مقاومت کلیدی در تمرکز با کشش بازارها

این مقاله کاوش عمیقی از چشم انداز فنی برای ارائه می دهد طلا و قیمت نقره، بینش ارزشمندی را در مورد پویایی و احساسات قیمت ارائه می دهد. برای یک دیدگاه کلی که شامل پیش بینی بنیادی می شود، راهنمای جامع معاملات سه ماهه دوم را دانلود کنید.

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

چشم انداز فنی سه ماهه دوم قیمت طلا

طلا سه ماهه اول سال 2024 را با رشدهای قوی آغاز کرد و شتاب مثبت ایجاد شده در اواخر سال 2023 را گسترش داد. در طول این صعود، XAU/USD به بالاترین سطح تاریخ صعود کرد و قاطعانه از مرز 2150 دلار گذشت و در نهایت به یک سطح رسید. اوج قیمت 2222 دلار اگرچه قیمت ها از آن زمان کاهش جزئی را تجربه کرده اند، اما این فلز گرانبها در زمان نگارش این مقاله نزدیک به منطقه رکورد باقی مانده است.

در حالی که مشخصات فنی شمش همچنان صعودی است، با الگوی واضحی از اوج های بالاتر و پایین تر، با احتیاط توصیه می شود، زیرا نشانگر RSI 10 هفته ای شرایط احتمالی خرید بیش از حد را نشان می دهد. زمانی که بازارها در مدت زمان کوتاهی بیش از حد گسترش می یابند، عقب نشینی های اصلاحی اغلب به دنبال می آیند، حتی اگر موقتی یا نسبتاً جزئی باشند.

در صورت تغییر نزولی، پشتیبانی را می توان در 2145 دلار و به دنبال آن 2070 دلار شناسایی کرد، همانطور که در نمودار هفتگی پیوست نشان داده شده است. گاوها باید به شدت از این کف فنی دفاع کنند. عدم انجام این کار ممکن است منجر به بازگشت به میانگین متحرک ساده 200 روزه نزدیک به 1985 دلار شود. پایین تر، توجه به پشتیبانی کانال با قیمت 1920 دلار و سپس به 1810 دلار معطوف خواهد شد.

  ادعای ژنرال سابق آمریکایی درباره اهداف چین در قبال واشنگتن و مسکو

از سوی دیگر، اگر گاوها کنترل فرمان را حفظ کنند و بتوانند قیمت‌ها را در روزها و هفته‌های آتی بالاتر ببرند، مقاومت اولیه در انتظار بالاترین رکورد 2222 دلاری خواهد بود. در حالی که خریداران ممکن است در شکستن قاطع این مانع با مشکل مواجه شوند، یک شکست موفقیت آمیز می تواند فشار صعودی را تقویت کند و راه را برای حرکت به سمت مقاومت کانال در 2255 دلار هموار کند.

با راهنمای منحصر به فرد ما “چگونه طلا معامله کنیم” مهارت های معاملاتی طلای خود را ارتقا دهید. اکنون آن را به صورت رایگان دانلود کنید و مانند یک متخصص با تجربه در هنر تجارت این فلز گرانبها مسلط شوید!

توصیه شده توسط دیگو کولمن

نحوه معامله طلا

نمودار هفتگی طلا (XAU/USD).

نموداری از توضیحات بازار سهام که به طور خودکار با اطمینان متوسط ​​تولید می شود

منبع: TradingView، تهیه شده توسط دیگو کولمن

چشم انداز فنی Q2 قیمت نقره

نقره نیز در طول سه ماهه اول صعود کرد، اگرچه در مقایسه با افزایش چشمگیر طلا، سودهای آن کمرنگ شد. در هر صورت، XAG/USD به دروازه های مقاومت مهم نزدیک به آستانه روانی 26.00 دلار پس از رالی اخیر رسیده است، منطقه ای که پیشرفت های صعودی بارها در سال 2023 متوقف شد، همانطور که در نمودار هفتگی زیر مشاهده می شود.

با اقتباس از الگوهای تاریخی، احتمال زیادی وجود دارد که XAG/USD یک بار دیگر در این سقف فنی، جایی که فعالیت فروشنده متمرکز به نظر می‌رسد، با رد مواجه شود. با این حال، در صورت وقوع شکست، امکان حرکت به سمت 26.95 دلار وجود دارد که نشان دهنده بالاترین سطح سال 2022 است. افزایش قدرت بعدی توجه را به 28.75 دلار، یعنی اوج ماه می 2021، معطوف خواهد کرد.

  بحران در کابینه / سومین وزیر کیشیدا نخست وزیر ژاپن استعفا کرد

از طرف دیگر، اگر سناریوی نزولی اجرا شود و نقره از موقعیت فعلی خود عقب نشینی کند، حمایت خوشه ای از 23.30 دلار تا 23.05 دلار است. در اینجا، میانگین متحرک ساده 200 روزه با فیبوناچی اصلاحی 38.2 درصدی حرکت صعودی که از سال 2020 تا 2021 شاهد بودیم، همسو می شود. در زیر این کف، حمایت بلندمدت خط روند در 22.00 دلار به عنوان محور اصلی با 20.85 دلار به عنوان هدف بعدی ظاهر می شود.

آیا نمی دانید که چگونه موقعیت خرده فروشی می تواند قیمت نقره را شکل دهد؟ راهنمای احساسات ما پاسخ‌هایی را که شما به دنبال آن هستید ارائه می‌دهد – از دست ندهید، هم‌اکنون آن را دانلود کنید!




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -1٪ -3٪ -1٪
هفتگی 7% 3% 6%

نمودار هفتگی نقره (XAG/USD).

image2.png

منبع: TradingView، تهیه شده توسط دیگو کولمن



منبع: https://www.dailyfx.com/news/xau-usd-gold-silver-q2-technical-forecast-key-resistance-in-focus-as-markets-get-stretched-20240329.html