رکود در بریتانیا توسط داده های تولید ناخالص داخلی نهایی، GBP مختلط تایید شد

تجزیه و تحلیل پوند استرلینگ (GBP).

  • ONS رکود فنی بریتانیا پس از چاپ داده های نهایی را تایید کرد
  • EUR/GBP پایین تر می رود و به محدوده معاملات قبلی باز می گردد
  • GBP/USD تلاش می کند تا از پشتیبانی کانال خارج شود
  • دست خود را بر روی نام تجاری جدید پوند چشم انداز سه ماهه دوم پوند امروز برای بینش انحصاری در مورد کاتالیزورهای کلیدی بازار که باید در رادار هر معامله گر باشد:

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی GBP رایگان خود را دریافت کنید

ONS رکود فنی انگلستان را پس از چاپ داده های نهایی تأیید می کند

اداره آمار ملی (ONS) وضعیت وخیم اقتصاد بریتانیا را تایید کرد زیرا در سه ماهه پایانی سال گذشته 0.3 درصد نسبت به سه ماهه سوم کاهش یافت. شرط “رکود فنی” دو فصل متوالی رشد منفی تولید ناخالص داخلی است، به این معنی که انقباض جزئی 0.1 درصدی در سه ماهه سوم به برآورده شدن این تعریف کمک کرد.

image1.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

افزایش نرخ بانکی ضربه های خود را بر اقتصاد وارد می کند، اما داده های CPI فوریه کاهش گسترده و دلگرم کننده فشارهای تورمی را نشان داد. اگر این روند ادامه یابد، همانطور که بانک انگلستان (BoE) پیشنهاد می کند، پوند ممکن است در هفته های آینده تحت فشار قرار گیرد. بانک‌های مرکزی شروع به محدود کردن تاریخ ایده‌آل برای کاهش نرخ کرده‌اند، اما هنوز هم برخی در کمیته سیاست‌های پولی BoE وجود دارند که احساس می‌کنند انتظارات در مورد کاهش نرخ‌ها خیلی خوش‌بینانه است.

  پایان وابستگی معیشت مردم به دلار/برداشتن اهرم فشار غرب با حذف ارز ترجیحی

کاترین مان یکی از این منتقدان است که به این واقعیت اشاره می‌کند که بریتانیا داده‌های رشد دستمزد قوی‌تری نسبت به ایالات متحده و اتحادیه اروپا دارد و همسو کردن انتظارات کاهش نرخ با این دو کشور دقیق نیست.

بر اساس گزارش های فایننشال تایمز، جاناتان هسکل نیز همین احساس را تکرار کرد و اظهار داشت که کاهش نرخ بهره باید “خیلی دور” باشد. هسکل همچنین گفت که او فکر نمی کند که ارقام تورم اصلی تصویر دقیقی از تداوم فشارهای تورمی ارائه دهد. مان و هاسکل دو شاهین نهایی بودند که تسلیم دیدگاه گسترده تر در MPC شدند تا نرخ را در حالت تعلیق نگه دارند.

EUR/GBP پایین می آید، به محدوده معاملات قبلی باز می گردد

EUR/GBP در آزمون مجدد میانگین متحرک ساده 200 روزه (SMA) شکست خورد و متعاقباً کاهش یافت، به طوری که این جفت یک بار دیگر در کانال معاملاتی گسترده تر معامله می شود. تلاش‌های متعدد برای خروج از کانال کوتاهی کردند، زیرا نوسان کافی در فضای FX یک مشکل باقی مانده است.

EUR/GBP به زیر 0.8560 شکست و اکنون میانگین متحرک ساده 50 روزه را آزمایش می کند و به دنبال آن پشتیبانی کانال در 0.8515 کاهش می یابد. یورو ضعیف به نظر می رسد زیرا بازارها اکنون به احتمال 50 درصدی برای دومین کاهش 25 واحدی در ماه جولای نگاه می کنند. چندین عضو ECB در هفته‌های اخیر با اشاره به نشست ژوئن برای اولین کاهش نرخ بهره، اعلام کردند.

نمودار روزانه EUR/GBP

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

پوند/دلار آمریکا یکی از نقدشونده ترین و فعال ترین جفت ارزهای FX در جهان است. دانش پایه ای محکمی را که همه معامله گران باید بدانند، در زیر به دست آورید:

تلاش GBP/USD برای حذف پشتیبانی کانال

به نظر می رسد GBP/USD کف کوتاه مدتی در پشتیبانی کانال (1.2585) پیدا کرده است که با SMA 200 نیز همزمان است. اگر پوند از اینجا قدرت بیشتری پیدا کند، 50 SMA سنج بعدی برای گاوها است، با 1.2736 به عنوان هدف بالقوه و پس از آن بازگشت به 1.2800. پشتیبانی در 1.2585 باقی می ماند.

مقدار مناسبی از داده های ایالات متحده از هم اکنون تا جمعه آینده وجود دارد. بعداً امروز ما پیش‌بینی می‌کنیم که تولید ناخالص داخلی نهایی سه‌ماهه چهارم زمانی که داده‌های نهایی در تعطیلات جمعه خوب به دست می‌آیند، ثابت باقی می‌ماند، داده‌های PCE ایالات متحده و سخنرانی جروم پاول به نقاط کانونی تبدیل می‌شوند. هفته آینده، داده‌های خدمات ISM ایالات متحده و داده‌های شغلی انتخاب دسته اول خواهد بود. پیش بینی می شود که ارقام اشتغال اندکی به 200 هزار کاهش یابد و البته، همانطور که روند پیش می رفت، به تجدید نظر احتمالی در چاپ قبلی توجه کنید.

نمودار روزانه GBP/USD

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

با ثبت نام در خبرنامه هفتگی ما، از آخرین اخبار و موضوعات محرک بازار مطلع شوید:

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/pound-sterling-update-uk-recession-confirmed-by-final-gdp-data-gbp-mixed-20240328.html