نرخ‌هایی برای ماندن اما QT باید برای بازبینی باشد؟

پیش نمایش بانک انگلستان

  • انتظار می رود با کاهش فشار قیمت ها، نرخ های بهره در حالت تعلیق باقی بماند
  • BoE ممکن است در مورد تجدید نظر در فرآیند QT خود بحث کند زیرا “حق بیمه مدت” فروش نسخه های طولانی مدت را پیچیده می کند.
  • بازارها به داده های اقتصادی ورودی برای سرنخ هایی در مورد استرس اقتصادی و تولید ناخالص داخلی در مرحله بعدی نگاه می کنند
  • فشار بازار مسکن بریتانیا و پایین ترین سطح درخواست های وام مسکن از ژانویه

image1.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

تورم و فشارهای عمومی قیمت ها با سرعتی آهسته کاهش می یابد

در حالی که تورم در بریتانیا در حال کاهش است، سطح تورم در بین اقتصادهای بزرگ همچنان بالاترین میزان خود را دارد و ثابت کرده است که مهار آن بسیار سرسخت است. مقامات بانک انگلستان (BoE) در بیشتر سال 2023 اعلام کرده اند که تورم به میزان قابل توجهی کاهش می یابد، با این حال، قیمت های واقعی تا حد زیادی در برابر اثرات شرایط مالی سخت تر مقاومت کرده اند.

تیتر CPI بیشترین پیشرفت را نشان داده است زیرا قیمت نفت و گاز به طور متوسط ​​از زمان حمله روسیه به اوکراین کاهش یافته است. تورم اصلی (تورم بدون احتساب قیمت های سوخت و مواد غذایی بی ثبات) با سرعت کمتری نسبت به قبل کاهش یافته است که نشان دهنده فشارهای قیمتی گسترده ای است که وجود داشته است. تورم خدمات – معیاری که بوسیله BoE به شدت مورد توجه قرار گرفته است، در واقع افزایش یافته است و به دیدگاه بانک مبنی بر اینکه نرخ ها باید محدود باقی بمانند، افزوده است. کمیته سیاست پولی (MPC) می خواهد پیش از اینکه حتی تغییر موضع را در نظر بگیرد، داده های آینده را کاهش دهد.

  فراز و نشیب‌های هند در سازمان همکاری شانگهای

image2.png

منبع: LSEG Datastream تهیه شده توسط ریچارد اسنو

بازار کار انگلستان آسان می شود اما چالش هایی در مسیر ظاهر می شود

جدیدترین داده‌های شغلی نشان می‌دهد که رشد حقوق در بریتانیا کاهش یافته است، اما به طرز ناراحت کننده‌ای بالاست و 8.1 درصد سال به سال است که از بالای 8.5 درصد کاهش یافته است. نرخ بیکاری روند بالاتری داشته است، اما داده های اوت نشان داد که بر اساس تعدیل شده به 4.2 درصد رسیده است. بازار کار به نحوی در حال کاهش است که بانک انگلستان را راضی می‌کند که شرایط مالی سخت‌تر تأثیر مطلوبی برای کاهش تورم دارد، اما این به یک عمل متعادل کننده ظریف تبدیل می‌شود زیرا خطر افزایش بیکاری اقتصاد را به رکود می‌اندازد. در حالی که میانگین دستمزدها همچنان بالاست، MPC برای حفظ سیاست پولی محدود کننده انگیزه خواهد داشت.

میانگین درآمد هفتگی انگلستان

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

مقدمه ای بر تجارت اخبار فارکس

سفت کردن کمی (QT) ممکن است نیاز به بازنگری داشته باشد

افزایش بازده اوراق قرضه جهانی تا حدی به تشدید شرایط مالی کمک می کند، اما ارزیابی تاثیر آن بر اساس نقاط پایه تقریبا غیرممکن است. “حق بیمه مدت” – حق بیمه ای که بازار برای قفل نگه داشتن پول برای مدت طولانی تر درخواست می کند – احتمالاً بحثی را در مورد استقرار فعلی انقباضات کمی توسط بانک انگلستان سرگرم خواهد کرد.

