دلار نیوزلند با نوسانات کم افزایش یافت. بعدی برای NZD/USD، AUD/NZD، EUR/NZD چیست؟

دلار نیوزلند در مقابل دلار آمریکا، دلار استرالیا، یورو – چشم انداز:

  • NZD/USD اخیراً با بهبود ریسک اشتها حمایت شده است.
  • EUR/NZD رالی خسته به نظر می رسد
  • آیا AUD/NZD رالی از منظر میان مدت پاهایی دارد؟

پیشنهاد مانیش جرادی

فارکس برای مبتدیان

تعلیق سقف بدهی آمریکا، انعطاف پذیری اقتصاد جهانی و امیدواری به اوج گرفتن نرخ بهره آمریکا، ارزهای حساس به ریسک از جمله دلار نیوزلند را تقویت کرده است.

نوسانات در بین طبقات دارایی طی دو هفته گذشته کاهش یافته است، با نوسانات بازار سهام، همانطور که توسط شاخص CBOE VIX اندازه گیری شده است، به پایین ترین سطح از زمان فروش Covid در سال 2020 کاهش یافته است. نوسانات ارز، همانطور که توسط CVIX اندازه گیری می شود، در پایین ترین سطح است. در بیش از یک سال (نمودار را ببینید).

شاخص های نوسانات

یک عکس حاوی متن، فونت، دست خط، خط توضیحات به طور خودکار تولید می شود

منبع داده: بلومبرگ; نمودار ایجاد شده در مایکروسافت اکسل.

بهبود احساسات ریسک از ابتدای ماه، NZD/USD را بیش از 1 درصد افزایش داده است. NZD اواخر ماه گذشته پس از اینکه بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) نرخ بهره را 25 واحد پایه افزایش داد، به شدت سقوط کرد، اما اذعان کرد که نرخ ها در اوج هستند. برای جزئیات بیشتر، به «دلار نیوزیلند به‌عنوان RBNZ با 25 امتیاز پایه افزایش می‌یابد، اما اوج نرخ‌ها را می‌بیند»، که در 24 می منتشر شد، رجوع کنید.

NZD/USD: پشتیبانی بالای کلید را نگه می دارد

در نمودارهای فنی، NZD/USD تاکنون توانسته است بالاتر از حمایت همگرای حیاتی در لبه پایین کانال نزولی از فوریه و اصلاح 50 درصدی از اکتبر 2022 تا فوریه 2023 حفظ کند. برای بحث بیشتر، به «محدودیت‌های رویکردهای کاهشی دلار نیوزیلند: NZD/USD، EUR/NZD، GBP/NZD»، که در 1 ژوئن منتشر شده است، مراجعه کنید.

  چین: سوءاستفاده آمریکا از پایگاه‌های فیلیپین «قطعی» است

نمودار روزانه NZD/USD

image2.png

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

در حالی که حمایت بالا برای گاوها دلگرم کننده است، اما به این معنی نیست که بدترین حالت به پایان رسیده است – حداقل، NZD/USD باید بالاتر از میانگین متحرک 200 روزه (اکنون در حدود 0.6150) بشکند تا فشار نزولی فوری به آن وارد شود. سهولت. یک سیگنال قوی تر، یک تلاقی بالاتر از اوج ماه می 0.6385 برای معکوس شدن نزولی است.

نمودار ماهانه NZD/USD

image3.png

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

جالب اینجاست که در نمودار ماهانه، به نظر می رسد که شاخص قدرت نسبی 14 ماهه از نزدیک به 40 علامت مهم در حال افزایش است، که در گذشته با ریباند در این جفت همراه بوده است. در جهت نزولی، هر گونه شکست در بالای لبه پایین کانال نزولی می تواند خطرات نزولی را تشدید کند.

نمودار ماهانه AUD/NZD

image4.png

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

AUD/NZD: وقت یک نفس کشیدن است؟

پس از یک بازگشت چشمگیر، AUD/NZD می تواند یک نفس کوتاه داشته باشد زیرا به سقف سخت در اوج فوریه 1.1085 نزدیک می شود. اما دو تحول مهم در نمودارهای بازه زمانی بالاتر نشان می‌دهد که رالی در این ماه می‌تواند تاثیراتی داشته باشد. اولاً، صعود در سال 2022 به بالای سطح 1.1040 در سال 2020، نشانه ای از محو شدن فشار نزولی چند ماهه است. ثانیاً، در نمودارهای ماهانه، متقاطع توانسته است در میانگین متحرک 89 ماهه از مقاومت تبدیل به حمایت حمایت کند. هر شکستی بالاتر از 1.1085 برای سازنده شدن چشم انداز میان مدت مورد نیاز است.

  خط تجاری چین و افغانستان به صورت آزمایشی آغاز به کار کرد

نمودار روزانه EUR/NZD

image5.png

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

EUR/NZD: رالی در حال حاضر به پایان رسیده است؟

بازگشت EUR/NZD در این ماه فاقد قدرت است، درست زمانی که کراس به یک مانع سخت در اوایل ماه می یعنی 1.7835 نزدیک می شود. این احتمال وجود دارد که EUR/NZD در کوتاه مدت در محدوده 1.7150-1.7850 قرار گیرد. این به دنبال عقب نشینی در ماه آوریل از بالای یک کانال رو به رشد از سال 2015 است. هر گونه شکست بالاتر از سطح حمایت فوری در سطح 1.7570 در روز سه شنبه، شانس دید دامنه را افزایش می دهد.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته شده توسط مانیش جرادی، استراتژیست DailyFX.com

— با جرادی در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JaradiManish



منبع: https://www.dailyfx.com/news/new-zealand-dollar-boosted-by-low-volatility-what-s-next-for-nzd-usd-aud-nzd-eur-nzd-20230609.html