سرخوشی هوش مصنوعی، انتخابات ایالات متحده و فدرال رزرو برای هدایت سهام ایالات متحده

بررسی Q1 و فدرال رزرو چشم انداز خود را در مورد نرخ بهره حفظ می کند

سه ماهه اول 2024 دارای شاخص های ایالات متحده است که بالاترین رکوردهای جدید را ایجاد می کند زیرا تبلیغات هوش مصنوعی تعداد انگشت شماری از سهام هوش مصنوعی را به ارتفاعات سرگیجه آوری رساند، اما سودها فقط محدود به سهام “مگا سقف” شما نبود زیرا اکثر بخش های ایالات متحده شاهد افزایش بودند. نمودار زیر عملکرد گسترده هر بخش را برای S&P 500 تا زمان نگارش (19 مارس) نشان می دهد. تنها بخشی که نتوانست پیشرفت کند، بخش املاک و مستغلات بود.

نمودار 1: عملکرد بخش S&P 500 Q1

image3.png

منبع: داده ها از Refinitiv Workspace، گردآوری شده توسط ریچارد اسنو

درصد بیشتری از سهام S&P 500 از بازار صعودی در سه ماهه اول سود بردند. بیش از 80 درصد از شاخص بالاتر از میانگین متحرک ساده 200 روزه خود معامله می شود. با نگاهی به نمودار زیر، واضح است که وقتی افزایش ارزش سهام برای بسیاری مثمر ثمر بوده است، چرخش ثروت هرگز خیلی دور نبوده است. نقاط عطف قبلی در اطراف علامت 80 درصد با رنگ خاکستری مشخص شده اند، در حالی که رالی های فراگیرتر که بیش از 90 درصد را ثبت کردند نیز شاهد افت شدید در لحظات بعد بودند.

با این حال، بازارها و فدرال رزرو با کاهش نرخ بهره در اواخر سال جاری، احتمالاً در ماه ژوئن، خوشبین هستند که اقتصاد را به سمت فرود ملایم هدایت کنند، اما داده های قوی بر اساس احتمالات ضمنی فعلی به نفع جولای است.

نمودار 2: درصد سهام در معاملات S&P 500 بالاتر از 200 SMA آنها

image4.png

منبع: بارچارت، تهیه شده توسط ریچارد اسنو

آیا فدرال رزرو حزب را ادامه خواهد داد؟

فدرال رزرو در ماه مارس تشکیل جلسه داد و نسخه به روز شده خلاصه پیش بینی های اقتصادی خود را برای سال های 2024، 2025، 2026 و “بلندمدت” ارائه کرد. مقامات به اندک دیدگاه خود را حفظ کردند که FOMC در سال جاری سه بار نرخ وجوه فدرال رزرو را کاهش می دهد که باعث می شود نرخ وجوه فدرال رزرو بین 4.5 تا 4.75 درصد باقی بماند. در تراز احتمالات، این امر معقول به نظر می رسد، اما در پایان سال گذشته، بازارها احتمال هفت کاهش تا پایان سال را پیش بینی کرده بودند.

  اخبار طلا و ارز، تحلیل ها و نمودارها | persianforexacademy

قابل توجه تر، رشد ایالات متحده برای سال 2024 به طور قابل توجهی بالاتر، از 1.4٪ به 2.1٪، به عنوان تورم، تجدید نظر شد. بازنگری‌های صعودی ممکن است یک طبقه پایین‌تر از نرخ‌های ایالات متحده باشد که به سمت جلو حرکت می‌کنند، زیرا پیش‌بینی می‌شود «نرخ خنثی» بالاتر رفته باشد.

نمودار 3: طرح نقطه فدرال (مارس 2024)

image5.png

منبع: فدرال رزرو، Refinitiv Workspace

یک اقتصاد قوی و بازار کار انعطاف‌پذیر می‌تواند در دست فدرال رزرو باقی بماند، اما به نظر می‌رسد بازارهای سهام در پی رونق هوش مصنوعی نسبت به افزایش نرخ‌های بهره غیرقابل نفوذ هستند. تا زمانی که بازار کار از وخامت شدید اجتناب کند، به نظر می رسد وضعیت موجود دست نخورده باقی بماند. به نظر می رسد که اعتماد مصرف کننده ناشی از امنیت شغلی گسترده است که از سطوح سالم مخارج خرده فروشی و مصرف حمایت می کند. تقاضای جهانی برای هوش مصنوعی مولد و مدل‌های زبان بزرگ بعید است که محو شود و در مقابل، احتمال افزایش سرعت بیشتری دارد. سازندگان تراشه ایالات متحده احتمالاً مانند سه ماهه اول در سه ماهه دوم پیشتاز خواهند بود.

با داشتن درک کامل از عوامل بنیادی تأثیرگذار بر سهام ایالات متحده در سه ماهه دوم، چرا نمی بینیم که تنظیمات فنی چه چیزی را پیشنهاد می کند؟

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی سهام رایگان خود را دریافت کنید

احساسات ریسک و حرکت گسترده تر با سرعت پیشرفت می کند

اشتها برای دارایی‌های پرریسک‌تر مانند سهام افزایش یافته است و طبق گزارش بانک آمریکا، در هفته منتهی به 13 مارس، 56.1 میلیارد دلار به صندوق‌های سهام ایالات متحده راه یافت و رکورد قبلی 53 میلیارد دلاری در مارس 2021 را شکست. رکورد 22 میلیارد دلار در مدت مشابه.

