بادهای نزولی غالب هستند اما چرخش نزدیک است، سطوح XAU/USD

چشم انداز قیمت طلا

  • قیمت طلا به دنبال گرمتر از حد انتظار ایالات متحده پایین تر شوید CPI داده ها
  • فشارهای تورمی چسبنده بازدهی خزانه داری را افزایش می دهد دلار آمریکا، ایجاد یک محیط چالش برانگیز برای فلزات گرانبها
  • این مقاله به XAU/ نگاه می کنددلار آمریکاسطوح فنی کلیدی که ارزش توجه به جلسات معاملاتی آینده را دارد

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

بیشترین خوانده شده: پیش بینی قیمت نفت – آشفتگی ژئوپلیتیکی برای تحریک احساسات صعودی بازار انرژی

قیمت طلا (XAU/USD) که در هفته گذشته به پایین‌ترین حد خود در چند ماه گذشته رسید، در روزهای اخیر بهبودی ملایمی را آغاز کرد. اوایل روز پنجشنبه، شمش به بالاترین حد خود از 27 سپتامبر (1885 دلار) رسید. با این حال، این حرکت صعودی به طور ناگهانی با انتشار داده های تورم ایالات متحده که فراتر از پیش بینی ها بود، متوقف شد. برای زمینه، CPI سرفصل سپتامبر 0.4 درصد نسبت به ماه قبل و 3.7 درصد سال به سال افزایش یافت که در هر دو مورد یک دهم درصد از تخمین ها پیشی گرفت.

فشارهای تورمی چسبنده به دنبال یک دوره کوتاه مدت نرمی، حرکت صعودی را برای بازدهی ایالات متحده دوباره شعله ور کرده است و راه را برای افزایش شدید دلار آمریکا هموار کرده است. رویدادهای امروز همچنین باعث شد تا معامله گران نرخ پایانی فدرال رزرو را مجدداً افزایش دهند و احتمال افزایش یک چهارم واحدی در نشست دسامبر FOMC را از 26 درصد در روز گذشته به 36 درصد افزایش داد. به طور طبیعی، طلا و نقره هر دو واکنش نامطلوبی به این تحولات نشان دادند و دستاوردهای قبلی را پاک کردند و به قلمرو منفی سقوط کردند.

  شمارش معکوس گشودن سفارت‌خانه‌ها در تهران و ریاض

اگرچه شرایط حاکم بر بازار برای فلزات گرانبها چالش برانگیز خواهد بود، بارقه امیدی در افق ظاهر می شود. به عنوان مثال، اخیراً Fedspeak که از صبر حمایت می کند و نشان می دهد که بانک مرکزی ایالات متحده با دقت پیش خواهد رفت، نشان می دهد که سیاست گذاران در آستانه پایان کارزار پیاده روی خود هستند. با پایان یافتن چرخه انقباض، نرخ های اسمی و واقعی هر دو روند صعودی محدودی خواهند داشت و زمینه مطلوب تری برای دارایی های بدون بازده ایجاد می کند.

به طور خلاصه، چشم انداز اساسی طلا و نقره در کوتاه مدت نزولی به نظر می رسد. با این حال، جزر و مد ممکن است در ماه های آینده به نفع آنها تغییر کند، به خصوص برای فلز زرد. این می‌تواند به معنای یک پیشرفت قوی برای XAU/USD در اواخر سال و پیش‌روی در سال 2024 باشد. در صورتی که موانع پیش‌بینی‌نشده‌ی اقتصاد کلان ظاهر شوند، احتمال افزایش قابل توجه‌تر می‌تواند افزایش یابد و فدرال رزرو از ترس به سمت موضع غیرقابل پیش‌بینی سوق پیدا کند. از یک فرود سخت

مشتاق به دست آوردن بینشی در مورد مسیر آینده طلا و محرک های بازار آینده برای نوسانات هستید؟ پاسخ ها را در پیش بینی معاملات سه ماهه چهارم ما کشف کنید. اکنون آن را به صورت رایگان دانلود کنید!

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

تحلیل فنی قیمت طلا

طلا در اوایل روز پنجشنبه به سمت منطقه مقاومت فنی در حدود 1885 دلار حرکت کرد، اما با رد سریع روبرو شد که نشان دهنده تسلط پایدار فروشندگان در بازار بود. با این اوصاف، معامله‌گران باید توجه داشته باشند که اقدامات قیمت در روزهای آینده برای نشانه‌های ضعف پایدار چگونه پیش می‌رود، زیرا این سناریو می‌تواند XAU/USD را به 1860 دلار برساند. در حالی که طلا می تواند با عقب نشینی در این زمینه حمایت پیدا کند، شکست می تواند راه را برای آزمایش مجدد کف های سال 2023 باز کند.

  GBP Price Forecast: Pound Readies for BoE

برعکس، اگر خریداران بازگشته و جرقه بازگشت قوی داشته باشند، مقاومت اولیه از 1885 دلار به 1890 دلار افزایش می یابد. خرس‌ها احتمالاً از این دندان و ناخن سقف دفاع می‌کنند، اما در صورت شکست صعودی، می‌توانیم شاهد حرکت به سمت 1905 دلار باشیم، فیبوناچی 38.2 درصدی کاهش ماه می/اکتبر. در صورت قدرت بیشتر، گاوها می توانند جسورتر شوند و حمله ای به مقاومت کانال واقع در مجاورت 1925 دلار در زمان نگارش را آغاز کنند.

آیا نمی دانید که چگونه موقعیت خرده فروشی می تواند قیمت طلا را شکل دهد؟ راهنمای احساسات ما پاسخ هایی را که به دنبال آن هستید ارائه می دهد – از دست ندهید، هم اکنون آن را دانلود کنید!




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -20% 29% -11٪
هفتگی -25٪ 84% -10%

نمودار فنی قیمت طلا

یک عکس از صفحه نمایش یک نمودار توضیحات به طور خودکار تولید می شود

نمودار قیمت طلا با استفاده از TradingView ایجاد شد



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-price-forecast-bearish-winds-prevail-but-turnaround-nears-xau-usd-levels-20231012.html