طلا در بحبوحه عدم قطعیت ژئوپلیتیکی در سطوح بالا باقی می ماند

تحلیل طلا (XAU/USD).

  • بلاتکلیفی ژئوپلیتیکی بازارها را در آستانه نگه می دارد
  • قیمت طلا همچنان بالاست زیرا چشم انداز صعودی دست نخورده باقی می ماند
  • امروز چشم انداز Gold Q2 را برای بینش انحصاری در مورد کاتالیزورهای کلیدی بازار که باید در رادار هر معامله گر باشد، در دست بگیرید:

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

عدم قطعیت ژئوپلیتیکی بازارها را در لبه نگه می دارد

رفت و آمد اخیر بین اسرائیل و ایران آخرین تحول در درگیری های جاری در خاورمیانه است. بسیاری از نمایندگان سازمان ملل پس از تلافی ایران به حمله هدفمند اسرائیل که منجر به کشته شدن دو تن از اعضای ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شد، خواهان غلبه خونسردی شده‌اند.

اسرائیل اعلام کرده است که قصد دارد به رگبار پهپادهای پرتاب شده به سوی این کشور پاسخ دهد، طلا را بالا نگه دارد و بر شاخص‌های اصلی فشار بیاورد، اگرچه شاخص‌ها نیز تحت تأثیر چشم‌انداز افزایش نرخ‌ها برای مدت طولانی‌تری قرار دارند.

نوسانات طلا، مشابه قیمت طلا، به اوج خود رسید، اما اخیراً پس از حل شدن موضوع توسط ایران، کاهش یافته است. تهدید یک درگیری گسترده و مستقیم بین دو قدرت بزرگ در خاورمیانه، خطری برای بازار و احساسات بازار است. سرمایه‌گذاران ممکن است به دنبال سرپناهی موقت از طریق بازی‌های سنتی امن مانند دلار آمریکا یا طلا باشند – که هر دوی آنها همچنان بالا هستند. زیان بیشتر بازار سهام نیز به افزایش جذابیت این فلز گرانبها کمک می کند.

نوسانات ضمنی طلا 30 روزه (GVZ)

  افزایش داده های دستمزد ژاپن ین را بالا می برد

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

با دست نخورده ماندن چشم انداز صعودی، قیمت طلا همچنان بالاست

طلا از زمان شکل‌گیری «ستاره صبح» در ماه فوریه و علی‌رغم افشای اخیر مبنی بر تاخیر فدرال رزرو در کاهش نرخ‌های بهره به دلیل داده‌های قوی ایالات متحده، به طرز خارق‌العاده‌ای افزایش یافته است.

قیمت طلا در روز جمعه به بالاترین حد تاریخی خود در حدود 2430 دلار افزایش یافت و پس از آن عقب نشینی کرد و حتی روز را با منفی به پایان رساند. بازار به شدت در محدوده ای با بیش از حد خرید باقی می ماند، چیزی که در بازارهای فرسوده خیلی غیر معمول نیست.

طلا یک بازار خاص با بسیاری از عوامل اساسی در قیمت آن است. در راهنمای جامع ما در زیر نکات و نکات تجارت طلا را بیاموزید:

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

نحوه معامله طلا

بادهای دنباله‌دار صعودی بیشتر، بار دیگر بالاترین سطح تاریخ را برجسته می‌کند که تا زمانی که قیمت‌ها بالاتر از 1.618 درصد افزایش فیبوناچی در کاهش عمده سال 2020 تا 2022 باقی بماند، همچنان یک احتمال باقی می‌ماند.

هر حرکت معنی‌داری به سمت نزولی باید بالاترین قیمت تاریخ 2222 دلار را آزمایش کند تا بازگشتی بزرگ‌تر داشته باشد، اما در حال حاضر، چشم‌انداز صعودی به خوبی دست نخورده باقی مانده است.

طلا (XAU/دلار آمریکا) نمودار روزانه

image2.png

منبع: TradingView، آماده شده توسط ریچارد اسنو

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-remains-at-elevated-levels-amid-ongoing-geopolitical-uncertainty-20240416.html