دلار استرالیا توسط داده های نرم چین و اقدامات محلی ترکیبی تکان خورد. AUD/USD پایین تر؟

دلار استرالیا، PMI چین، AUD/USD، اعتبار، ABS، CPI، RBA – نقاط صحبت

  • را دلار استرالیا پس از ناامید شدن داده های چین، به پایین ترین سطح خود رسید
  • داده های داخلی حاکی از افزایش اعتبار و CPI دوباره اینچ بالاتر می رود
  • RBA ممکن است نرخ تورم امروز را نادیده بگیرد. اراده AUD/USD نبرد برای حفظ زمین؟

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

پس از اینکه PMI چین پیش بینی های خود را از دست داد، دلار استرالیا به پایین ترین حد خود در شش ماه گذشته زیر 65 سنت سقوط کرد. به نظر می‌رسد این داده‌ها این تصور را که دومین اقتصاد بزرگ جهان در حال تلاش برای احیای مجدد رشد است، در حالی که دوباره از دوران همه‌گیری خارج می‌شود، تقویت کرده است.

شاخص PMI تولیدی چین برای ماه می با قیمت 48.8 در مقابل 49.5 پیش بینی شده و غیرساختی در برابر 55.2 پیش بینی شده با 54.5 رسید. این ترکیب باعث شد تا PMI ترکیبی 52.9 در مقابل 54.4 قبلی باشد.

شاخص‌های PMI چین نتیجه نظرسنجی از 3000 تولیدکننده در سراسر چین است که عمدتاً شرکت‌های بزرگ هستند. این یک شاخص انتشار است، بنابراین خواندن بالای 50 به عنوان یک چشم انداز اقتصادی برای پادشاهی میانه مثبت تلقی می شود.

همزمان با انتشار PMI چین، اعتبار بخش خصوصی استرالیا در ماه آوریل رشد ماهانه 0.6 درصدی را در مقابل 0.3 درصدی مورد انتظار نشان داد.

  آیا رویارویی آمریکا با چین در خصوص تایوان قطعی است؟

این باعث شد که میزان سالانه 6.6% در مقایسه با 6.8% قبل از آن، سالانه 6.6% باشد. شاخص CPI ماهانه از سوی اداره آمار استرالیا (ABS) تا پایان آوریل بالاتر از 6.8 درصد سال به سال بود که بالاتر از پیش‌بینی‌های قبلی 6.4 درصد و 6.3 درصد بود.

داده‌های امروز پس از تاییدیه‌های ناامیدکننده ساختمان‌های استرالیا دیروز برای ماه آوریل به دست می‌آیند که به جای افزایش 2 درصدی که پیش‌بینی شده بود، 8.1- درصد در ماه به ماه کاهش یافت.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله AUD/USD

در جای دیگر امروز، فیلیپ لو، فرماندار RBA در اوایل روز در مقابل کمیته قانونگذاری اقتصاد سنا حاضر شد و عزم بانک را برای مبارزه با تورم تکرار کرد.

وی به مسائل فشار دستمزد-قیمت و مشکلات بازگرداندن CPI به محدوده هدف 2 تا 3 درصد در زمانی که شاخص دستمزد-قیمت 3.7 درصد است اشاره کرد. او همچنین خاطرنشان کرد که سپتامبر شاهد حجم قابل توجهی از وام های مسکن با نرخ ثابت از نرخ های بسیار پایین به هزینه های وام گیری بسیار بالاتر امروزی خواهیم بود.

معاملات آتی نرخ بهره در نشست سیاست پولی RBA در سه شنبه آینده هیچ تغییری انتظار نمی رود.

برای دلار استرالیا، یک اقتصاد کند چین و اختلاف نرخ بهره منفی در بسیاری از نقاط جهان ممکن است به تضعیف ارز ادامه دهد.

واکنش قیمت AUD/USD – نمودار 1 دقیقه ای

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCarthyFX در توییتر



منبع: https://www.dailyfx.com/news/australian-dollar-jolted-by-soft-china-data-and-mixed-local-action-lower-aud-usd-20230531.html