جنگ روسیه و اوکراین زیرساخت انرژی را هدف قرار داده است

اخبار و تحلیل نفت خام برنت

  • بیش از 150 موشک و پهپاد در آخرین حمله به اوکراین شلیک شد
  • با وجود حملات به زیرساخت های انرژی، قیمت نفت تا آخر هفته کاهش یافت
  • احساسات مشتری IG بر تغییرات اخیر در موقعیت یابی برای رسیدن به سوگیری نزولی متمرکز است
  • تجزیه و تحلیل در این مقاله از الگوهای نمودار و کلید حمایت و مقاومت سطوح برای اطلاعات بیشتر به جامع ما مراجعه کنید کتابخانه آموزش و پرورش

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

نحوه تجارت نفت

بیش از 150 موشک و پهپاد در آخرین حمله شلیک شده است

در 24 ساعت گذشته، تشدید درگیری بین روسیه و اوکراین تلفات قابل توجهی بر زیرساخت های انرژی در هر دو کشور وارد کرده است. در اوکراین، یک سری از حملات موشکی روسیه تأسیسات انرژی حیاتی را هدف قرار داد که منجر به کشته شدن حداقل پنج نفر و اصابت به یک سد بزرگ شد.

تشدید تنش اخیر باعث قطعی گسترده برق و اختلال در شبکه انرژی کشور شده است و گزارش شده که در پاسخ به حملات اوکراین در جریان انتخابات ریاست جمهوری روسیه است. این حملات وضعیت انرژی ناپایدار اوکراین را تشدید کرده است، زیرا این کشور در تلاش برای حفظ منابع کافی برای مصرف داخلی و عملیات صنعتی است. این حملات نگرانی‌هایی را در مورد اختلالات احتمالی عرضه از سوی هر دو کشور ایجاد کرده است که می‌تواند بازار جهانی نفت را که قبلاً تحت فشار قرار گرفته است، بیشتر کند. روسیه، صادرکننده عمده نفت خام و گاز طبیعی، ممکن است در حفظ سطح صادرات کاهش یافته خود با چالش هایی روبرو شود، در حالی که بحران انرژی اوکراین می تواند منجر به افزایش تقاضا برای منابع وارداتی از متحدان همسایه شود.

  حقایق ارزدیجیتال؛ سفر به دنیای شگفتی‌های رمزارزها بلاگ والکس | persianforexacademy

چندی پیش، پس از تجدید نظر آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در برآورد تقاضای جهانی نفت در سال 2024، قیمت نفت در حال افزایش بود.

با وجود حملات به زیرساخت های انرژی، قیمت نفت در آخر هفته کاهش یافت

بازار نفت واکنش گسترده ای به اخبار 24 ساعت گذشته حملات به زیرساخت های نفتی نشان نداده است. قیمت نفت در روز سه‌شنبه به بالاترین حد خود رسید، زیرا RSI به سمت مناطقی که بیش از حد خرید شده بودند، رسید. از آن زمان، قیمت نفت تعدیل شده است و به نظر می رسد که از دسامبر سال گذشته به سمت آزمایش مجدد 85 دلار که تا همین اواخر به عنوان مقاومت عمل می کرد، پیش می رود.

قیمت ها بالاتر از SMA 200 روزه باقی می مانند که از روند صعودی میان مدت حمایت می کند، اما ممکن است به یک متقاطع صعودی نیاز داشته باشد تا احساسات در سمت طولانی قرار بگیرند.

نمودار روزانه نفت خام برنت

image1.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

عوامل تعیین‌کننده قیمت نفت، مانند تقاضا و عرضه، که برای بازار نفت بسیار حیاتی هستند را بیاموزید:

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

آشنایی با مبانی اصلی تجارت نفت

احساسات مشتری IG از حرکت نزولی کوتاه مدت برای ادامه حمایت می کند

داده های نفت خام ایالات متحده (WTI) در زیر به عنوان نماینده ای برای داده های احساسات نفت خام برنت استفاده می شود:

نفت- نفت خام آمریکا:داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد که 64.54 درصد معامله‌گران دارای معاملات خالص هستند با نسبت معامله گران لانگ به کوتاه 1.82 به 1.

  حرکت صعودی پیش از انتشار عمده کند می شود

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله گران خالص هستند نشان می دهدروغن– قیمت نفت خام آمریکا ممکن است به کاهش خود ادامه دهد.

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

معامله گران نسبت به دیروز و هفته گذشته نسبت به دیروز و هفته گذشته سود خالص بیشتری دارند، و ترکیب احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما یک سوگیری معاملاتی مخالف نفت خام – نزولی آمریکا را قوی تر می کند.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 4% -4٪ 1%
هفتگی 4% -14٪ -3٪

برای اطلاعات بیشتر در مورد تغییرات اخیر در احساسات و اینکه چگونه آنها به چشم انداز نزولی منجر شده اند، گزارش کامل احساسات IG ما را بخوانید.

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/oil-update-russia-ukraine-war-targets-energy-infrastructure-20240322.html