گاوهای نر در کنترل هستند اما ریسک‌های نزولی در بازارهای پراکنده رشد می‌کنند

بیشترین خوانده شده: چشم انداز یورو در مورد بانک مرکزی اروپا، ریسک های ژئوپلیتیکی، یورو/دلار، یورو/ پوند تیره می شود

طلا در این هفته افزایش یافت، اما به دوره پنج روزه خود با کاهش بهترین سطوح خود در روز جمعه در جریان معاملات نیویورک پایان داد و به 2430 دلار رسید که یک رکورد جدید است. با در نظر گرفتن عملکرد اخیر، این فلز گرانبها در هفت هفته از هشت هفته گذشته افزایش یافته است و از اواسط فوریه بیش از 17 درصد افزایش یافته است و شرایط فوق العاده خرید را کنار گذاشته است.

این دستاوردها علیرغم تقویت دلار آمریکا و قیمت‌گذاری مجدد انتظارات نرخ بهره ایالات متحده در پرتو فعالیت‌های اقتصادی انعطاف‌پذیر و شاخص‌های ثابت CPI رخ داده است. همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است، در این فرآیند، رابطه منفی معمول بین شمش و بازده واقعی ایالات متحده شکسته شده است و معامله گران بنیادی را گیج کرده است.

تصویری از یک کامپیوتر توضیحات به طور خودکار تولید شد

منبع: TradingView

اصطکاک‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه باعث تقویت بیشتر طلا شده است، اگرچه این خطرات اخیراً تشدید شده و برای مدت طولانی موضوع غالب نبوده است. برای اضافه کردن زمینه، سرمایه گذاران در مورد انتقام احتمالی ایران علیه اسرائیل پس از بمباران سفارت این کشور در سوریه نگران بوده اند. چنین اقدامی می‌تواند تنش‌ها را در منطقه تشدید کند و به یک درگیری گسترده‌تر سرایت کند.

برای تجزیه و تحلیل گسترده از چشم انداز بنیادی و فنی طلا، پیش بینی معاملات سه ماهه رایگان ما را هم اکنون دانلود کنید!

نگاهی عمیق تر به محرک های بازار فعلی

چندین دلیل دیگر وجود دارد که می تواند توضیح دهد که چرا طلا امسال اینقدر خوب عمل کرده است. در اینجا چند توضیح احتمالی برای صعود آن وجود دارد:

تله حرکت: افزایش بی امان طلا می تواند توسط یک دیوانگی سوداگرانه خود تکمیل شود. این رفتار پیروی از روند می‌تواند تظاهرات عمودی ایجاد کند که اغلب در درازمدت ناپایدار هستند. اگر این پویایی در حال حاضر وجود داشته باشد، پس از تغییر احساسات و بازنشانی ارزش‌ها، ممکن است یک اصلاح نزولی شدید آشکار شود.

فرود سخت: برخی از فعالان بازار ممکن است از رکود اقتصادی ناشی از تشدید سیاست پولی تهاجمی از سال‌های 2022 تا 2023 و این واقعیت که سیاست‌گذاران می‌توانند نرخ‌های بهره را برای مدت طولانی‌تری در واکنش به توقف پیشرفت کاهش تورم بالا نگه دارند، محافظت کنند.

بازگشت تورم: گاوهای نر طلا می توانند یک رویکرد بلندمدت استراتژیک اتخاذ کنند و شرط ببندند که فدرال رزرو برای جلوگیری از تحولات نامطلوب در یک سال انتخابات، صرف نظر از سیاست بیمه، نرخ بهره را کاهش خواهد داد. کاهش نرخ‌ها در حالی که قیمت‌های مصرف‌کننده بسیار بالاتر از هدف 2 درصد باقی می‌ماند، خطر ایجاد موج تورمی جدیدی را ایجاد می‌کند که در نهایت به نفع فلزات گرانبها خواهد بود.

در حالی که همه سناریوها قابل قبول هستند، توضیح تکانه محور بسیار قانع کننده به نظر می رسد. در طول تاریخ، ما شاهد موارد متعددی بوده‌ایم که دارایی‌های محبوب تسلیم شور و شوق سفته‌بازی شده‌اند، و قیمت‌ها را به سطوح ناپایدار سوق داده‌اند که قبل از تغییر نهایی احساسات، از پایه جدا شده‌اند. این سرنوشت ممکن است در انتظار طلا باشد، اگرچه زمان آن نامشخص است.

  تجارت حمل و نقل با وجود گفتگوهای مداخله ادامه دارد

آیا علاقه مند به یادگیری موقعیت های خرده فروشی هستید که چگونه می تواند مسیر کوتاه مدت قیمت طلا را شکل دهد؟ راهنمای احساسات ما اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیار دارد – اکنون آن را دانلود کنید!




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -10% -13٪ -11٪
هفتگی 11% -17٪ -6٪

تحلیل فنی قیمت طلا

طلا در این هفته صعود کرد و به بالاترین سطح خود نزدیک به 2430 دلار رسید. با این حال، قیمت ها در نهایت از این سطوح عقب نشینی کردند و در روز جمعه در 2344 دلار بسته شدند. اگر روند برگشت در جلسات معاملاتی آتی ادامه یابد، حمایت 2305 دلار و به دنبال آن 2260 دلار ظاهر می شود. در ضعف بیشتر، همه نگاه ها به 2225 دلار خواهد بود.

از طرف دیگر، اگر XAU/USD بیشتر شود و دوباره شارژ شود، رکورد 2430 دلار اولین خط دفاعی در برابر پیشرفت‌های بیشتر خواهد بود. از آنجایی که بازارها در حال گسترش هستند و در قلمرو بیش از حد خرید قرار دارند، طلا ممکن است برای رفع این مانع تلاش کند، اما در صورت شکست، می‌توانیم شاهد حرکت به سمت 2500 دلار باشیم.

نمودار فنی قیمت طلا

نموداری از توضیحات بازار سهام به طور خودکار ایجاد شد

نمودار قیمت طلا با استفاده از TradingView ایجاد شد



منبع: https://www.dailyfx.com/news/xau-usd-gold-price-outlook-bulls-in-control-but-bearish-risks-grow-on-stretched-markets-20240413.html