چشم انداز USD/JPY، GBP/JPY، و EUR/JPY

قیمت، نمودار و تحلیل ین ژاپن

  • داده ها و رویدادهای با اهمیت بالا در بقیه هفته رانندگان را فراهم می کند.
  • USD/JPY همچنان بالاست و در سطوحی است که آخرین بار در نوامبر گذشته مشاهده شده بود.
  • GBP/JPY و EUR/JPY تکمیل می شود یا بیشتر در آینده؟

توصیه شده توسط Nick Cawley

نحوه معامله USD/JPY

اگر به سه مورد از محبوب‌ترین جفت‌های ین ژاپن، USD/JPY، GBP/JPY، و EUR/JPY نگاه می‌کنید، تقویم اقتصادی با مجموعه‌ای از انتشار داده‌ها و رویدادهای مهم در این هفته دوست شماست. چاپ تورم ایالات متحده و ژاپن، آخرین تصمیم سیاست پولی بانک انگلستان، و شهادت پاول، رئیس فدرال رزرو، نوسانات بیشتری را به بازارهای در حال حرکت اضافه می کند.

چهارشنبه 21 خرداد

image1.png

پنجشنبه 22 خرداد

image2.png

جمعه 23 ژوئن

image3.png

برای همه انتشار داده‌های متحرک بازار و رویدادهای اقتصادی، زمان واقعی را ببینید تقویم DailyFX

فشار اخیر به سمت بالاتر USD/JPY در چند جلسه گذشته متوقف شده است، اما ممکن است هنوز جا برای حرکت بالاتر داشته باشد. این جفت ممکن است در مراحل اولیه تشکیل یک پرچم صعودی باشد که در صورت تکمیل، 144.00 آسیب پذیر خواهد بود. در اینجا 145.93 مورد توجه قرار می گیرد. با این حال، این سطوح نادر ممکن است به زودی باعث مداخله شفاهی بانک ژاپن (BoJ) شود که ممکن است به دنبال آرام کردن اقدامات خرس‌های ین ژاپن باشد. BoJ ممکن است اجازه دهد ین اندکی بیشتر تضعیف شود اما به شیوه ای منظم تر.

بانک ژاپن (BoJ) – مداخله در بازار ارز

نمودار قیمت روزانه USD/JPY – 20 ژوئن 2023

image4.png

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

سلام

روزانه -2٪ 2% 1%
هفتگی -7٪ 6% 2%

احساسات خرده فروشی اندکی تغییر کرده است

داده های معامله گران خرده فروشی نشان می دهد که 31.41 درصد معامله گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله گران کوتاه به لانگ 2.18 به 1 است. تعداد معامله گران در معاملات خالص 4.42 درصد بیشتر از دیروز و 2.07 درصد کمتر از هفته گذشته است. نت-شورت معامله گران 0.39 درصد بیشتر از دیروز و 4.04 درصد بیشتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران کوتاه مدت هستند نشان می‌دهد که قیمت‌های USD/JPY ممکن است به افزایش خود ادامه دهند. موقعیت‌یابی نسبت به دیروز کمتر خالص است، اما نسبت به هفته گذشته کمتر است. ترکیب احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما چیزهای بیشتری می دهد سوگیری تجاری ترکیبی USD/JPY.

GBP/JPY از زمانی که در پایان ماه گذشته به بالاتر از سطح مقاومت قبلی (172.13) شکسته بود، در حال رول بوده است. این دو پس‌زمینه پولی کاملاً متفاوت هستند، زیرا بانک مرکزی ژاپن همچنان تطبیق‌پذیر است، در حالی که انتظار می‌رود بانک انگلستان در ماه‌های آینده نرخ‌های بهره را حداقل 100 واحد افزایش دهد. این افزایش اسپرد بازده به نفع پوند انگلیس است. این جفت در کوتاه مدت یک تاپ سه گانه درست بالای 182 ایجاد کرده اند، اما مجموعه فنی کلی همچنان نشان دهنده صعود بیشتر است. GBP/JPY نزدیک به بالاترین رقمی است که آخرین بار در ژانویه 2015 مشاهده شده است، بنابراین اطلاعات به روز قیمت کمی برای کمک به شناسایی سطوح دقیق مقاومت وجود دارد. دو اوج ماهانه از پایان سال 2015 در 186.35 و 188.81 ممکن است کمکی به نمودار ماهانه کند.

نمودار قیمت ماهانه GBP/JPY – 20 ژوئن 2023

image5.png

EUR/JPY یکی دیگر از بازی‌های تفاوت نرخ بهره با بانک مرکزی اروپا است که به شدت در اردوگاه جنگ‌طلبان قرار دارد و به دنبال افزایش نرخ بهره است. افزایش اخیر و انتظارات برای افزایش بیشتر نرخ‌ها بین دو ارز به‌گونه‌ای است که EUR/JPY اکنون در بالاترین قیمتی که آخرین بار در سپتامبر 2008 مشاهده شده بود معامله می‌شود. اما نمی توان دوره آرامش را در روزهای آینده رد کرد، به خصوص اگر بانک مرکزی ژاپن نگرانی های خود را اعلام کند.

نمودار قیمت ماهانه EUR/JPY – 20 ژوئن 2023

image6.png

همه نمودارها از طریق TradingView

نظر شما در مورد ین ژاپن – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.



منبع: https://www.dailyfx.com/news/japanese-yen-latest-usd-jpy-gbp-jpy-and-eur-jpy-outlooks-20230620.html