فروش خرده‌فروشی بریتانیا در ژانویه افزایش یافت تا رکود دسامبر، پوند را پاک کند

تجزیه و تحلیل پوند استرلینگ (GBP/USD).

  • خرده‌فروشی در بریتانیا برای غلبه بر کاهش 3.3 درصدی دسامبر 3.4 درصد افزایش یافت.
  • GBP/USD پس از یک هفته شلوغ، پر از داده، توسط گزارش حذف شد
  • سخنرانان فدرال رزرو، PPI ایالات متحده و احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان گزارش های بعدی را ارائه می دهند
  • تجزیه و تحلیل در این مقاله از الگوهای نمودار و کلید حمایت و مقاومت سطوح برای اطلاعات بیشتر به جامع ما مراجعه کنید کتابخانه آموزش و پرورش

خرده‌فروشی بریتانیا در ژانویه 3.4% افزایش یافت و افت شگفت‌انگیز 3.3% دسامبر را جبران کرد. به گفته تقریباً نیمی از پاسخ دهندگان مورد بررسی، چاپ تیره ماه دسامبر با هدایای کریسمس در طول تخفیف های جمعه سیاه در ماه نوامبر خریداری شد و تا حدی به دلیل برنامه ریزی برای هزینه کمتر با توجه به هزینه های زندگی بود.

این خبر مثبت تنها یک روز پس از آن منتشر شد که بریتانیا تایید کرد اقتصادش در سه ماهه پایانی سال 2023 وارد رکود شده است. همچنین در این هفته، تورم بدون تغییر بود و بازار کار انعطاف پذیر بود، تنها چند آماری که احتمالاً مقامات بانک مرکزی انگلیس را مشاهده خواهند کرد. وقتی نوبت به انتظارات کاهش نرخ می رسد، خط را بکسل می کند.

image1.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

مصرف کنندگان با قیمت کمتری بیشتر پرداخت کردند زیرا آمار “ارزش” که جنبه قیمت اقلام فروخته شده را نشان می دهد، سریعتر (3.9٪) از جزء حجم (3.4٪) افزایش یافت.

image2.png

منبع: ONS تهیه شده توسط ریچارد اسنو

واکنش فوری GBP/USD

پوند واکنش مثبتی به داده ها نشان داد اما در نهایت به سمت سطوحی که پیش از انتشار شاهد بودیم کاهش یافت. پوند در مسیر یک هفته نرم‌تر در برابر دلار قرار دارد زیرا این جفت ارز تلاش می‌کند به زیر محدوده معاملاتی بازگردد.

پوند/دلار آمریکا نمودار 5 دقیقه ای

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

نمودار روزانه دو تلاش اخیر برای خارج شدن از محدوده معاملاتی را نشان می دهد که اولین تلاش به دلیل فقدان حرکت و پشتیبانی کافی در اطراف میانگین متحرک ساده 200 روزه کوتاه شده است.

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

نحوه معامله GBP/USD

سطح زیرین محدوده معاملاتی افقی نیز در مهار خرس های قبلی موثر بوده است، اما اکنون ممکن است مقاومت ایجاد کند زیرا قیمت ها تمایل به سمت نزولی را نشان می دهند – که با افزایش حرکت نزولی نشان داده شده توسط اندیکاتور MACD نشان داده شده است. بعداً امروز، داده‌های PPI ایالات متحده در کنار نظرات اعضای برجسته فدرال رزرو، مایکل بار و مری دالی، با گزارش اولیه احساسات مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان در ماه فوریه به پایان رسید. انتظارات تورمی را در گزارش زیر نظر داشته باشید زیرا احساسات گسترده تر با سرعت مناسبی به بهبود ادامه می دهد.

نمودار روزانه GBP/USD

image4.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/uk-retail-sales-soar-in-january-to-erase-december-slump-gbp-unfazed-20240216.html