تنظیمات فنی برای EUR/USD، AUD/USD، USD/JPY

تنظیمات دلار آمریکا (EUR/USD، AUD/USD، USD/JPY)

  • به نظر می رسد دلار آمریکا از عدم اطمینان ژئوپلیتیک سود می برد
  • آسیب پذیری EUR/USD علیرغم افزایش داده های احساسات آشکار شد
  • افت AUD/USD پس از داده های تولید ناخالص داخلی چین بی انگیزه ادامه دارد
  • USD/JPY با سطح خطرناکی جلوتر از CPI ژاپن روبرو می شود
  • با اطمینان در بازارها حرکت کنید – پیش‌بینی معاملات سه ماهه دوم دلار آمریکا را در زیر دریافت کنید!

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

به نظر می رسد دلار آمریکا از عدم قطعیت ژئوپلیتیک سود می برد

در هفته‌ای که نسبتاً آرام برای دلار است – تا آنجا که به ریسک (داده‌ها) برنامه‌ریزی‌شده مربوط می‌شود – تجزیه و تحلیل کامل جفت‌های USD می‌تواند به ایجاد مبنایی برای اقدامات آتی قیمت کمک کند. دلار در سه ماهه اول، به ویژه در برابر ارزهای اصلی، عملکرد بسیار خوبی داشت و به نظر می رسد در آغاز سه ماهه دوم نیز به روند مشابهی ادامه دهد.

داده‌های بهتر از حد انتظار CPI ایالات متحده، کاتالیزور پیشرفت اخیر دلار را فراهم کرد، که اکنون به نظر می‌رسد از افزایش پناهگاه امن بیشتر سود می‌برد و دلار را در سطوح بالا نگه می‌دارد. به دلیل استحکام محض داده های ایالات متحده (تورم، مشاغل و رشد)، بازارها مجبور به تجدیدنظر در برآوردهای کاهش نرخ بهره بانک مرکزی در سال 2024 هستند و اکنون حدود دو کاهش 25 واحد پایه (bps) در سال جاری را پیش بینی می کنند.

آسیب پذیری EUR/USD علیرغم افزایش داده های احساسات آشکار شد

اتحادیه اروپا و آلمان در ماه‌های اخیر داده‌های بهبود احساسات و اعتماد را فاش کرده‌اند که نشان می‌دهد تحلیلگران انتظار دارند که ما قبلاً در اروپا شاهد این وضعیت بوده‌ایم. با این وجود، داده‌های سخت مانند تورم، اشتغال و رشد در حال کاهش هستند و بر سیاست‌گذاران بانک مرکزی اروپا فشار می‌آورند تا شرایط مالی را کاهش دهند. شورای حاکم ECB دوباره در ماه ژوئن تشکیل جلسه می دهد، زمانی که آنها به آخرین پیش بینی های اقتصادی مجهز می شوند تا تصمیم بگیرند که آیا کاهش نرخ بهره برای اولین بار از زمان شروع چرخه صعود در سال 2022 مناسب است یا خیر.

  چین به اتهام‌زنی یک اندیشکده استرالیایی علیه اقدامات پکن در جزایر سلیمان پاسخ داد

با کاهشی که در ماه ژوئن عمدتاً توسط بازار و بسیاری از مقامات بانک مرکزی اروپا انتظار می‌رود، احتمالاً یورو در برابر دلار پرطرفدار ضعیف باقی می‌ماند – با وزن EUR/USD. این جفت دقیقا زیر 28.6% فیبوناچی اصلاحی کاهش عمده سال 2023 است که ممکن است در کوتاه مدت با توجه به شرایط فروش بیش از حد فعلی آزمایش شود. علیرغم اینکه این جفت ارز دیروز ادغام را انتخاب کرد و شروعی مشابه با قیمت امروز داشت، افت اخیر سریع ترین افت 5 روزه از فوریه 2023 را نشان می دهد.

به نظر می رسد جهت بلندمدت به نفع ضعف بیشتر باشد زیرا انتظار می رود اختلاف نرخ بهره ایالات متحده و اتحادیه اروپا بیشتر شود. اصلاح کامل کاهش عمده سال 2023، سطح اصلی بعدی علاقه به سمت نزولی در 1.0450 است، اما با توجه به نرخ کاهش EUR/USD، یک دوره کوتاه مدت تثبیت یا حتی یک اصلاح جزئی ممکن است تحقق یابد.

