پشتیبانی 1980 دلاری Break Eyed، آیا خرس‌ها شتاب دارند؟

پیش بینی قیمت XAU/USD، XAG/USD:

خوانده شده ترین: پیش بینی هفتگی ین ژاپن: توئیک BoJ نمی تواند الهام بخش باشد اما ضعف دلار برای USD/JPY امیدوارکننده به نظر می رسد

قیمت طلا امروز پس از تلاش دیگری برای رسیدن به قیمت 2000 دلار در هر اونس در روز جمعه، تثبیت می شود. علیرغم کاهش ارزش دلار، ما شاهد بهبود جزئی بازدهی و بهبود ریسک پذیری هستیم که مطمئناً سود این کالای گرانبها را محدود می کند.

با تجزیه و تحلیل عمیق چشم انداز طلا، که بینش هایی از دیدگاه بنیادی و فنی ارائه می دهد، قدرت معاملات خود را افزایش دهید. اکنون راهنمای تجارت Q4 رایگان خود را درخواست کنید!

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

تضعیف داده های ایالات متحده؟

سطح 2000 دلار در هر اونس سنگ مانع واقعی طلا بوده و همچنان سرسختانه است. با تضعیف دلار، ما هنوز شاهد این نیستیم که این به سود طلا تبدیل شود و این می تواند به کاهش جذابیت پناهگاه امن نیز منجر شود. اگرچه وضعیت ژئوپلیتیکی در خاورمیانه هنوز حل نشده است، به نظر می رسد خوش بینی فزاینده ای در مورد جلوگیری از یک درگیری منطقه ای گسترده تر وجود دارد. ما می توانیم افزایش قابل توجهی را از آغاز هفته گذشته مشاهده کنیم که شاخص ترس و طمع در سطح 30 در مقایسه با 42 قرار داشت که امروز شاهد آن هستیم.

منبع: FinancialJuice

طلا به احتمال زیاد حمایت می شود زیرا هنوز هم جذابیت هایی برای حفظ این فلز گرانبها با دلار ضعیف تر آمریکا وجود دارد که به تقویت قیمت طلا کمک می کند. با این حال، در این مرحله، اگر می‌خواهیم شاهد یک شکست پایدار در بالای سطح 2000 دلار باشیم، به اعتقاد من باید شاهد تداوم ضعف در داده‌های ایالات متحده باشیم تا واقعاً این ایده که فدرال‌رزرو تمام شده است را به وجود آورد. اگرچه این ممکن است بیشترین سود را برای دارایی‌های ریسک داشته باشد، به نظر من ضعف دلار آمریکا و ضعیف‌تر شدن عوامل بنیادی ایالات متحده ممکن است فشار لازم برای افزایش پایدار طلا باشد.

  فروش نفت با مشاهده تجارت کالا در زیر یک سطح کلیدی تشدید می شود

خطر نزولی فوری برای قیمت طلا در بهبود احساسات و ریسک پذیری نهفته است که در صورت ادامه آن می تواند طلا را به سمت اصلاح عمیق تر، احتمالاً تا 1950 دلار، سوق دهد. با توجه به افزایش روند صعودی، این یک احتمال واقعی است. همچنین موردی از شکاف قیمت به سمت نزولی وجود دارد که فاصله بسیار زیادی با کاهش قیمت فعلی در 1843 دلار در هر اونس دارد که هنوز باید بسته شود. با این حال، این بیشتر یک چشم‌انداز بلندمدت است و چیزی است که اگر تاریخ را بررسی کنیم ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا بسته شود.

بازدهی 2Y و 10Y ایالات متحده، نمودار روزانه

image1.png

منبع: TradingView، ایجاد شده توسط Zain Vawda

رویدادهای مخاطره آمیز پیش رو

48 ساعت آینده انبوهی از سخنرانی‌های سیاست‌گذاران فدرال رزرو را به همراه دارد و پاول، رئیس فدرال رزرو، همه چیز را با نظراتی در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه کامل می‌کند. نباید تعجبی وجود داشته باشد، اما دیدن اینکه آیا تلاشی برای فرونشاندن خوش بینی بازار مبنی بر اینکه فدرال رزرو با افزایش نرخ بهره تمام شده است، وجود خواهد داشت، جالب خواهد بود. توجه به اظهارات توماس بارکین، سیاست‌گذار فدرال رزرو، حائز اهمیت است که اظهار داشت: هنوز زود است که در نشست دسامبر، پیش‌فرض‌هایی درباره چشم‌انداز فدرال رزرو انجام دهیم و دو گزارش تورمی دیگر پیش از نشست فدرال رزرو، احتمالاً کلید آن را حفظ کنند.

