فدرال رزرو ممکن است بازارها را تکان دهد. Pullback یا Rally in Store؟

بیشترین خوانده شده: پیش بینی قیمت طلا: فدرال رزرو در کانون توجه – انفجار صعودی یا سقوط در پیش است؟

قیمت طلا در روز دوشنبه افزایش یافت، اما در شرایط احتیاط بازار پیش از رویدادهای پرتأثیر در جلسات آتی، از جمله اعلامیه FOMC در روز چهارشنبه، افزایش ها محدود شد. در این زمینه، XAU/USD تقریباً 0.2 درصد در معاملات اوایل بعدازظهر در نیویورک افزایش یافت و از پشتیبانی فنی واقع در منطقه 2150 دلاری جهش کرد.

فدرال رزرو این هفته نشست ماه مارس خود را برگزار خواهد کرد. اگرچه انتظار می رود بانک مرکزی تا حد زیادی تنظیمات سیاست خود را بدون تغییر نگه دارد، اما این موسسه به رهبری جروم پاول می تواند دستورالعمل آینده خود را اصلاح کند و چشم انداز خود را در خلاصه سه ماهه پیش بینی های اقتصادی با توجه به تحولات ناامیدکننده در جبهه تورم تنظیم کند.

غافلگیری صعودی در دو گزارش اخیر CPI و PPI یک روند نگران کننده را برجسته می کند: پیشرفت در کاهش تورم متوقف شده و احتمالاً حتی معکوس می شود. به همین دلیل، فدرال رزرو ممکن است رویکرد محتاطانه‌تری را انتخاب کند و انتقال به موضع سست‌تر را به تعویق بیندازد و دامنه اقدامات تسهیل‌کننده آتی را کاهش دهد. این می تواند به معنای کاهش دو سه ماهه نرخ بهره در سال 2024 به جای سه مورد پیش بینی شده باشد.

برای تجزیه و تحلیل گسترده از چشم انداز بنیادی و فنی طلا، پیش بینی معاملات سه ماهه رایگان ما را هم اکنون دانلود کنید!

احتمالات ملاقات FOMC

image1.png

منبع: CME Group

اگر سیاست‌گذاران نقشه راه کم‌تر و تأخیر در چرخه تسهیل را نشان دهند، بازدهی خزانه‌داری آمریکا و دلار آمریکا می‌توانند بالاتر بروند زیرا وال استریت انتظارات نرخ بهره را دوباره تنظیم می‌کند. این سناریو می‌تواند خطری برای رشد فعلی فلزات گرانبها باشد و باعث اصلاح نزولی عمده در فضا شود. این بدان معناست که طلا در روزهای آینده در موقعیت آسیب پذیری قرار خواهد گرفت.

از سوی دیگر، اگر بانک مرکزی به چشم‌انداز قبلی خود پایبند باشد و نشان دهد که برای کاهش هزینه‌های استقراض دور از دسترس نیست، طلا ممکن است در موقعیت سودمندتری برای شروع مرحله بعدی خود بیابد. با این حال، ریسک‌های تورمی صعودی که در داده‌های اخیر مشهود است، نشان می‌دهد که نتیجه FOMC به احتمال زیاد کمتر اتفاق می‌افتد.

آیا نمی دانید که چگونه موقعیت خرده فروشی می تواند قیمت طلا را شکل دهد؟ راهنمای احساسات ما پاسخ‌هایی را که به دنبال آن هستید ارائه می‌دهد – این راهنما را از دست ندهید، همین حالا راهنمای را دریافت کنید!




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -2٪ 12% 5%
هفتگی -3٪ -1٪ -2٪

تحلیل فنی قیمت طلا

پس از نمایش ضعیف در هفته گذشته، قیمت طلا در روز دوشنبه ثبات یافت و با موفقیت از سطح حمایت حدود 2150 دلار بازگشت. در صورتی که در روزهای آتی افزایش قیمت ها افزایش یابد، مقاومت خط روند در 2175 دلار می تواند مانع از پیشرفت صعودی بیشتر شود. با این حال، اگر این مانع شکسته شود، همه نگاه ها به بالاترین قیمت تاریخ در حدود 2195 دلار خواهد بود.

برعکس، اگر خرس‌ها بازگشتی داشته باشند و کنترل بازار را دوباره به دست بگیرند، اولین طبقه فنی برای تماشا در صورت عقب نشینی 2150 دلار ظاهر می‌شود. گاوها باید به شدت از این منطقه دفاع کنند تا از تشدید فشار فروش جلوگیری کنند. عدم انجام این کار ممکن است منجر به کاهش به 2085 دلار شود. ضررهای بعدی فراتر از این نقطه می تواند تمرکز را به 2065 دلار تغییر دهد.

نمودار فنی قیمت طلا

یک عکس از صفحه نمایش یک نمودار توضیحات به طور خودکار تولید می شود

نمودار قیمت طلا با استفاده از TradingView ایجاد شد



منبع: https://www.dailyfx.com/news/xau-usd-gold-price-outlook-fed-may-shake-up-markets-pullback-or-rally-in-store-20240318.html