تنظیمات قیمت USD/JPY، EUR/JPY، GBP/JPY

دلار آمریکا، پوند انگلیس، یورو در مقابل ین ژاپن – اقدام قیمت:

  • JPY پس از اظهارات دیپلمات ارشد ارز ژاپن، مراقب مداخله بود.
  • بهینه سازی کنترل منحنی بازده باید مورد بحث قرار گیرد – خلاصه نظرات BOJ.
  • چشم انداز چیست USD/JPY، EUR/JPY، و GBP/JPY?

پیشنهاد مانیش جرادی

نحوه معامله USD/JPY

ین ژاپن پس از اینکه دیپلمات ارشد ژاپن گفت که مقامات به تحرکات بیش از حد در بازار ارز پاسخ خواهند داد و پس از نقل قول یکی از رئیس هیئت مدیره بانک ژاپن گفت که بانک مرکزی باید در مراحل اولیه بازنگری در سیاست کنترل منحنی بازدهی خود را مورد بحث قرار دهد، اندکی افزایش یافت.

وقتی از ماساتو کاندا، دیپلمات ارشد ارزی ژاپن در مورد احتمال مداخله ارزی پرسیده شد، روز دوشنبه گفت که هیچ گزینه ای را رد نمی کند. USD/JPY به سطوحی نزدیک می شود که باعث مداخله در سال گذشته شد. خلاصه نظرات BOJ در نشست سیاستگذاری ژوئن منتشر شده در روز دوشنبه نشان داد که بانک مرکزی باید به طور جداگانه در مورد تغییر YCC برای بهبود عملکرد بازار و کاهش “هزینه بالای آن” بحث کند.

نمودار 240 دقیقه ای USD/JPY

image1.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView; به یادداشت های پایین صفحه مراجعه کنید.

BOJ در اوایل این ماه تنظیمات سیاست فوق‌العاده شل خود را بدون تغییر رها کرد، به‌ویژه سیاست کنترل منحنی بازده (YCC)، به منظور حمایت از بهبود اقتصادی نوپا و دستیابی به هدف تورمی پایدار. با این حال، این تصور در حال افزایش است که YCC می تواند به محض ژوئیه با توجه به انحرافات بازار در منحنی بازده بهینه سازی شود. کازوئو اوئدا، رئیس BOJ گفته است که بانک مرکزی با صبر و حوصله سیاست فعلی را حفظ خواهد کرد زیرا هنوز راهی برای دستیابی به هدف تورم 2 درصدی خود با ثبات و پایدار وجود دارد.

  سئو SEO چیست ؟ آموزش کامل مبانی و مفاهیم سئو به زبان ساده نبض بلاگ

نمودار روزانه USD/JPY

image2.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

USD/JPY: هیچ نشانه ای از برگشت وجود ندارد

در همین حال، USD/JPY بالاتر از یک مقاومت همگرای سفت افزایش یافته است: لبه بالایی یک کانال در حال افزایش از اوایل سال 2023، مصادف با بالاترین سطح پایان سال 2022 یعنی 142.25، و اکنون به خط میانه یک کانال فورک از ژانویه (حدود حدودا) نزدیک شده است. 143.75). برخی از نشانه‌های از دست دادن بخار در حال ظهور هستند، اما هنوز هیچ نشانه‌ای از برگشت وجود ندارد – نمودارهای شمعدانی با کد رنگی نشان می‌دهند که این جفت در فاز صعودی باقی می‌ماند. USD/JPY باید در پایان ماه می یعنی 141.00 به زیر یک بالشتک اصلی سقوط کند تا فشار صعودی فوری کاهش یابد.

نمودار ماهانه EUR/JPY

image3.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

EUR/JPY: آیا بالاتر از مقاومت می شکند؟

EUR/JPY در بالاترین حد 149.75 در سال 2014، که مصادف با خط میانه یک کانال فورک از سال 2016 است، از یک سد همگرای حیاتی بالا رفته است. شکست قاطع (دو بسته شدن ماهانه) بالاتر می تواند دروازه را به سمت بالاترین قیمت 170.00 در سال 2008 باز کند. اگر کراس موفق شود این ماه را بالاتر از مقاومت ببندد، چنین شانسی را افزایش می دهد. با این حال، بسته شدن ضعیف (مثلاً اگر متقاطع بخش بزرگی از سود این ماه را بازگرداند) احتمال شکست کاذب را بالاتر می‌برد.

نمودار ماهانه GBP/JPY

image4.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

GBP/JPY: حرکت صعودی قوی

به نظر می رسد GBP/JPY به سمت بالاترین رقم سال 2022 یعنی 172.15 در پی شکست بالای خط میانه یک کانال پیچفورک از فوریه پیش می رود. برای بحث بیشتر به «افت ین ژاپن پس از FOMC: تنظیمات قیمت در USD/JPY، AUD/JPY، GBP/JPY»، که در 15 ژوئن منتشر شد، مراجعه کنید.

  چین: ایران حُسن نیت خود را در مذاکرات برجام ثابت کرده است

توجه: نمودار(های) کد رنگی بالا بر اساس شاخص های روند/تکانه است تا سوگیری های ذهنی در شناسایی روند به حداقل برسد. این تلاشی برای تفکیک مراحل صعودی در مقابل نزولی، و تثبیت در یک روند در مقابل معکوس کردن یک روند است. شمع های آبی نشان دهنده فاز صعودی هستند. شمع های قرمز نشان دهنده فاز نزولی هستند. شمع های خاکستری به عنوان فازهای تثبیت (در یک فاز صعودی یا نزولی) عمل می کنند، اما گاهی اوقات تمایل دارند در پایان یک روند شکل بگیرند. رنگ‌های شمع پیش‌بینی‌کننده نیستند – آنها فقط روند فعلی را بیان می‌کنند. در واقع، رنگ شمع می تواند در نوار بعدی تغییر کند. الگوهای کاذب می توانند در حدود میانگین متحرک 200 دوره ای، یا حول محور حمایت/مقاومت و/یا در بازار جانبی/متوقف رخ دهند. نویسنده صحت اطلاعات را تضمین نمی کند. عملکرد گذشته است، نشان دهنده عملکرد آینده نیست. کاربران اطلاعات این کار را با مسئولیت خود انجام می دهند.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته شده توسط مانیش جرادی، استراتژیست DailyFX.com

— با جرادی در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JaradiManish



منبع: https://www.dailyfx.com/news/japanese-yen-on-intervention-watch-usd-jpy-eur-jpy-gbp-jpy-price-setups-20230626.html