افزایش قیمت طلا پیش از داده‌های کلیدی ایالات متحده، بالا بودن تاریخ

تحلیل طلا (XAU/USD).

افزایش قیمت طلا در آستانه انتشار اطلاعات کلیدی اقتصادی آمریکا

طلا بر اساس افزایش دو جلسه معاملاتی گذشته که در آن فلز گرانبها کمی کمتر از 3.5 درصد یا 70 دلار افزایش یافت، به رشد خود ادامه می دهد. قیمت طلا از بالاترین رکورد ثبت شده در دسامبر سال گذشته فاصله چندانی ندارد و افزایش اخیر نوسانات باعث شده است که برخی از بخش‌های بازار منتظر آزمایش مجدد این شاخص باشند.

نوسانات ضمنی طلا 30 روزه (GVZ)

image1.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

کاهش متناسبی در بازدهی آمریکا یا در واقع دلار وجود نداشته است که چنین افزایشی را تضمین کند، اما خرید طلا از بانک‌های مرکزی در سراسر جهان زیاد بوده است و این ممکن است در نهایت به قیمت کاغذ طلا تبدیل شود. علاوه بر این، بازارها به طور فزاینده ای مطمئن هستند که فدرال رزرو در ماه ژوئن نرخ بهره را کاهش خواهد داد، که ممکن است تا حدودی به تقویت این افزایش کمک کند.

نرخ‌های بهره پایین‌تر به جذاب‌تر کردن فلز بدون بهره کمک می‌کند و منجر به افزایش قیمت طلا می‌شود. البته، با ادامه درگیری‌های بزرگ در شرق اروپا و خاورمیانه، جاذبه طلا را نباید نادیده گرفت. با این حال، بازارهای سهام در حال حاضر به احساسات ریسک مثبت اشاره می‌کنند، زیرا شاخص‌های اصلی به بالاترین سطح خود دست می‌یابند و به طور موثر میزان جذابیت پناهگاه امن طلا را برای تقویت قیمت‌ها کاهش می‌دهند.

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

نحوه معامله طلا

شکست صعودی طلا با وجود سیگنال‌های خرید بیش از حد، همچنان ادامه دارد

طلا از روند نزولی قبلی خارج شده است، جایی که شاهد اوج‌ها و افت‌های پایین‌تر بودیم، اگرچه، اکثر معاملات قیمتی در طول یک دوره طولانی در آن زمان به صورت جانبی معامله شدند.

  داده های تورم اتحادیه اروپا باعث تقویت مورد کاهش نرخ در ژوئن می شود

ثابت شد که 2050 دلار یک سطح از اهمیت است، که نشان دهنده یک سطح روانشناختی کلیدی است که با مقاومت خط روند نیز همزمان بود. XAU/USD که توسط میانگین متحرک ساده 50 روزه پشتیبانی می‌شود، جلوتر است و به نظر نمی‌رسد که متوقف شود. RSI وارد محدوده شدیداً بیش از حد خرید شده است، اما قیمت طلا تمایل چندانی برای عقب نشینی نشان نداده است. 2082 دلار (بالاترین قیمت قبلی) سطح بعدی حمایت را با بالاترین قیمت تاریخ 2146.80 دلار به عنوان مقاومت ارائه می دهد.

نمودار روزانه طلا (XAU/USD).

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

رویدادهای کلیدی/داده‌های مورد توجه: PMI خدمات ایالات متحده، شهادت فدرال رزرو، ECB، NFPs

در این هفته، تاثیرگذارترین رویدادها/داده‌ها احتمالاً حقوق و دستمزد غیرکشاورزی و جلسه تعیین نرخ بانک مرکزی اروپا خواهد بود، اما چیزهای زیادی وجود دارد که معامله‌گران باید از آن‌ها آگاه باشند. داده‌های PMI خدمات ایالات متحده امروز قرار است و پس از برخی نگرانی‌ها در چاپ تولید روز جمعه، اگر داده‌های خدمات نشانه‌هایی از کندی را نشان دهد، بازارها به دنبال تایید خواهند بود. جروم پاول قرار است فردا و همچنین پنجشنبه در مقابل کنگره شهادت دهد و بانک مرکزی اروپا قرار است به روز رسانی سیاست های پولی خود را اعلام کند. روز جمعه پس از دو چاپ بسیار دلگرم کننده که نشان می دهد بازار کار در حال رونق است، حقوق و دستمزدهای غیرکشاورزی وارد معارضه می شوند.

یک نکته جانبی این است که امروز همچنین «سوپر سه‌شنبه» است – روزی که اکثر ایالت‌های ایالات متحده رای خود را در انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری می‌دهند.

  ژاپن و هند برای نخستین بار رزمایش مشترک برگزار می کنند

image3.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

اگر از ضررهای معاملاتی گیج شده اید، چرا قدمی در مسیر درست برندارید؟ راهنمای ما، “ویژگی های معامله گران موفق” را دانلود کنید و بینش های ارزشمندی را برای دوری از دام های رایج به دست آورید:

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

ویژگی های معامله گران موفق

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-prices-surge-ahead-of-key-us-data-all-time-high-in-sight-20240305.html