چشم انداز GBP/USD، EUR/GBP و GBP/JPY

GBP/USD قیمت ها، نمودارها و تجزیه و تحلیل

  • داده ها یا رویدادهای اقتصادی داخلی اندک در کنار استرلینگ.
  • مشتریان GBP/USD خالص کوتاه شده اند.

توصیه شده توسط Nick Cawley

نحوه معامله GBP/USD

پوند انگلیس هفته قدرتمندی را پشت سر گذاشت و در برابر طیف وسیعی از ارزهای دیگر چندین هفته افزایش یافت. پوند انگلیس بیش از 2 رقم بزرگ در برابر دلار آمریکا در هفته، بیش از یک رقم بزرگ در برابر یورو و حدود یک و نیم رقم بزرگ در برابر ین ژاپن افزایش یافته است. گزارش تورم اخیر بریتانیا که نشان می‌دهد فشار قیمت‌ها کاهش می‌یابد اما با نرخی آهسته، انتظارات را افزایش داده است که بانک انگلستان مجبور است در کوتاه‌مدت به افزایش نرخ‌های بهره ادامه دهد تا تورم را به هدف بازگرداند. در مقابل، تفکر فعلی بازار این است که فدرال رزرو احتمالا برنامه افزایش نرخ بهره اخیر خود را در این ماه متوقف خواهد کرد و بانک مرکزی اروپا ممکن است برنامه را پس از آن که داده های اخیر منطقه یورو نشان داد نرخ تورم با سرعتی بهتر از حد انتظار کاهش یافته است، کاهش دهد. در ژاپن، رئیس جدید BoJ اخیراً گفت که شرایط سیاست پولی تا زمانی که تورم به هدف بانک مرکزی بر مبنای پایدار نرسد، سست خواهد بود.

تقویم اقتصادی هفته آینده از هرگونه داده یا رویداد اقتصادی داخلی و متحرک بازار در نظر گرفته شده است، در حالی که تقویم جهانی نیز نسبتاً ناچیز از رویدادهای پرتأثیر است.

برای همه رویدادهای متحرک بازار و انتشار داده‌ها، زمان واقعی را ببینید تقویم DailyFX

  شلیک هشدار ارتش کره جنوبی پس از عبور ناو گشتزنی کره شمالی

کابل پس از معاشقه کوتاه با 1.2300 در پایان هفته گذشته به بالای 1.2500 بازگشت و تنظیمات فنی مثبت به نظر می رسد. در حالی که رالی این هفته این جفت ارز را به محدوده خرید بیش از حد سوق داده است، پوند/دلار آمریکا در حال حاضر برای اولین بار از اواسط ماه مه بالاتر از هر سه میانگین متحرک ساده است. سیگنال خرید بیش از حد ممکن است هر حرکت بالاتری را کاهش دهد، اما پس برگشتی به 1.2547 ممکن است شاهد تست کابل در بالاترین قیمت چند ماهه ماه می در هفته های آینده باشد.

نمودار قیمت روزانه GBP/USD – 2 ژوئن 2023

image1.png

حرکت پایین تر در EUR/GBP کمی قابل توجه تر از حرکت کابل است. جفت ارز زیر هر سه میانگین متحرک ساده معامله می شود که هم 20 و هم 50 dmas زیر 200 dma با تاریخ طولانی تر قرار می گیرند. پشتیبانی ممکن است به زودی در 0.8549 وارد بازی شود.

نمودار قیمت روزانه EUR/GBP – 2 ژوئن 2023

image2.png

GBP/JPY از اواخر ماه مارس در یک روند صعودی نسبتاً ناگسستنی قرار داشته است و امروز در بالاترین سطح خود از فوریه 2016 معامله شد. با ادامه سیاست پولی بانک مرکزی ژاپن، ممکن است در هفته های آینده افزایش بیشتری در این جفت ارز مشاهده شود. نمودار با 175 و 177 سطح قابل دستیابی مثبت است. باید مراقب اظهارنظرهای BoJ باشد زیرا آنها سابقه مداخله کلامی در زمانی که ین بیش از حد ضعیف می شود دارند.

نمودار قیمت روزانه GBP/JPY – 2 ژوئن 2023

image3.png

همه نمودارها از طریق TradingView

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

سلام

روزانه -4٪ 3% 0%
هفتگی -23٪ 39% 3%

معامله‌گران خرده‌فروشی پوند/دلار آمریکا در حال حاضر کوتاه مدت هستند

داده های معامله گران خرده فروشی نشان می دهد که 41.24 درصد معامله گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله گران کوتاه به لانگ 1.42 به 1 است. تعداد معامله گران در خالص خرید 15.91 درصد کمتر از دیروز و 27.59 درصد کمتر از هفته گذشته است. معامله گران نت شورت 23.13 درصد بیشتر از دیروز و 41.47 درصد بیشتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران کوتاه‌مدت هستند نشان می‌دهد که قیمت‌های پوند/دلار آمریکا ممکن است به افزایش خود ادامه دهند. معامله گران نسبت به دیروز و هفته گذشته کوتاه تر هستند و ترکیب احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما یک سوگیری معاملاتی مخالف صعودی GBP/USD قوی تر می دهد.

نظر شما در مورد پوند انگلیس – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.



منبع: https://www.dailyfx.com/news/british-pound-week-ahead-gbp-usd-eur-gbp-and-gbp-jpy-outlooks-20230602.html