جدیدترین یورو – احساسات اقتصادی ZEW بهبود می یابد، EUR/USD به تصمیم FOMC بستگی دارد

قیمت ها، نمودارها و تجزیه و تحلیل EUR/USD

  • احساسات اقتصادی بهبود می یابد، اما شرایط فعلی هنوز ضعیف است.
  • تصمیم و روایت فدرال رزرو جهت EUR/USD را در روزهای آینده شکل خواهد داد.

توصیه شده توسط Nick Cawley

مبانی تجارت برک آوت

آخرین نظرسنجی بازار مالی ZEW افزایش شدید خوش بینی اقتصادی در منطقه یورو و آلمان را نشان می دهد که پیش بینی های بازار را با یک حاشیه شکست. عدد آلمانی – 31.7 – بالاترین میزان در بیش از دو سال گذشته بود و تخمین های بازار 20.5 را شکست داد. عدد منطقه یورو – 33.5 – همچنین بالاترین میزان از فوریه 2022 بود. با این حال، قرائت شرایط فعلی آلمان ضعیف و در فاصله نزدیکی از پایین‌ترین حدی که آخرین بار در سال 2020 مشاهده شده بود، باقی ماند.

image1.png

برای همه داده‌ها و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، زمان واقعی را ببینید تقویم اقتصادی DailyFX

در حالی که داده‌های احساسات بهبودیافته تصویر اقتصادی بسیار بهتری را برای اتحادیه اروپا ترسیم می‌کند، اما کمک چندانی به ارز واحدی که در حال حاضر با مشکل مواجه است، نخواهد داشت. طی چند ماه آینده، هم فدرال رزرو آمریکا و هم بانک مرکزی اروپا شروع به کاهش نرخ استقراض خواهند کرد. انتظارات بازار از کاهش نرخ بهره آمریکا طی 3 تا 4 ماه گذشته به طور قابل توجهی تغییر کرده است و این امر باعث تقویت دلار آمریکا شده است. در پایان دسامبر، احتمالات بازار حاکی از آن بود که فدرال رزرو با اولین حرکت در این ماه، 175 واحد از هزینه های استقراض خود را در سال جاری کاهش خواهد داد. بازار اکنون حدود 70 نقطه پایه کاهش نرخ را نشان می دهد که اولین حرکت کاملاً برای جلسه FOMC جولای تعیین شده است. در مقابل، احتمالات برای بانک مرکزی اروپا با 86 واحد کاهش در سال جاری افزایش یافته است و اولین حرکت 25 واحد پایه احتمالاً در ژوئن خواهد بود. در برابر این پس‌زمینه، یورو/دلار آمریکا برای افزایش قیمت تلاش می‌کند.

  چشم انداز یورو – آخرین تحلیل و احساسات EUR/USD و EUR/GBP

EUR/USD در حال حاضر حدود 1.0845 معامله می شود و به همراه طیف وسیعی از جفت ارزها و کلاس های دارایی دیگر، منتظر آخرین تصمیم FED فردا است. تفسیر پس از اعلامیه باید به دقت مورد توجه قرار گیرد، همانطور که “نقطه نقطه” جدید فدرال رزرو برای مشاهده آخرین پیش بینی های نرخ بهره اعضا.

EUR/USD به زیر سطح حمایت از روند اخیر شکسته است و پس از شکستن به زیر smas های 20 و 50 روزه، در sma 200 روزه قرار دارد. پشتیبانی بعدی در 1.0787 مشاهده می شود. شاخص CCI EUR/USD را خنثی تا کمی بیش از حد فروش نشان می دهد.

نمودار قیمت روزانه EUR/USD

image2.png

نمودارها با استفاده از TradingView

داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد که 54.47 درصد معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران لانگ به کوتاه 1.20 به 1 است. معامله گران نت شورت 1.24 درصد بیشتر از دیروز و 21.30 درصد کمتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت‌های یورو/دلار ممکن است به کاهش خود ادامه دهند.

ببینید چگونه داده های تجارت خرده فروشی بر طیف گسترده ای از دارایی های قابل معامله تاثیر می گذارد.

نظر شما در مورد یورو – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.



منبع: https://www.dailyfx.com/news/euro-latest-zew-economic-sentiment-improves-eur-usd-hinges-on-fomc-decision-20240319.html