داده های تورم اتحادیه اروپا باعث تقویت مورد کاهش نرخ در ژوئن می شود

تجزیه و تحلیل EUR/USD، EUR/GBP

  • واگرایی سیاست فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا در مورد کارت ها، تلاش EUR/USD برای متوقف کردن کاهش اخیر
  • EUR/GBP به تجارت در محدوده آشنا ادامه می دهد
  • رویدادهای ریسک برنامه ریزی شده تحت الشعاع عدم قطعیت ژئوپلیتیکی
  • مهارت های معاملاتی خود را بالا ببرید و مزیت رقابتی به دست آورید. دستت را بگیر یورو چشم انداز سه ماهه دوم امروز برای بینش انحصاری در مورد کاتالیزورهای کلیدی بازار که باید در رادار هر معامله گر باشد:

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

واگرایی سیاست های فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا در مورد کارت ها

تحولات اخیر باعث شده است که فدرال رزرو شروع چرخه کاهش نرخ خود را به دلیل آمارهای تورم داغتر از حد انتظار و اقتصاد مقاومتی، از جمله بازار کار قوی، به تاخیر انداخت. این منجر به یک دوره طولانی مدت نرخ بهره بالاتر در ایالات متحده شده است که یورو را تحت فشار قرار داده است.

در مقابل، مقامات بانک مرکزی اروپا تمایل خود را برای کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن اعلام کرده اند، زیرا شورای حاکم در حال آماده شدن برای حرکت در برابر فدرال رزرو است. به طور سنتی بانک‌های مرکزی بزرگ، اولین حرکت را به فدرال رزرو می‌نگرند و متعاقباً مدت کوتاهی پس از آن دنبال می‌شوند. درخواست‌های فزاینده برای کاهش نرخ بهره در منطقه یورو در زمان مناسب تحقق می‌یابد، زیرا این قاره با رشد رکودی و تورمی دست و پنجه نرم می‌کند که پایین‌تر از حد انتظار اولیه است. همین امروز صبح، تورم اتحادیه اروپا در ماه مارس تایید شد که با سرعتی دلگرم‌کننده در حال کاهش است.

  مسابقه ای با ۱۲۷ کشته و ۱۸۸ زخمی

در جلسه آوریل، بانک مرکزی اروپا از تعهد قبلی به هر مسیر نرخ مشخص خودداری کرد، که نشان دهنده رویکردی بیشتر وابسته به داده است. این موضع محتاطانه به بانک مرکزی این امکان را داده است که با در نظر گرفتن چشم انداز اقتصادی در حال تحول و عدم اطمینان ژئوپلیتیک، انعطاف پذیری در فرآیند تصمیم گیری خود را حفظ کند.

معامله گران و سرمایه گذاران از نزدیک انتشار داده های اقتصادی آتی، به ویژه موارد مربوط به تورم و رشد در ایالات متحده و منطقه یورو، و همچنین هرگونه اظهار نظر بیشتر از سوی مقامات بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو را زیر نظر خواهند داشت. اگر داده ها به حمایت از کاهش نرخ بهره ادامه دهند و بانک مرکزی اروپا از این انتظارات پیروی کند، یورو می تواند در کوتاه مدت برای افزایش قیمت آماده شود.

تلاش EUR/USD برای توقف کاهش اخیر

EUR/USD تلاش می کند تا فروش اخیر الهام گرفته از CPI ایالات متحده را متوقف کند. این جفت ارز پس از اینکه مقامات فدرال رزرو در مواجهه با تورم سرسختانه اعلام کردند که تمایلی به کاهش نرخ وجوه فدرال رزرو ندارند، تحت فشار قرار گرفته اند.

با این وجود، این جفت تلاش می کند تا کاهش اخیر را متوقف کند و از قلمروی که بیش از حد فروش رفته بود، بهبود یابد. عقب نشینی کوتاه مدت در سطوح شدید غیر معمول نیست، اما چشم انداز بلندمدت نشان می دهد که کاهش بیشتر ممکن است. خرس‌های EUR/USD سطح اصلاح فیبوناچی 23.6% (مطابق با کاهش گسترده سال 2023) را تماشا خواهند کرد.

  افزایش دلار استرالیا در تعهد محرک چین؛ AUD/USD، EUR/AUD، GBP/AUD Price Action

نمودار روزانه EUR/USD

image1.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

EUR/USD نقدشونده ترین جفت ارز در جهان است. آن و سایر جفت‌های مایع به دلیل اسپرد کمتر و علاقه زیادی که جذب می‌کنند، مطلوب‌تر دیده می‌شوند. نحوه معامله با مایع ترین جفت های FX را بیابید:

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

چگونه می توان سه جفت فارکس مایع را معامله کرد

EUR/GBP به تجارت در محدوده آشنا ادامه می دهد

EUR/GBP از ناحیه مقاومت 0.8515 که زیربنای منطقه معاملاتی آشنا است که از اواخر ژانویه ظهور کرده است، منعکس می شود. این یک محدوده نسبتاً باریک است و این جفت در حال حاضر میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) را آزمایش می کند. استرلینگ در اوایل صبح امروز واکنش ملایمی به داده های شاخص قیمت مصرف کننده در بریتانیا داشت، زیرا در برابر یورو افزایش یافت.

در حالی که دو بانک مرکزی کاهش نرخ را در نظر می گیرند، هر دو ارز برای ایجاد یک حرکت جهت دار تلاش کرده اند. هر دو منطقه رشد ضعیفی را تجربه کرده‌اند، اما پیشرفت تورم بریتانیا نسبت به اتحادیه اروپا عقب مانده است و به حفظ این جفت ارز در نزدیکی پایین‌ترین محدوده کمک کرده است.

نمودار روزانه EUR/GBP

image2.png

منبع: TradingView، آماده شده توسط ریچارد اسنو

رویدادهای ریسک برنامه ریزی شده تحت الشعاع عدم قطعیت ژئوپلیتیک

این هفته از منظر رویدادهای ریسک برنامه ریزی شده، به غیر از تعداد زیادی از سخنرانان فدرال رزرو فردا که انتظار می رود بر روی داده های سرسخت تورمی که در سال 2024 ادامه داشته است، بسنجید. پس از داده های تورم نهایی امروز بانک مرکزی اروپا برای ماه مارس، یورو محور داده ها همچنان با کمبود مواجه هستند. نگرانی عمده برای بازارها در روزهای آینده حول محور رویدادهایی است که در خاورمیانه رخ می دهد.

  کره جنوبی محدودیت‌های تازه‌ای برای ورود مسافر از چین اعمال می‌کند

اسرائیل قصد خود را برای پاسخ به حملات پهپادی ایران، که در پاسخ به حمله هدفمند اسرائیل به اهداف ایرانی در سوریه بود، اعلام کرده است. نمایندگان در نشست آخر هفته سازمان ملل از تلاش‌های کاهش تنش در منطقه حمایت می‌کنند و از اسرائیل خواستار خویشتنداری شده‌اند که به نظر می‌رسد بی‌نتیجه بوده است.

image3.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

با ثبت نام در خبرنامه هفتگی DailyFX از اخبار و موضوعات مهم بازار به روز بمانید

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/euro-price-forecast-eu-inflation-data-bolsters-case-for-june-rate-cut-20240417.html