر دو ارز تحت تأثیر بدبختی‌های اقتصادی در چین باقی می‌مانند، به این معنی که اقدامات قیمتی احتمالاً تحت تأثیر عوامل خاص کشور مانند صادرات خالص و احساسات کلی بازار قرار می‌گیرد (AUD از احساسات بهبود یافته و حرکت‌های بالاتر در S&P 500 سود می‌برد).

  چین: اروپا در روابط با پکن، مستقل و براساس احترام متقابل عمل کند

1.0740 سطح قریب الوقوع مقاومت است و به دنبال آن میانگین متحرک ساده 200 (SMA) قرار دارد. پشتیبانی در خط روند شیب دار رو به بالا قرار دارد. نگاهی به احساسات سهام ایالات متحده داشته باشید، به ویژه با خوش بینی مجدد در مورد فضای نیمه هادی/هوش مصنوعی.

نمودار روزانه AUD/NZD

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/aussie-dollar-rises-despite-consecutive-monthly-drop-in-inflation-20240110.html