  برگزاری رزمایش آبی-خاکی کره‌جنوبی و آمریکا پس از وقفه‌ای پنج ساله

نمودار 4: رکورد جریان به صندوق های سهام ایالات متحده در ماه مارس

image6.png

منبع: بانک آمریکا

بازارها طبیعتاً آینده‌نگر هستند که شاهد آن بوده‌اند که سهام از پیش‌بینی فزاینده کاهش نرخ اول سود می‌برند، حتی اگر تا حدودی به تأخیر بیفتد. علاوه بر این، به دلیل اینکه سال انتخاباتی است، ممکن است سهام برای سال مالی 2024 افزایش یابد.

S&P 500 در سال‌های انتخاباتی که رئیس‌جمهور فعلی برای انتخاب مجدد نامزد می‌شود، عملکردهای برجسته‌ای را به نمایش گذاشته است. از سال 1944، هیچ سال انتخاباتی که در آن رئیس دولت برای انتخاب مجدد نامزد شد، شاهد نزولی در شاخص معیار نبود – تنها بازدهی مثبت و چند سال واقعاً چشمگیر نیز وجود داشت.

نمودار 5: عملکرد S&P 500 در سالهای انتخاب مجدد ریاست جمهوری

image7.png

منبع: Strategas، Bloomberg

خطرات چشم انداز صعودی: مشاغل، نکول اعتبارات، ژئوپلیتیک و تورم

همانطور که قبلا ذکر شد، بازار کار قوی به رونق ماشین اقتصادی ایالات متحده کمک می کند، اما نمایه های پس انداز مصرف کننده به سمت بدتر شدن تغییر کرده است. پس‌اندازهای ذخیره‌شده ناشی از چک‌های محرک کاهش یافته است، اما مصرف همچنان بالاست. این بدان معناست که مصرف با استفاده از اعتباری که نرخ های بهره بالایی را جذب می کند، تامین مالی می شود، الگویی که داده های کارت اعتباری شخصی در زیر تایید می کند.

در حالی که درست است که مخارج اعتباری تعدیل شده بر اساس تورم کمتر از آنچه در سال 2008 مشاهده شد باقی می ماند، پرداخت های بهره بالا در ترازهای رو به رشد بودجه خانوارها را از بین می برد. پس‌انداز به‌عنوان درصدی از درآمد قابل تصرف نیز زیر سطح قبل از همه‌گیری باقی می‌ماند. خانوارهای آمریکایی در سال 2023 بیش از 1 تریلیون دلار بدهی کارت اعتباری انباشته کردند. در تئوری، نرخ های بهره بالا و قیمت های عمومی بالاتر باید هزینه کمتری را شاهد باشند، اما کاهش شدید اشتغال به احتمال زیاد به اعتماد مصرف کننده ضربه می زند و هزینه ها را کاهش می دهد که بر سود شرکت و نیاز به استخدام را کاهش می دهد.

  جدیدترین بازار یورو (یورو) – یورو/دلار آمریکا و یورو/ پوند در آستانه فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا

نمودار 6: پس انداز مازاد و اعتبار مصرفی

image8.png

منبع: داده های فدرال رزرو از یافته های FY23

به دنبال ایده های معاملاتی عملی هستید؟ راهنمای فرصت های معاملاتی برتر ما را با نکات روشنگرانه برای سه ماهه دوم دانلود کنید!

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

ژئوپلیتیک واژه‌ای است که مدتی است مطرح شده است و با دو درگیری بزرگ، پتانسیل درگیری‌های جدید همچنان باقی است. جنگ‌ها و تحریم‌های اقتصادی می‌توانند تأثیر زیادی بر زنجیره‌های تأمین داشته باشند و پتانسیل تأثیرگذاری بر ریسک‌پذیری را دارند که می‌تواند بر سهام ایالات متحده و جهان تأثیر بگذارد. یکی دیگر از چالش‌های بالقوه برای سهامداران این است که با افزایش قیمت‌های انرژی در پایان سه ماهه اول و افزایش نرخ‌های انرژی در پایان سه‌ماهه اول و ایالات متحده آمار تورمی بالاتر از حد انتظار (به شکلی یا به شکلی دیگر) در سال جاری، تورم بالقوه بالا برود.

در نهایت، شاخص های متضادی مانند شاخص ترس و طمع CNN برای مدتی در سطوح شدید (طمع) باقی مانده است. در موارد قبلی که بازارها با حرص و آز یا FOMO تحریک می شدند، در نهایت یک نقطه عطف خود را نشان می دهد. اخیراً این گیج با افزایش بی‌سابقه S&P 500 همچنان بالا بوده است.

تصویر 1: شاخص ترس و طمع CNN

image9.png

منبع: CNN Business

با ثبت نام در خبرنامه هفتگی DailyFX از اخبار فوری و موضوعات بازار که در حال حاضر بازار را هدایت می کنند، به روز بمانید:

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه



منبع: https://www.dailyfx.com/news/equities-q2-fundamental-outlook-ai-euphoria-us-election-and-the-fed-to-drive-us-stocks-20240329.html