بانک مرکزی ژاپن از سیاست نرخ بهره منفی خارج شد اما همچنان حمایت کننده است

بانک ژاپن، اخبار و تحلیل USD/JPY

  • اقدامات جنگ طلبانه BoJ همراه با لفاظی های کبیره آمیز است
  • ین پس از اعلام بیشتر کاهش یافت – USD/JPY به بالای 150.00 بازگشت
  • با ادامه خرید بانک مرکزی ژاپن (10 ساله) بازده اوراق قرضه دولتی کاهش می یابد
  • تجزیه و تحلیل در این مقاله از الگوهای نمودار و کلید حمایت و مقاومت سطوح برای اطلاعات بیشتر به جامع ما مراجعه کنید کتابخانه آموزش و پرورش

اقدامات Hawkish BoJ با همراهی Dovish Rhetoric

بانک مرکزی ژاپن (BoJ) در اقدامی تاریخی به افزایش نرخ بهره معیار به محدوده 0% تا 0.1% رای داد که نشان‌دهنده پایان سیاست نرخ بهره منفی این بانک است که برای مبارزه با تورمی که سال‌ها کشور را آزار می‌داد، اجرا شد. این حرکت باعث می شود که نرخ بهره پس از 8 سال به محدوده مثبت افزایش یابد و اولین افزایش نرخ در 17 سال گذشته است.

پیش از جلسه، بازار احتمال افزایش 44 درصدی را در نظر گرفت، با اعتقاد بیشتر به افزایش در ماه آوریل، که به این معنی بود که افزایش قیمت کمی غافلگیرکننده بود. لحظاتی قبل از اعلام، Nikkei Asia تصمیم آتی برای افزایش و پایان دادن به کنترل منحنی بازده (YCC) را “نشت” کرد، آژانسی که ثابت کرد منبع قابل اعتمادی برای تصمیمات اخیر BoJ است.

image1.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

بیاموزید که چگونه برای اخبار یا داده های مهمی که پتانسیل حرکت در بازار را دارند آماده و راه اندازی کنید:

با تعهد BoJ به ادامه خرید، بازده اوراق قرضه دولتی ژاپن (10 ساله) کاهش یافت

در کنار افزایش نرخ بهره، BoJ هدف رسمی اوراق قرضه 10 ساله دولت ژاپن را حذف کرده است، اما تاکید کرده است که خریدها را در همان سطح قبلی حفظ خواهد کرد تا بازار منظمی را حفظ کند (حفظ هرگونه ضربه احتمالی در هزینه های استقراض برای دولت ژاپن). اثر فوری این اعلام باعث کاهش بیشتر بازدهی شد که کمکی به ین نکرد.

اوراق قرضه 10 ساله دولت ژاپن (روزانه)

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

نحوه نزدیک شدن را بیاموزید دلار آمریکا/ تجارت ارز JPY، درک ملاحظات اساسی که هر معامله باید بداند:

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

نحوه معامله USD/JPY

ین پس از اعلام بیشتر کاهش یافت – USD/JPY به بالای 150.00 بازگشت

USD/JPY به روند صعودی خود ادامه داد زیرا ین در لحظات پس از اعلام BoJ تحت فشار قرار گرفت. به طور معمول، افزایش غیرمنتظره نرخ ارز، ارز محلی را افزایش می‌دهد، اما فقدان راهنمایی‌های آینده در مورد افزایش‌های بعدی نرخ به این معنی است که تفاوت‌های نرخ بهره احتمالاً در برابر ین در یک محیط با نوسان کم کار می‌کند – و به نفع ادامه تجارت حمل‌ونقل است.

دلار آمریکا نیز به رشد کمک می کند زیرا بازارها اکنون به جای ژوئن کاهش نرخ بهره را در ماه جولای پیش بینی می کنند. این در نتیجه داده های تورم داغتر از حد انتظار (به شکلی یا دیگری) از دسامبر و افزایش قیمت انرژی (نفت و گاز طبیعی) است.

  مقام چینی: بحران اوکراین برای پکن نفعی ندارد

هنگامی که از اوئدا، رئیس بانک مرکزی ژاپن در مورد افزایش‌های آتی سؤال شد، اشاره کرد که پیش‌بینی‌های آوریل روشن‌تر خواهد شد و بعداً در مورد نیاز به مشاهده شرایط مناسب برای ادامه افزایش نرخ‌های بهره صحبت کرد.

نمودار 5 دقیقه ای USD/JPY

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

نمودار روزانه USD/JPY نشان می دهد که شمع سبز بزرگ یک بار دیگر به بالای نشانگر 150 صعود کرده است و این باعث نارضایتی وزارت دارایی ژاپن شده است که قبلاً نارضایتی خود را از کاهش ارزش ین در اطراف سطوح مشابه ابراز کرده بود.

در غیاب BoJ جنگ طلب تر و در حالی که عوامل بنیادی به حمایت از دلار ادامه می دهند، USD/JPY ممکن است با 151.90 سطح بعدی افزایش یابد. تجارت حامل مثبت، نوسانات کم و بازارها که شروع کاهش نرخ بهره را به تأخیر می اندازد، همچنان از حرکت صعودی این جفت حمایت می کند.

نمودار روزانه USD/JPY

image4.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

با ثبت نام در خبرنامه هفتگی ما از آخرین اخبار و موضوعات بازارهای محرک به روز بمانید:

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/bank-of-japan-exits-negative-interest-rate-policy-but-remains-supportive-20240319.html