قیمت طلا افزایش بازدهی خزانه داری و افزایش دلار آمریکا را نادیده می گیرد. XAU/USD بالاتر؟

طلا، XAU/USD، دلار آمریکا، بازده خزانه داری، نفت خام، – نکات صحبت

  • طلا امروز با رسیدن به اوج های جدید دوباره به نت های بالا رسید
  • با چرخش بازارهای سهام، بازارها در حال ارزیابی مجدد چشم انداز هستند
  • اگر احساس خطر غلبه کند، XAU/دلار آمریکا شکستن بالای 2000؟

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

قیمت لحظه ای طلا در جلسه معاملاتی روز پنجشنبه افزایش یافت و به نظر می رسد با گرانش دلار آمریکا در جاهای دیگر قوی تر شده و بازدهی خزانه داری پس از افت اخیر بازگشته است.

احساسات در سراسر بازارها ضعیف شده است، اما شرایط متلاطم است و دارایی های بهشتی طلا و دلار آمریکا افزایش یافته است، در حالی که اوراق خزانه داری همراه با ین ژاپن به سمت جنوب حرکت می کنند.

USD/JPY برای اولین بار از زمان مداخله بانک مرکزی ژاپن در بازار FX در اکتبر سال گذشته، از روبیکون عبور کرد و به بالای 150 معامله شد و به 150.50 رسید. ین پایین تر امروز شاهد معامله شاخص Nikkei 225 بیش از 2 درصد بوده است.

AUD/USD به پایین ترین سطح خود از نوامبر سال گذشته رسیده است، حتی اگر RBA سه شنبه آینده افزایش نرخ را نشان دهد. به نظر می رسد بازار اظهارات میشل بولاک، فرماندار RBA را در جلسه استماع برآوردهای امروز سنا به اشتباه تفسیر کرده است.

شاخص Hang Seng هنگ کنگ (HSI) پس از افزایش روز گذشته به دلیل امید به اینکه اقدامات محرک دولت چین بتواند اقتصاد را شروع کند، کاهش یافت.

  رئیس حکومت تایوان وارد نیویورک شد/چین هشدار داد

بازارهای سهام تحت این احتمال قرار دارند که فدرال رزرو ممکن است برنامه انقباضی خود را پس از یک رشته داده های اقتصادی قوی در اواخر سال جاری دوباره فعال کند.

متا با درآمد 34.2 میلیارد دلاری آمریکا در برابر برآوردهای 33.5 میلیارد دلاری، پس از زنگ خطر، از برآوردهای درآمدی پیشی گرفت، اما در مورد چشم انداز اقتصادی هشدار داد.

نفت خام باعث شده است که با توجه به اینکه ژئوپلیتیک همچنان کالاهای انرژی را آزار می دهد، دستاوردهای آمریکای شمالی را نزدیک نگه داشته است.

تصمیم بانک مرکزی اروپا برای نرخ امروز در کانون توجه قرار خواهد گرفت و علیرغم برخی اظهارات تندروانه رئیس جمهور لاگارد، بازار انتظار دارد که نرخ هدف بدون تغییر در 4.50 درصد باقی بماند.

تقویم کامل اقتصادی را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله طلا

چشم انداز قیمت طلا

حرکت های اخیر شاهد افزایش نوسانات برای طلا بود که توسط شاخص GVZ اندازه گیری شد. این ممکن است نشان دهد که حرکت های قابل توجه بیشتر در قیمت طلا ممکن است متحول شود.

شاخص GVZ نوسانات قیمت طلا را به روشی مشابه اندازه گیری می کند که شاخص VIX نوسانات را در S&P 500 اندازه گیری می کند.

SPOT GOLD، DXY (USD)، شاخص خزانه داری 10 ساله ایالات متحده و شاخص GVZ

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

  WTI Eyes Level 75 دلاری، Banxico Pivots

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCarthyFX در توییتر



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-price-ignores-rising-treasury-yields-and-a-us-dollar-rally-higher-xau-usd-20231026.html