نزدک، طلا، دلار آمریکا؛ FOMC، BOJ، BoE، PMI چین، تورم منطقه یورو، مشاغل ایالات متحده

اگر در تجارت تازه کار هستید و می خواهید بدانید که چگونه اعتماد به نفس در معاملات را افزایش دهید، روی راهنمای رایگان کلیک کنید!

پیشنهاد مانیش جرادی

ایجاد اعتماد در معاملات

بازارهای جهانی سهام کاهش یافتند، به رهبری ایالات متحده در درآمدهای سه ماهه سوم، عدم قطعیت های طولانی در خاورمیانه، و افزایش چشم انداز نرخ بهره طولانی تر.

شاخص MSCI All Country World 2.0% افت کرد، شاخص S&P 500 2.6% سقوط کرد و شاخص Nasdaq 100 2.6% کاهش یافت. شاخص DAX 40 آلمان 0.7 درصد سقوط کرد و FTSE 100 انگلیس 1.4 درصد سقوط کرد. در آسیا، شاخص هانگ سنگ 1.3 درصد کاهش یافت، در حالی که Topix ژاپن عمدتاً ثابت بود. ارزهای حساس به ریسک، از جمله دلار استرالیا و دلار نیوزیلند، عمدتا پایین تر بودند. بیت کوین به روند دیدنی خود ادامه داد و 13 درصد در طول هفته رشد کرد.

عملکرد بازار هفته گذشته

image1.png

منبع داده: بلومبرگ; نمودار تهیه شده در اکسل

توجه: پروکسی اوراق قرضه جهانی استفاده شده، شاخص کل بازده کل بلومبرگ جمع‌آوری نشده است.دلار آمریکا; پروکسی کالاهای مورد استفاده BBG Commodity Total Return است.

طبق FactSet، حدود 49 درصد از شرکت‌های S&P 500 نتایج واقعی برای سه ماهه سوم 2023 را تا به امروز گزارش کرده‌اند که از این میان، 78 درصد EPS واقعی بالاتر از تخمین‌ها را گزارش کرده‌اند. S&P 500 اکنون برای اولین بار از سه ماهه سوم 2022 رشد سالانه درآمد را گزارش می دهد.

تمرکز اصلی در هفته آینده بر روی نشست بانک مرکزی ژاپن در روز سه شنبه و نشست FOMC ایالات متحده در 31 اکتبر تا 1 نوامبر است. به «بانک‌های مرکزی، NFP و داده‌های نرم اتحادیه اروپا در کانون توجه هفته آینده»، منتشر شده در 27 اکتبر مراجعه کنید.

  توافق استرالیا و آمریکا برای افزایش همکاری‌های نظامی با ژاپن

پس از اینکه تعدادی از مقامات فدرال رزرو، از جمله پاول، رئیس فدرال رزرو، در اوایل این ماه اشاره کردند که سخت شدن شرایط مالی در نتیجه جهش بازدهی، نیاز به انقباض قریب الوقوع را کاهش داده است، بازارها به طور گسترده انتظار دارند که فدرال رزرو هفته آینده نرخ بهره را حفظ کند. پیش بینی دلار آمریکا: آیا فدرال رزرو می تواند کاتالیزور اصلاح باشد؟، منتشر شده در 29 اکتبر.

مقامات BOJ در زمانی ملاقات می کنند که USD/JPY در منطقه ای است که سال گذشته BOJ را وادار به مداخله کرد. مقامات ژاپنی نسبت به فروش ین هشدار داده‌اند و گفته‌اند که با احساس فوریت، اقدامات را از نزدیک زیر نظر دارند. گمانه زنی ها وجود دارد مبنی بر اینکه BOJ می تواند سیاست کنترل منحنی بازده خود را در هفته آینده در بحبوحه افزایش بازدهی جهانی و تورم در ژاپن تغییر دهد. به “پیش بینی ین ژاپن: تصمیم بانک مرکزی ژاپن و فدرال رزرو برای شکل دادن به مسیر USD/JPY” که در 29 اکتبر منتشر شد مراجعه کنید.

در همین حال، به طور گسترده انتظار می رود که بانک مرکزی انگلیس در جلسه هفته آینده خود نرخ های بهره را در حالت تعلیق نگه دارد، زیرا بانک مرکزی تلاش می کند به تقویت اقتصاد بیمار کمک کند و در عین حال در همان جنگ است.تورم. برای جزئیات بیشتر رجوع کنید به “پوند انگلیس (GBP/USD) در آستانه تصمیم BoE بیشتر ضعیف شد” منتشر شده در 28 اکتبر.

تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم آلمان و تورم اکتبر در روز دوشنبه قرار است. سخنرانی ماکلم، رئیس بانک مرکزی کانادا، بیکاری ژاپن، PMI تولید NBS چین، تصمیم BOJ، تورم اکتبر منطقه یورو و تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم، و اعتماد مصرف کننده ایالات متحده در روز سه شنبه منتشر می شود. داده‌های مشاغل سه‌ماهه سوم نیوزلند، تولید ISM ایالات متحده و داده‌های استخدام ADP در روز چهارشنبه منتشر می‌شوند. تصمیم فدرال رزرو آمریکا، سخنرانی ماکلم، رئیس بانک کانادا، داده‌های شغلی آلمان و تصمیم بانک انگلستان درباره نرخ نرخ روز پنجشنبه قرار است. چین Caixin PMI، داده‌های مشاغل کانادا، حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده، و داده‌های PMI خدمات ISM در روز جمعه منتشر می‌شوند.

  ادامه رزمایش بزرگ چین در اطراف تایوان؛ شبیه‌سازی حمله به اهداف مشخص

طلا، نقره پیش بینی: روند صعودی خنک است اما پتانسیل صعودی باقی می ماند

طلا و نقره با وجود ادامه تشدید درگیری شاهد یک هفته آرامش نسبی بوده اند. افزایش بازدهی آمریکا در حال حاضر طلا را زیر 2000 دلار نگه می دارد.

پیش‌بینی هفتگی یورو: EUR/USD، EUR/JPY پس از نشست بانک مرکزی اروپا آسیب‌پذیر می‌مانند

تکنیک‌های EUR/USD به بازیابی اشاره می‌کنند، اما ما داده‌های تاثیرگذاری زیادی در پیش داریم. EUR/JPY همچنان به مبارزه برای جهت گیری در مورد تهدید مداخله FX توسط BoJ ادامه می دهد. آیا هفته پیش رو شفافیت خواهد داشت؟

پیش بینی دلار استرالیا: RBA آماده رشد است اما AUD ممکن است همچنان در حال مبارزه باشد

دلار استرالیا همچنان گروگان دلار آمریکا است زیرا عوامل کلان جهانی بیشتر از چشم انداز RBA است که به دنبال مهار تورم مزاحم است. AUD/USD و AUD/JPY در تمرکز هستند.

کنجکاو هستید که بدانید موقعیت یابی در بازار چگونه می تواند بر قیمت دارایی تأثیر بگذارد؟ راهنمای احساسات ما بینش ها را در اختیار دارد – اکنون آن را دانلود کنید!

پیشنهاد مانیش جرادی

تجارت خود را با IG Client Sentiment Data بهبود دهید

— بدنه مقاله نوشته شده توسط مانیش جرادی، استراتژیست DailyFX.com

— مقالات فردی که توسط اعضای تیم DailyFX تشکیل شده است

— با جرادی در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JaradiManish



منبع: https://www.dailyfx.com/news/markets-week-ahead-nasdaq-gold-us-dollar-fomc-boj-boe-china-pmi-euro-area-inflation-us-jobs-20231029.html