در سپتامبر، بانک سرعت QT را به 100 میلیارد پوند در سال آینده افزایش داد، از 80 میلیارد پوند قبل. با این حال، افزایش بازدهی Gilt با تاریخ طولانی تر به این معنی است که اوراق بهادار با کسری از هزینه ای که با آن خریداری شده اند فروخته می شوند. بازده و قیمت اوراق یک رابطه معکوس دارند به این معنی که هر چه بازدهی بالاتر باشد، قیمت اوراق بهادار کمتر است. بنابراین، BoE ممکن است تصمیم بگیرد که فروش‌های با تاریخ طولانی‌تر را به نفع رویکردی منحرف‌تر به سمت دوره‌های کوتاه‌تر کاهش دهد.

  اتحادیه اوراسیا: سرمایه گذاری مشترک با چین در حال افزایش است

image4.png

منبع: LSEG Datastream

بازار مسکن بریتانیا فشرده شد

پس از رونق در دوره کووید، بازار مسکن بریتانیا در طول سال 2023 قیمت‌های متوسط ​​پایین‌تری را به ثبت رسانده است، زیرا افزایش نرخ‌های وام مسکن همچنان بودجه‌های خانوار را تحت فشار قرار می‌دهد و از برنامه‌های مالی جدید جلوگیری می‌کند. هر چه مدت زمان طولانی‌تری نرخ‌های بهره در قلمروهای محدود نگه داشته شود، بازار مسکن باید چالش‌های بیشتری را تحمل کند.

شاخص قیمت مسکن در سراسر بریتانیا (سالانه)

image5.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

تاییدیه های وام مسکن در بریتانیا به سطوحی کاهش یافته است که از ابتدای سال تاکنون مشاهده نشده است زیرا موسسات وام دهنده مجبور هستند در روند درخواست خود با توجه به افزایش ریسک نکول انتخابی تر عمل کنند. بیکاری در حال افزایش است و نرخ های بهره همچنان مخارج خانوار و مصرف کننده را محدود می کند و مدیریت بازپرداخت وام مسکن را سخت تر می کند. با توجه به افزایش فشار بر اقتصاد بریتانیا، موانع برای افزایش بیشتر نرخ بهره همچنان بالاست.

بنابراین، بانک انگلستان به احتمال زیاد سیاست نرخ بهره را بدون تغییر حفظ می کند، زیرا خطرات ناشی از انقباض بیش از حد و عدم انقباض به اندازه کافی متعادل تر به نظر می رسد.

تاییدیه های وام مسکن انگلستان

image6.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

پوند استرلینگ برای یک کاتالیزور صعودی مبارزه می کند

کابل (GBP/USD) تلاش کرده است پایین ترین سطح قبلی خود را کاهش دهد، اما برای دستیابی به هرگونه پیگیری معنادار تلاش کرده است. بازارها همه حمایت های قبلی از پوند را که قبلاً به دلیل افزایش انتظارات نرخ بهره وجود داشت حذف کرده اند و این ارز اکنون بر اساس داده های دریافتی تحت بازنگری های جزئی قرار دارد.

در چنین شرایطی و به ویژه در برابر دلار، پوند در خطر تحت فشار قرار گرفتن است. ایالات متحده همچنان در مورد داده های اقتصادی شگفتی های صعودی را تجربه می کند و شانس یک افزایش بیشتر نرخ بهره و کاهش بیشتر این جفت ارز را افزایش می دهد. 1.2200 همچنان سطح فعلی مقاومت باقی می ماند و پایین ترین نوسان 1.2000 نیز در حال بازی قبل از اعلام با 1.1800 است که نشان دهنده اصلاح کامل روند صعودی مارس تا جولای است.

image7.png

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/bank-of-england-preview-rates-to-stay-put-but-qt-due-for-review-20231101.html