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

چشم انداز فنی

طلا

از دیدگاه فنی، اگر بخواهد حرکت صعودی ادامه یابد، طلا باید در بازه زمانی روزانه بالاتر از منطقه حمایتی 1977-1980 دلار باقی بماند. با این حال، به نظر می رسد فشار فروش قابل توجهی در حدود 2000 دلار در هر اونس وجود دارد که با تلاش های مختلف برای افزایش ورشکستگی مشهود است. بسته شدن شمع روزانه جمعه نیز یک فتیله صعودی قابل توجه در فشار فروش که در اطراف و بالاتر از مرز 2000 دلار در اونس باقی مانده است، ایجاد کرد.

  کره جنوبی: پاسخ به کره شمالی را با آمریکا بررسی می‌کنیم

ساختار کلی صعودی بدون بسته شدن روزانه شمع در زیر منطقه حمایتی 1968 دلار دست نخورده باقی می ماند. با در نظر گرفتن این موضوع، شانس واقعی وجود دارد که بتوانیم قبل از جهش از منطقه 1968 دلار و تلاش مجدد به سمت منطقه روانی 2000 دلار در هر اونس، کمی کمتر از سطح حمایت 1980 دلار سرمایه گذاری کنیم. در همین حال، به نظر می‌رسد MAs در حال تنظیم یک الگوی متقاطع طلایی است، زیرا MA 50 روزه یک ضربدر بالاتر از 100 و 200 روزه است، که نشانه حرکت صعودی نیز هست. بسیاری از سیگنال‌های مختلط در اینجا و بسیاری از آن‌ها ناشی از موقعیت‌های کلان و ژئوپلیتیک نامشخص است که بر نوسانات تأثیر می‌گذارد و به عدم اطمینانی کمک می‌کند که به طور کلی سال 2023 را تحت تأثیر قرار داده است.

سطوح کلیدی که باید مراقب باشید:

سطوح مقاومت:

سطوح پشتیبانی:

طلا (XAU/USD) نمودار روزانه – 6 نوامبر 2023

منبع: TradingView، نمودار تهیه شده توسط Zain Vawda

XAG/USD

از سوی دیگر، نقره از منظر قیمت بسیار شبیه به طلا است. به نظر می‌رسد که ما یک الگوی رویه دوتایی چاپ کرده‌ایم و آماده حرکت به سمت پایین‌تر قبل از یک حرکت انفجاری بالاتر در روز جمعه هستیم که هیچ حرکتی پیدا نکرده است. ما در یک منطقه مقاومت کلیدی در اطراف علامت 23.18 شناور هستیم و MAs نیز در اینجا به یک صلیب طلایی چشم دوخته است. به نظر می رسد که MA 20 روزه آماده شکستن بالاتر از MA 50 روزه است که نشان دهنده این است که افزایش صعودی ممکن است هنوز انجام نشده باشد.

  رزمایش هوایی مشترک آمریکا، کره و ژاپن بعد از شلیک موشک کره شمالی

سطوح کلیدی که باید مراقب باشید:

سطوح مقاومت:

سطوح پشتیبانی:

نمودار روزانه نقره ای (XAGUSD) – 6 نوامبر 2023

منبع: TradingView، نمودار تهیه شده توسط Zain Vawda

احساس مشتری IG

با نگاهی گذرا به IG Client Sentiment، معامله‌گران خرده‌فروشی به میزان قابل توجهی در نقره‌ای هستند و 87 درصد از معامله‌گران خرده‌فروشی دارای موقعیت‌های طولانی هستند. با توجه به دیدگاه مخالفی که در اینجا در DailyFX نسبت به احساسات جمعیت پذیرفته شده است، آیا این نشانه ای از ادامه سقوط نقره در روزهای آینده است؟

برای نگاهی عمیق تر به احساسات مشتری SILVER و نکات و ترفندها و نحوه استفاده از آن در معاملات خود، راهنمای زیر را دانلود کنید.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 1% 1% 1%
هفتگی 1% 0% 1%

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده Markets برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-price-forecast-1980-support-break-eyed-do-bears-have-the-momentum-20231106.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار