قیمت طلا ثابت می ماند با دلار آمریکا به حاشیه رانده شده اما توقف RBA دلار استرالیا/دلار آمریکا کاهش می یابد

طلا، XAU/USD، دلار آمریکا، چین، نفت خام، RBA، AUD/USD، ECB، EUR/USD – نکات صحبت

  • را قیمت طلا به نظر می رسد که با نوسانات در حال چرخش به دنبال جهت است
  • RBA نرخ نقدی خود را در 4.10 درصد نگه داشت و معامله گران فروختند AUD/USD در اخبار
  • برخی از نظرات جنگ‌طلب بانک مرکزی اروپا تأثیر کمی بر آن داشت یورو. لفاظی بیشتر تقویت خواهد شد یورو/دلار آمریکا?

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه ثابت مانده است زیرا بازارها تا حدودی ضعیف به نظر می‌رسند و ایالات متحده برای تعطیلات خارج شده است.

بازدهی خزانه داری همچنان با افزایشی که در پایان هفته گذشته مشاهده شد، با معاملات پایه اوراق قرضه 10 ساله نزدیک به 3.85 درصد حفظ شده است. در حالی که بازارها منتظر صورتجلسه فدرال رزرو هستند که در روز چهارشنبه منتشر می شود، اسکناس دو ساله حساس به سیاست به بالای 4.90 درصد بازگشت.

پس از آنکه پکن محدودیت صادرات گالیوم و ژرمانیوم را اعلام کرد، امیدهای بیشتر برای کاهش تنش ها بین ایالات متحده و چین امروز تحت تأثیر قرار گرفت.

فلزات برای نیمه هادی ها، مخابرات و وسایل نقلیه الکتریکی حیاتی هستند. به نظر می رسد این اقدام اقدامی تلافی جویانه برای ترویج محدودیت های تراشه های آمریکا به چین باشد.

پس از آن که عربستان سعودی و روسیه قول دادند کاهش تولید خود را پیش از نشست اوپک پلاس در وین در هفته جاری تمدید کنند، نفت خام تقویت شد. قرارداد آتی WTI در حدود 70 دلار آمریکا در حال نوسان است در حالی که قرارداد برنت نزدیک به 75 دلار آمریکا است. قیمت های زنده را می توانید در اینجا پیدا کنید.

  سئول پرتاب موشک توسط کره شمالی را محکوم کرد

RBA در چرخه افزایش نرخ امروز خود متوقف شد و هدف نرخ نقدی را بدون تغییر در 4.10 درصد باقی گذاشت. AUD/USD پایین آمد در حالی که ASX 200 در اخبار جایگاه محکم تری پیدا کرد.

شاخص سهام Nikkei 225 ژاپن با اندکی کاهش USD/JPY کاهش یافت. سایر سهام APAC جلسه آرامی داشته اند.

با وجود اظهارات تندروانه دیروز یواخیم ناگل، رئیس بانک مرکزی اروپا و سیاستگذار بانک مرکزی اروپا (ECB)، یورو/دلار آمریکا تا کنون تغییر چندانی نکرده است.

آقای ناگل امروز بار دیگر و همچنین یانیس استورنارس، یکی از اعضای شورای حاکم بانک مرکزی اروپا، سخنرانی خواهند کرد. کریستین لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا روز جمعه سخنرانی خواهد کرد.

تقویم کامل اقتصادی را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله طلا

تجزیه و تحلیل قیمت طلا

قیمت طلای بدون سکان تا کنون در این هفته ممکن است به تعطیلات ایالات متحده کاهش یابد، اما عملکرد ضعیف آن توسط نوسانات کمتری که توسط شاخص GVZ اندازه گیری شده است، پشتیبانی می شود.

شاخص GVZ نوسانات ضمنی را در یک صندوق قابل معامله در بورس طلا (ETF) به روشی مشابه اندازه گیری می کند که شاخص VIX نوسانات را در شاخص سهام S&P 500 اندازه گیری می کند.

شاخص DXY (دلار آمریکا) نیز در این هفته در یک حرکت جانبی قیمت قرار داشته است و به نظر می رسد بازده تعدیل شده بر اساس تورم در اوراق 10 ساله خزانه داری (بازده واقعی) نیز منتظر بازگشت ایالات متحده از تعطیلات است.

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

  کارگزاری بانک ملی ایران کارگزار رسمی بورس اوراق بهادار | persianforexacademy

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCarthyFX در توییتر



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-price-steadies-with-us-dollar-sidelined-but-an-rba-pause-sinks-aud-usd-20230704.html