ین برای برخاستن یا سقوط آماده هستید؟ راه اندازی در USD/JPY

بیشترین خوانده شده: چشم انداز قیمت طلا: فدرال رزرو ممکن است بازارها را تکان دهد. Pullback یا Rally in Store؟

بانک مرکزی ژاپن قرار است نشست سیاست پولی مارس خود را در روز سه شنبه (به وقت ژاپن، همچنان دوشنبه در نیویورک) به پایان برساند. پس از افشای رسانه‌های اخیر، انتظار می‌رود که موسسه به رهبری فرماندار کازوئو اوئدا به هزینه‌های منفی استقراض پایان دهد و نرخ معیار خود را از 0.1- به 0.0% برساند. این اولین افزایش از فوریه 2007 خواهد بود، که نقطه عطفی برای مواضع طولانی مدت BOJ فوق العاده داووی است.

image1.png

همچنین دیده می‌شود که بانک مرکزی طرح کنترل منحنی بازدهی خود را که در سال 2016 آغاز شده بود و بر اساس آن مقادیر زیادی اوراق قرضه دولتی را برای هدف قرار دادن نرخ‌های معین روی منحنی خریداری می‌کرد، خاتمه داد. علاوه بر این، انتظار می‌رود که BoJ به خرید صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) و سایر دارایی‌های ریسکی که در ابتدا تقریباً 15 سال پیش معرفی شدند، پایان دهد.

این اقدام برای شروع محرک‌های بازگشایی پس از آن صورت می‌گیرد که مذاکرات حقوق بین اتحادیه‌های بزرگ کشور و کسب‌وکارهای برتر منجر به افزایش بیش از 5.2 درصدی دستمزد کارگران ژاپنی شد که بالاترین میزان در بیش از 30 درصد است. سیاستگذاران بارها اشاره کرده اند که رشد قوی دستمزدها برای یک مارپیچ با فضیلت که باعث افزایش قیمت های پایدار ناشی از تقاضای داخلی می شود، ضروری است.

کنجکاو در مورد آنچه در پیش است برای ین ژاپن? پاسخ های جامع را در پیش بینی معاملات سه ماهه ما بیابید. اکنون نسخه رایگان خود را درخواست کنید!

با توجه به اینکه این تصمیم اکنون تا حد زیادی تخفیف داده شده است، معامله گران باید بر راهنمایی برای سنجش واکنش بازار تمرکز کنند. اگر بانک مرکزی سیگنال دهد که سیاست‌های تطبیقی ​​را فقط با سرعت یخبندان لغو خواهد کرد و افزایش نرخ بهره در آینده اندازه‌گیری خواهد شد، احتمالاً با کاهش مواجهه طولانی‌مدت توسط گاوهای نر ناامید، ین تضعیف خواهد شد. اما حتی اگر این سناریو اجرا شود، ارز ژاپن باید روزهای بهتری را در پیش داشته باشد.

در مقابل، اگر بانک مرکزی آمریکا به طور غیرمنتظره ای موضع جنگ طلبانه را در چشم انداز خود اتخاذ کند، معامله گران باید برای احتمال یک واکنش صعودی قدرتمند در ین آماده شوند. این می تواند به معنای کاهش شدید جفت هایی مانند USD/JPY، GBP/JPY و EUR/JPY باشد. با این حال، با توجه به تمایل مقامات کلیدی بانک مرکزی به نفع روند عادی سازی بسیار تدریجی، احتمال تحقق این سناریو بسیار اندک است.

مشتاق درک اینکه چگونه موقعیت‌یابی خرده‌فروشی FX می‌تواند نکاتی در مورد جهت کوتاه‌مدت ارائه دهد دلار آمریکا/JPY؟ راهنمای احساسات ما دارای بینش های ارزشمندی در مورد این موضوع است. امروز آن را دانلود کنید!




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 10% 16% 14%
هفتگی -23٪ 29% 13%

پیش بینی USD/JPY – تحلیل فنی

USD/JPY روز دوشنبه بالاتر رفت و بالاتر از دسته 149.00 تثبیت شد. اگر سود در معاملات آتی شتاب بگیرد، مقاومت در 149.70 ظاهر می شود. در ادامه قدرت، توجه بازار به 150.85 و به دنبال آن 152.00 خواهد بود.

از سوی دیگر، اگر فروشندگان بازگشتی داشته باشند و عقب نشینی زیر 149.00/148.90 را آغاز کنند، احتمالاً تمرکز به سمت میانگین متحرک ساده 50 روزه تغییر خواهد کرد. در زیر این اندیکاتور، همه چشم ها روی 147.50 و 146.50 پس از آن خواهد بود که با میانگین متحرک ساده 200 روزه مطابقت دارد.

نمودار اقدام قیمت USD/JPY

تصویری از صفحه نمایش رایانه توضیحات به طور خودکار تولید شد

نمودار USD/JPY با استفاده از TradingView ایجاد شد



منبع: https://www.dailyfx.com/news/boj-pivot-imminent-yen-ready-for-takeoff-or-tumble-setup-on-usd-jpy-20240318.html