روند XAU/USD به داده های تورم ایالات متحده بستگی دارد. حالا چی؟

چشم انداز قیمت طلا

  • قیمت طلا در سال 2024 پس از عملکرد قوی در اواخر سال گذشته روند کاهشی داشته اند
  • به نظر می رسد معامله گران تمایلی به اتخاذ موقعیت های صعودی جدید قبل از شفافیت بیشتر در مورد فدرال رزرو ندارند. سیاست های پولی چشم انداز
  • دسامبر ایالات متحده تورم گزارش در اواخر این هفته توجهات را به خود جلب خواهد کرد

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

بیشترین خوانده شده: دلار آمریکا قبل از CPI ایالات متحده کاهش می یابد، تنظیم بر روی EUR/USD، GBP/USD، USD/JPY

قیمت طلا تا اواخر دسامبر به شدت افزایش یافت، اما در اوایل ژانویه روند کاهشی را تجربه کرد، زیرا معامله گران تمایلی به اتخاذ مواضع صعودی جدید به دلیل ترس از بازگشت نزولی بیشتر در صورت عدم تحقق کاهش عمیق نرخ بهره پیش بینی شده برای سال 2024 ندارند.

اگرچه FOMC نشان داده است که هزینه های استقراض را در اواخر امسال کاهش خواهد داد، کاهش انتظارات برای اقتصادی که نزدیک به رکود نیست و همچنان با تورم چسبنده دست و پنجه نرم می کند، بسیار شدید به نظر می رسد. اگر بازارها شروع به بازگشایی شرط‌بندی‌های سیاست‌های پولی ناخواسته کنند، شمش ممکن است آسیب ببیند.

برای یک مرور کلی از چشم‌انداز میان‌مدت طلا، که شامل بینش‌هایی از تحلیل‌های بنیادی و تکنیکی است، پیش‌بینی معاملات سه‌ماهه اول ما را هم‌اکنون دانلود کنید!

احتمالات ملاقات FOMC

image1.png

منبع: FedWatch Tool

برای آگاهی از مسیر فدرال رزرو، که برای فلزات گرانبها حیاتی است، مهم است که یک رویداد پر تاثیر در اواخر این هفته را زیر نظر داشته باشید: انتشار گزارش تورم دسامبر ایالات متحده. در حالی که قرائت سالانه شاخص اصلی CPI اندکی تعدیل می شود، پیش بینی می شود که شاخص سرفصل دوباره شتاب بگیرد و برای سیاست گذاران دردسر ایجاد کند.

داده های تورم آتی ایالات متحده

image2.png

منبع: تقویم اقتصادی DailyFX

از نظر نتایج احتمالی، طلا به اعداد ضعیف تورمی نیاز دارد تا شانس بیشتری برای از سرگیری مسیر صعودی خود داشته باشد. گزارش CPI در خط یا بالاتر از پیش‌بینی‌شده می‌تواند باعث افزایش قیمت‌گذاری مجدد خط مشی بانک مرکزی شود و اصلاح نزولی اخیر فلز را تقویت کند.

به دنبال ایده های معاملاتی عملی هستید؟ راهنمای فرصت های معاملاتی برتر ما را با استراتژی های روشنگر برای سه ماهه اول دانلود کنید!

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

تحلیل فنی قیمت طلا

قیمت طلا (XAU/USD) در روز دوشنبه کاهش یافت و پس از شکستن یک باند حمایتی کلیدی در 2050 دلار / 2045 دلار در هفته گذشته، کاهش را افزایش داد. داد و ستد طولانی مدت در زیر این منطقه می تواند به فروشندگان قدرت دهد تا قیمت ها را به سمت میانگین متحرک ساده 50 روزه نزدیک به 2010 دلار سوق دهند و ضعف بیشتر توجه را به 1990 دلار تغییر دهد.

برعکس، اگر خریداران کنترل خود را دوباره به دست آورند و جرقه‌ای بازگشت داشته باشند، مقاومت بین 2045 تا 2050 دلار ظاهر می‌شود. در حالی که بازپس گیری این منطقه ممکن است برای گاوها چالش برانگیز باشد، یک شکست می تواند راه را برای حرکت به سمت اوج اواخر دسامبر نزدیک به 2085 دلار هموار کند. تداوم قدرت می تواند طلا را به رکورد نزدیک به 2150 دلار برساند.

  تغییر سیاست هسته‌ای ژاپن؛ توکیو ساخت نیروگاه های اتمی جدید را بررسی می کند

نمودار فنی قیمت طلا

نموداری از توضیحات بازار سهام که به طور خودکار با اطمینان متوسط ​​تولید می شود

نمودار قیمت طلا با استفاده از TradingView ایجاد شد



منبع: https://www.dailyfx.com/news/xau-usd-gold-price-forecast-xau-usd-s-trend-hinges-on-us-inflation-data-what-now-20240109.html