نمودار روزانه EUR/USD

image1.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

اسلاید AUD/USD پس از الهام بخشیدن به داده های تولید ناخالص داخلی چین ادامه دارد

دلار استرالیا نه تنها از پیشرفت اخیر خود عقب نشینی کرده است، بلکه به روند نزولی خود ادامه داده است و پایین ترین سطح سالانه خود را به ثبت رسانده است. کاهش اخیر در تمایلات ریسک، ناشی از عدم اطمینان ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و چشم انداز تاخیر در کاهش نرخ بهره در ایالات متحده، بر ارز «بتای بالا» تأثیر گذاشته است.

تولید ناخالص داخلی چین امروز صبح از انتظارات فراتر رفت، اما برای متقاعد کردن بازار مبنی بر بهبود چشم انداز اقتصادی از لحاظ مادی کافی نبود. علاوه بر این، داده‌های تقاضا در ماه مارس ضعیف بود زیرا داده‌های خرده‌فروشی و خروجی نرم به نظر می‌رسیدند.

  آمریکا؛ عامل پنهان جنگ اوکراین، به دنبال تضعیف چین با ابزار تایوان

AUD/USD به زیر 0.6460 سقوط کرد – سطحی که علیرغم یک شکست موقت در فوریه، امسال تقریباً از قیمت ها حمایت کرد. 0.6365 سطح بعدی است که باید در جهت نزولی به آن اشاره کرد، زیرا RSI هنوز وارد شرایط فروش بیش از حد نشده است که نشان می دهد هنوز هم ممکن است نزولی بیشتری برای استرالیا وجود داشته باشد. یک عقب‌نشینی کوتاه‌مدت ممکن است سطح 0.6460 را در این میان آزمایش کند.

نمودار روزانه AUD/USD

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

به دنبال ایده های معاملاتی عملی هستید؟ راهنمای فرصت های معاملاتی برتر ما را با نکات روشنگرانه برای سه ماهه دوم دانلود کنید!

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

USD/JPY با سطح خطرناک جلوتر از CPI ژاپن معاشقه می کند

USD/JPY پس از اینکه فروش خرده‌فروشی دیروز آمریکا بهتر از آنچه انتظار می‌رفت، بهتر شد و همچنان چشم‌انداز صعودی دلار را ادامه می‌دهد، با انگیزه صعودی بیشتری همراه شد. هشدارهای متعدد از سوی مقامات ژاپنی، از جمله وزیر دارایی، نتوانست جلوی حرکت های تند این جفت ارز را بگیرد – پتانسیل مداخله مستقیم FX برای تقویت ین را افزایش داد.

مشکلی که ژاپن دارد این است که حتی با وجود آخرین افزایش نرخ از قلمرو منفی، انگیزه تجارت حمل و نقل با توجه به تفاوت نرخ بهره که بین ایالات متحده و ژاپن وجود دارد هنوز بسیار جذاب است. تا زمانی که بانک مرکزی ژاپن نرخ ها را به شیوه ای معنادار افزایش ندهد، تجارت حمل و نقل احتمالا ادامه خواهد داشت.

  روزهای روشن تر در پیش رو، کاتالیزورهایی که باید تماشا کنید

USD/JPY به 155.00 نزدیک می شود، سطحی که توسط مقام ارشد سابق ارز، آقای واتانابه به عنوان سطح احتمالی که مقامات ممکن است در آن مداخله کنند، شناسایی کرده است. اگر این جفت مجاز باشد از آنجا بالاتر معامله کند، علامت 160 به عنوان آخرین سطح مقاومتی که در سال 1990 مشاهده شد، مورد توجه قرار می گیرد. تنظیمات معاملات صعودی از اینجا مملو از ریسک هستند و نسبت ریسک به پاداش غیرجذابی را ارائه می دهند. سطوح نزولی شامل 152.00 و 150.00 تخت است.

نمودار روزانه USD/JPY

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

با عضویت در خبرنامه هفتگی DailyFX ما، از آخرین اخبار و موضوعات محرک بازار مطلع شوید.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/us-dollar-playbook-technical-setups-for-eur-usd-aud-usd-usd-jpy-20240416.html