تورم SA آخرین بار در می 2022 مشاهده شد

تجزیه و تحلیل رند و نکات صحبت

  • از دست دادن CPI امیدهای رند را از بین می برد زیرا احساسات ریسک ضعیف می شود.
  • ZAR اکنون به دقیقه FOMC و تصمیم گیری نرخ بهره SARB فردا نگاه می کند.
  • بعدی برای رند کجاست؟

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

پیشینه اساسی USD/ZAR

راند آفریقای جنوبی در این چهارشنبه برخی از سودهای خود را در برابر دلار آمریکا پس از آن که تورم (تقویم اقتصادی زیر را ببینید) تخمین‌های پایین‌تری را نادیده گرفت، کنار گذاشت و در نتیجه صحبت‌های مبهم درباره تصمیم بانک مرکزی آفریقای جنوبی (SARB) درباره نرخ بهره فردا افزایش یافت. نرخ تورم در سال به پایین ترین حد در 11 ماه گذشته رسید (6.8٪) اما دور از محدوده هدف SARB باقی می ماند 3٪ – 6٪. اکثر اقلام از ماه مارس ثابت مانده اند و فقط اقلام حمل و نقل و باقیمانده کاهش یافته اند. از منظر ماهانه، این کاهش بازتاب چاپ سالانه از جمله مشارکت کنندگان اصلی مربوطه بود.

تقویم اقتصادی USD/ZAR

image1.png

منبع: تقویم اقتصادی DailyFX

افزایش سالانه بزرگ در زمینه های زیر باقی می ماند:

  • مراقبت شخصی (+11.6%)
  • کتاب، روزنامه و لوازم التحریر (+11.5%)
  • حمل و نقل عمومی (14.8%)
  • غذا (14.3%)
  • نوشیدنی های غیر الکلی (10.4%)

دانش تجارت پایه

مبانی کلان

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

تفکیک بیشتر سالانه و مادری بر افزایش بزرگ در اقلام غذایی تأکید دارد که تأثیر منفی بر خانوارهای با درآمد پایین تا متوسط ​​خواهد گذاشت.

  انتقاد شدید نخست وزیر ژاپن از کره شمالی

image2.png

منبع: StatsSA

از دیدگاه دلار آمریکا، ارزهای بازارهای نوظهور (EM) تحت تأثیر مذاکرات جاری بدهی ایالات متحده قرار گرفته اند که به نظر می رسد در حال حاضر بازار را هدایت می کند. هرچه رئیس جمهور جو بایدن و کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به مدت طولانی تری به توافق برسند، پناهگاه امن برای دلار آمریکا بیشتر بازارها را در بر می گیرد و ZAR را در معرض نزول بیشتری قرار می دهد.

بعداً امروز، صورتجلسه FOMC در کنار والر فدرال رزرو مورد توجه قرار خواهد گرفت تا نشانی از افکار آنها در آخرین جلسه به ما ارائه دهد. پس از بیانیه رئیس فدرال رزرو جروم پاول مبنی بر توقف احتمالی چرخه پیاده روی خود، جالب است که ببینیم این موضوع چگونه با بحث های FOMC مقایسه می شود. به خاطر داشته باشید، برخی از داده‌های کلیدی اقتصادی ایالات متحده در این هفته برنامه‌ریزی شده‌اند، از جمله تولید ناخالص داخلی ایالات متحده، PCE اصلی (معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو)، سفارشات کالاهای بادوام و احساسات مصرف‌کننده میشیگان. و با توجه به افزایش وابستگی به داده ها، این نسخه ها اکنون اهمیت بیشتری نسبت به معمول دارند.

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

تجزیه و تحلیل فنی

نمودار روزانه USD/ZAR

image3.png

نمودار تهیه شده توسط وارن ونکتاس، IG

اقدام روزانه قیمت USD/ZAR اکنون دفاع شدیدتری از حمایت خط روند کوتاه مدت (سیاه) با مقاومت افقی محکم در اطراف نشان می دهد. 19.5000 دسته روانی این می تواند شکل گیری یک الگوی مثلث صعودی باشد که به طور سنتی به سمت یک ادامه صعودی همسو می شود. گاوهای رند به دنبال یک شکست حمایت از خط روند هستند که ممکن است حرکت صعودی را باطل کند و پشتیبانی بعدی را باز کند (19.0000). شاخص قدرت نسبی (RSI) نشان می‌دهد که شتاب صعودی محو شده و به خرس‌های USD/ZAR امیدوار می‌شود، در حالی که بازگشت متوسط، سوگیری نزولی را تکمیل می‌کند. به طور خلاصه، این جفت ارز تحت تأثیر عوامل کلان اساسی قرار دارد که باید در طول هفته نوسانات پایدار را ایجاد کنند.

  عضویت ایران در سازمان شانگهای؛ گامی دیگر در روند انتقال قدرت از غرب به شرق

سطوح مقاومت:

سطوح پشتیبانی:

  • پشتیبانی خط روند
  • 19.0000
  • 18.7167
  • 18.5000

با وارنون توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید:@WVenketas



منبع: https://www.dailyfx.com/news/forex-usd-zar-price-forecast-sa-inflation-hits-levels-last-seen-in-may-2022-wv-20230524.html