آخرین ین ژاپن – BoJ با علاقه آخرین رالی USD/JPY را تماشا می کند

ین ژاپن قیمت، نمودارها و تجزیه و تحلیل

  • تورم ژاپن در ماه دسامبر کاهش یافته است.
  • گزارش خروجی فصلی هفته آینده کلیدی برای آینده است.

Dخود بارگیری کنید گزارش فنی و اساسی ین ژاپن سه ماهه اول ما

توصیه شده توسط Nick Cawley

پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید

تورم ژاپن در ماه دسامبر بیشتر کاهش یافت و تورم اصلی از 2.8 درصد در نوامبر به 2.6 درصد کاهش یافت، در حالی که مطابق با پیش بینی بازار، تورم اصلی از 2.5 درصد به 2.3 درصد کاهش یافت. فشارهای قیمتی ژاپن در پایین ترین سطح خود از اواسط سال 2022 است، اما همچنان بالاتر از هدف 2 درصدی بانک مرکزی است و بانک ژاپن قبل از اینکه به فکر تعدیل نرخ پولی فوق العاده سست چند ساله خود باشد، باید نشانه های بیشتری از تورم مستقر در دستمزدها را ببیند. خط مشی.

image1.png

هفته آینده بانک ژاپن آخرین تصمیم سیاست پولی خود را اعلام خواهد کرد و انتظار می رود بانک مرکزی تمام اهرم های سیاست گذاری را دست نخورده رها کند. BoJ همچنین اولین گزارش چشم انداز سه ماهه فعالیت اقتصادی و قیمت ها برای سال 2024 را منتشر خواهد کرد. این گزارش چشم انداز بانک مرکزی را برای تحولات در فعالیت های اقتصادی و قیمت ها ارائه می دهد، ریسک های صعودی و نزولی را ارزیابی می کند و دیدگاه های خود را در مورد مسیر آینده سیاست پولی ترسیم می کند. این گزارش ممکن است در تعیین مسیر آینده ین ژاپن کلیدی باشد.

image2.png

آخرین دور از عقب نشینی فدرال رزرو در برابر آنچه که آنها تصور می کنند انتظارات کاهش بیش از حد نرخ بهره آمریکا است، دلار آمریکا را از پایان سال گذشته افزایش داده است. شاخص دلار آمریکا از 28 دسامبر تا کنون نزدیک به 3 درصد افزایش یافته است و در کل آن را بالاتر برده است. در همین بازه زمانی، USD/JPY از 140.28 به سطح فعلی 148.05 صعود کرده است که 6% حرکت بالاتری دارد. USD/JPY در حال نزدیک شدن به سطوحی است که بانک مرکزی ژاپن ممکن است شروع به «مداخله شفاهی» برای تلاش برای خفه کردن هر حرکت بالاتری کند. این جفت ارز در 13 نوامبر سال گذشته به 150.91 رسید که تنها سه پیپ کمتر از بالاترین قیمت چند دهه جولای 2022 یعنی 151.94 بود. در حالی که BoJ امیدوار است که ین ژاپن ضعیف به واردات تورم کمک کند، شرکای تجاری ژاپن از این که صادرات آنها به ژاپن از سطح پایین ین آسیب دیده است، خوشحال نخواهند شد. هر چه USD/JPY به 150 نزدیکتر شود، احتمال اینکه بانک ژاپن شروع به صحبت در مورد مداخله احتمالی کند بیشتر می شود.

  عناوین روزنامه‌های جهان؛ توافق شد: اروپا نفت روسیه را ۶۰ دلار می‌خرد

نمودار قیمت روزانه USD/JPY

image3.png

داده های معامله گران خرده فروشی نشان می دهد که 29.44 درصد معامله گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله گران کوتاه به لانگ 2.40 به 1 است. تعداد معامله گران در معاملات خالص 20.95 درصد بیشتر از دیروز و 0.40 درصد بیشتر از هفته گذشته است. نت-شورت معامله گران 4.10 درصد کمتر از دیروز و 12.37 درصد بیشتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران کوتاه مدت هستند نشان می‌دهد که قیمت‌های USD/JPY ممکن است به افزایش خود ادامه دهند.

آخرین گزارش احساسات IG را دانلود کنید تا ببینید چگونه تغییرات روزانه/هفتگی بر چشم انداز قیمت USD/JPY تاثیر می گذارد




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -9٪ -1٪ -3٪
هفتگی -6٪ 16% 9%

نظر شما در مورد ین ژاپن – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.



منبع: https://www.dailyfx.com/news/japanese-yen-latest-boj-is-watching-the-latest-usd-jpy-rally-with-interest-20240119.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار