در حالی که بازارها خطرات خاورمیانه را پیش از فدرال رزرو ارزیابی می کنند، نفت خام ثابت می ماند

نفت خام، WTI، برنت، دلار آمریکا، طلا، FOMC – نکات صحبت

  • نفت خام ممکن است با آشکار شدن مناقشه خاورمیانه در معرض اقدام جانبی قرار گیرد
  • دارایی های Haven در میان نویز و نوسانات مطلوب باقی می مانند طلا موج ها
  • به نظر می رسد بازارها با معاملات دامنه ای در بسیاری از بازارها آماده هستند

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

پیش بینی نفت رایگان خود را دریافت کنید

نفت خام در محدوده شروع هفته قرار دارد، اما در طول جلسه آسیایی اندکی کاهش یافته است. بازار همچنان محتاط و نگران اختلال احتمالی عرضه جهانی نفت در نتیجه جنگ در خاورمیانه است.

اسرائیل در آخر هفته شروع به انتقال نیروهای زمینی به نوار غزه کرد و این امید وجود دارد که درگیری در سراسر منطقه گسترش پیدا نکند. ایالات متحده و ایران ابراز نگرانی کرده اند که ممکن است صحنه جنگ مهار نشود.

قرارداد آتی WTI کمتر از 85 دلار آمریکا معامله شده است در حالی که قرارداد برنت در زمان چاپ زیر 90 دلار آمریکا کاهش یافته است.

دارایی‌های بهشتی در آغاز هفته با اندکی کاهش قیمت طلا پس از یک صعود ستاره‌ای دیگر در روز جمعه، کاهش یافت و به سمت 2000 دلار در هر اونس نزول کرد.

بازارهای ارز هفته را آرام آغاز کرده اند و این هفته همه نگاه ها به بانک مرکزی ژاپن (BoJ) معطوف خواهد بود زیرا آنها به تغییر در سیاست پولی فکر می کنند.

اکثر صاحب نظران تغییر در کنترل منحنی بازده (YCC) را پیش بینی می کنند، اگرچه برخی گمانه زنی ها وجود دارد که ممکن است سیاست نرخ بهره منفی (NIRP) مورد توجه قرار گیرد.

  شاخصه‌های «چین هراسی»

در همین حال، تصمیم جلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در روز چهارشنبه مشخص خواهد شد و بازار نرخ بهره هیچ تغییری در نرخ هدف صندوق های فدرال رزرو پیش بینی نمی کند. تمرکز بر کنفرانس مطبوعاتی پس از کنفرانس خواهد بود.

پس از کاهش وال استریت در هفته گذشته، در حالی که بازدهی خزانه داری پس از کاهش روز جمعه اندکی افزایش یافته است، سهام APAC به طور کلی نرم تر هستند.

محور این هفته جلسات بانک مرکزی است.

تقویم کامل اقتصادی را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه تجارت نفت

عکس فوری فنی نفت خام WTI

پس زمینه ساختاری نفت خام ممکن است آنطور که در ابتدا از چشم انداز کاهش عرضه جهانی ناشی از جنگ در خاورمیانه تصور می شد، حمایت کننده نباشد.

در زمانی که نوسانات در حال افزایش است، اسپرد کراک پایین تر است.

عقب ماندگی زمانی اتفاق می افتد که نزدیکترین قرارداد آتی به تسویه حساب، گرانتر از قراردادی باشد که پس از قرارداد اول تسویه می شود. این نشان دهنده تمایل بازار برای پرداخت بیشتر برای تحویل فوری، به جای اینکه منتظر بماند، می باشد.

اسپرد کراک RBOB معیار قیمت بنزین نسبت به قیمت نفت خام است و حاشیه سود پالایشگاه ها را منعکس می کند.

RBOB مخفف عبارت reformulated blendstock for oxygenate blending است. این یک گرید بنزین قابل معامله است. اگر سودآوری برای پالایشگاه ها افزایش یابد، ممکن است منجر به تقاضای بیشتر برای محصول خام شود.

نمودار WTI

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCarthyFX در توییتر



منبع: https://www.dailyfx.com/news/crude-oil-steadies-after-as-markets-assess-middle-east-risks-ahead-of-the-fed-20231030.html