رویاهای رکورد تازه در حال حاضر با هجوم خرس ها شکسته شد

چشم انداز قیمت طلا:

  • قیمت طلا با از سرگیری بازگشت مجدد بازده اوراق قرضه، قادر به بهبود نیستند
  • داده های قوی اقتصادی ایالات متحده ممکن است فدرال رزرو را به ادامه افزایش نرخ بهره در نیمه دوم سال وادار کند، حتی اگر سیاست گذاران دکمه توقف موقت را فشار دهند.
  • این مقاله به کلید XAU/ نگاه می کنددلار آمریکاسطوح برای تماشا در هفته آینده

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: بازیابی قیمت طلا تمام می شود زیرا داده های مشاغل ایالات متحده بازده را افزایش می دهد

قیمت طلا (XAU/USD) نسبت به بالاترین حد خود در ماه می در حدود 2070 دلار، اصلاح نزولی زیادی را تجربه کرده است که در مدت کوتاهی نزدیک به 6 درصد از آن سطوح اوج کاهش یافته است. در هفته گذشته، شمش تلاش کرد تا بهبود یابد و برای مدت کوتاهی به 1983 دلار رسید، اما به سرعت مسیر خود را تغییر داد و به سمت آخر هفته عقب نشینی کرد تا کمی زیر آستانه 1950 دلار قرار گیرد.

فقدان توانایی این فلز برای حفظ انگیزه صعودی را می توان به پویایی نرخ بهره ایالات متحده، به ویژه افزایش اخیر آنها نسبت داد. اگرچه بازدهی در اوایل هفته نسبتاً کاهش یافت، اما در روز جمعه به دنبال داده‌های بسیار قوی مشاغل در ایالات متحده به شدت افزایش یافت و بازگشت گسترده‌تر خود را که از حدود هفته دوم آوریل آغاز شد، از سر گرفت.

با تمرکز بر جبهه کلان، آخرین گزارش حقوق و دستمزد نشان داد که کارفرمایان ایالات متحده 339,000 کارگر در ماه مه اضافه کردند که به طور قابل توجهی بالاتر از برآورد 190,000 بود. استخدام قوی نشان می دهد که با وجود کمپین سختگیرانه فدرال رزرو که در سال 2022 آغاز شد، اقتصاد به خوبی خود را حفظ کرده و هنوز به رکود نزدیک نشده است.

مربوط: قیمت طلا در معرض خطر تصحیح عمیق تر در افزایش بازدهی واقعی، دلار آمریکا است

تاب آوری اقتصاد و بازار کار ممکن است بازگشت تورم به هدف 2.0 درصد را کاهش دهد. در مقابل این پس‌زمینه، سیاست‌گذاران ممکن است به افزایش هزینه‌های استقراض در نیمه دوم سال ادامه دهند، حتی اگر در جلسه ژوئن خود به‌طور موقت دکمه توقف را فشار دهند تا تأثیرات تأخیر انباشته انقباضی را ارزیابی کنند.

این احتمال که FOMC مجبور باشد نرخ پایانی خود را بالاتر برده و برای بازگرداندن ثبات قیمت آن را برای مدت طولانی‌تری در آنجا نگه دارد، باید بازده اوراق قرضه را حداقل در تئوری بالا نگه دارد و دلار آمریکا را در این فرآیند تقویت کند. این سناریو احتمالاً دارایی‌های بدون بازده از جمله فلزات گرانبها را وزن می‌کند.

به دلایل بالا، چشم انداز طلا از نقطه نظر اساسی شروع به نزولی می کند، به این معنی که ممکن است قبل از اینکه نوعی ثبات در اواخر سال 2023 اتفاق بیفتد، زیان های بیشتری در اطراف باشد. فعلا دور از دسترس شمش.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

سلام

روزانه 4% -22٪ -5٪
هفتگی -4٪ -4٪ -4٪

تحلیل فنی قیمت طلا

به نظر می رسد کاهش اخیر طلا یک حرکت اصلاحی در یک روند صعودی میان مدت باشد، اما اگر قیمت ها به زیر 1940 دلار برسد، این تعصب می تواند خیلی سریع منفی شود. این حمایت پویا مربوط به کران پایین یک کانال در حال افزایش است که بازار را برای نزدیک به یک سال بالاتر هدایت کرده است.

از نظر سناریوهای احتمالی، اگر XAU/USD به زیر کف 1940 دلار سقوط کند، فشار نزولی ممکن است نیرو را جمع کند و خرس‌ها را برای حمله به 1895 دلار، یعنی اصلاح 38.2 درصدی فیب در رالی سپتامبر 2022 و مه 2023 تشویق کند. با ضعف بیشتر، می‌توانیم شاهد حرکت به سمت 1875 دلار باشیم.

برعکس، اگر طلا بتواند پایه ای را در اطراف سطوح فعلی ایجاد کند و به سمت بالاتر حرکت کند، اولین مقاومتی که باید به آن توجه داشت 1975 دلار است. پاکسازی این سقف ممکن است جرقه‌ای برای خرید دنباله‌روی داشته باشد و زمینه را برای افزایش قیمت روانی 2000 دلار فراهم کند.

نمودار فنی قیمت طلا

تصویری از صفحه نمایش رایانه شرح به طور خودکار با اطمینان کم تولید می شود

نمودار قیمت طلا با استفاده از TradingView تهیه شده است



منبع: https://www.dailyfx.com/news/xau-usd-gold-price-forecast-dreams-of-fresh-record-shattered-for-now-as-bears-pounce-20230603.html