عدم تعادل تقاضا/عرضه فعلی بیت کوین را بالاتر می برد

این مقاله صرفاً بر تحلیل چشم انداز بنیادی تمرکز دارد بیت کوین. اگر مشتاق کاوش در آینده‌ای فنی برای ارزهای دیجیتال هستید، حتما راهنمای کامل معاملات Q2 را دانلود کنید!

توصیه شده توسط Nick Cawley

پیش بینی بیت کوین رایگان خود را دریافت کنید

معامله گران بیت کوین از سه ماهه اول سال 2024 با بزرگترین ارز رمزنگاری شده از نظر ارزش بازار لذت برده اند که با تصویب SEC از تعداد زیادی ETF بیت کوین در اوایل ژانویه افزایش یافته است. بیت کوین در ماه مارس به بالاترین حد خود رسید و نوسانات دوباره بازگشتند و حجم معاملات و نقدینگی را افزایش دادند.

تقاضای بیت کوین در مقابل عرضه

با افزایش شدید تقاضا برای بیت‌کوین، از طریق خریدهای سنگین توسط یازده ارائه‌دهنده ETF نقطه‌ای مختلف، کاهش آتی عرضه جدید بیت‌کوین – نصف شدنی که در اواسط آوریل پیش‌بینی می‌شود – می‌تواند پویایی مثبت دیگری را ایجاد کند. تداوم تقاضا و کاهش عرضه احتمالاً منجر به افزایش قیمت بیت کوین می شود، البته با دوره هایی از نوسانات شدید قیمت و افزایش نوسانات.

نصف شدن بیت کوین چیست؟

بیت کوین هاوینگ یک رویداد تکراری است که در کد بیت کوین به کار رفته و پاداش استخراج بلاک های جدید را هر 4 سال به نصف کاهش می دهد. این کاهش سیستماتیک در عرضه بیت کوین های جدید وارد شده به گردش با هدف افزایش کمیاب در طول زمان است. با حداکثر عرضه بیت کوین به 21 میلیون سکه، Halving به تنظیم عرضه کمک می کند. از لحاظ تاریخی، با برخورد این شوک‌های عرضه به بازار، کاهش انتشار سکه‌های جدید همراه با تقاضای ثابت یا فزاینده، فشار قیمتی صعودی را بر بیت‌کوین وارد کرده است. بنابراین، نصف شدن به عنوان رویدادی صعودی توسط فعالان بازار در نظر گرفته می‌شود که پیش‌بینی می‌کنند افزایش قیمت در پی خود افزایش یابد زیرا دارایی به مرور زمان کمیاب‌تر می‌شود.

  AUD/USD, GBP/AUD Analyzed as AUD Eyes a Recovery Post RBA Statement

نصف شدن گذشته در سال 2012 (کاهش پاداش بلوک از 50 به 25 بیت کوین)، 2016 (25 به 12.5 بیت کوین) و 2020 (12.5 به 6.25 بیت کوین) رخ داد. هالوینگ بعدی در اواسط آوریل 2024 پیش بینی می شود و پاداش بلاک از 6.25 به 3.125 BTC کاهش می یابد.

اقدام تاریخی نصف کردن قیمت بیت کوین

28 نوامبر 2012

قیمت نصف – 13 دلار — اوج قیمت 2013 – 1125 دلار

16 جولای 2016

قیمت نصف – 664 دلار — اوج قیمت 2017 – 19,798 دلار

11 مه 2020

قیمت نصف – 9,168 دلار — اوج قیمت 2021 – 69,000 دلار

Ethereum Spot ETF – نشستن روی میز SEC

در حالی که ETF نقطه بیت کوین برای طیف گسترده ای از سرمایه گذاران فرصتی برای مالکیت دارایی فراهم کرد، همچنین به ارائه دهندگان SEC و ETF یک الگوی تقریبی برای طیف وسیعی از ETFS ارزهای دیجیتال جدید ارائه کرد. همانطور که می نویسیم، هشت برنامه ETF اتریوم در SEC نشسته اند، که انتظار می رود یکی از آنها توسط VanEck در 23 ماه مه شنیده شود که آیا نهایی شده است یا خیر. ممکن است این ETF های اتریوم در سال جاری حتی به طور کامل تصمیم گیری نشده باشند، یا اینکه همان شوک تقاضا را ایجاد کنند که ETF های بیت کوین ایجاد کردند، اما باید در ماه های آینده دنبال شوند.

آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه بیت کوین را مانند یک حرفه ای معامله کنید؟ راهنمای «تجارت ارزهای دیجیتال» ما را برای راهنمایی‌ها و استراتژی‌های تخصصی دانلود کنید!



منبع: https://www.dailyfx.com/news/bitcoin-q2-fundamental-forecast-current-demand-supply-imbalance-is-driving-bitcoin-higher-20240329.html