قیمت دلار و تنوع نرخ ارز در ایران درباره دلار بیشتر بدانید! تالاربورس | persianforexacademy

این نرخ براساس عرضه و تقاضا و با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی کشور‌ها و بانک ملی تعیین می‌شود. ممکن است هنگام خرید $ با عباراتی چون دلار سفید و دلار آبی آشنا شده باشید اما تفاوت آن‌ها را ندانید. دلار سفید، در واقع همان دلاری است که از سال‌ها پیش به‌عنوان واحد پول ایالات متحده آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است. دلار آبی، دلارهای به نسبت جدید منتشر شده توسط آمریکا است، در سال 2013 قالب اسکناس‌های 100 دلاری و رنگ آن تغییر کرد. با وجود ادامه افزایش نرخ ارز در بازار ایران، تحت تاثیر افت ۱۳ دلار و ۷۰ سنتی قیمت جهانی هر اونس طلا (هزار و ۷۴۱ دلار)، قیمت هر قطعه تمام سکه طلا در معاملات روز دوشنبه بازار تهران پشت مرز ۱۷ میلیون تومان باقی ماند.

  • برای مثال تغییر ارزش یورو در مقابل دلار، اقتصاد اروپا و امریکا را از جهات مختلف تحت تاثیر قرار می‌دهد.
  • دلار کانادا با افزایش ۰.۰۹ درصدی نسبت به روز قبل ، ۳۲,۲۲۵ تومان معامله شد.
  • سبد دارایی خود را با افزودن ارزهای دیجیتال بسازید و ارزش آن را هر لحظه دنبال کنید.
  • (امروز دوشنبه 24 بهمن 1401) با افت به رقم تومان رسیده است که با احتساب سود یک درصدی نرخ دلار در صرافی ها به رقم تومان رسید که نسبت به روز کاری قبل کاهش دارد.
  • آخرین قیمت معاملاتی یورو در صرافی ملی ۴۶ هزار و ۷ تومان برای خرید و ۴۶ هزار و ۴۶۰ تومان برای فروش اعلام شد.
  • در زمانی که معامله ارز قاچاق اعلام گشت و در حمل و نقل آن امکان ریسک و خرید افزایش یافت بر روی قیمت دلار در نقاط مختلف ایران هم اثر گذار شد.
  کانادا دیپلمات چینی را اخراج کرد

نخستین ریشه های شکل گیری و پیدایش دلار به قرن 17 میلادی برمی گردد. از آن تاریخ تا به امروز، اسکناس های دلار تغییرات بسیاری به خود دیده اند و در چندین دوره دستخوش تفاوت های گسترده در طراحی، شمایل و حتی علایم و مشخصات امنیتی شده اند. اولین سری نسل جدید اسکناس های دلار در سال 1914 به چاپ رسیدند و در پی آن در 4 دوره زمانی، طراحی آنها دچار تغییرات وسیعی شد به گونه ای که اسکناس های چاپ شده در هر یک از این دوره ها، تفاوت محرزی با سایر ادوار داشته و به راحتی قابل تفکیک می باشند. به همین سیاق و با تعیین ابتدا و انتهای دوره زمانی مورد نظر، نمودار مرتبط نیز ترسیم می گردد، بر همین سیاق، چندین بازه زمانی نظیر ماهانه، سه ماهه، شش ماهه، سالانه و … نیز به شکل پیش فرض معین گردیده اند که با انتخاب هر کدام، نمودار شاخص در آن بازه زمانی ترسیم می گردد.

اخبار لحظه‌ای و مهم بورس

مجله خبری پرشین فارکس مشهد اساسا از دلار تهران ارزان تر است زیرا در نوسانات نرخ ارز بعد جغرافیایی و مکانی نیز دارای اهمیت است. به این ترتیب که حمل و نقل ارز از محلی که عرضه می شود یعنی تهران تا مقصد و شهر مشهد همچنین بر روی قیمت دلار مشهد تاثیر می‌گذارد. این اتفاق در شرایط اقتصادی خاص مثل امروز ایران که نوسان قیمت دلار بسیار زیاد است و درخواست برای خرید دلار بالا است تشدید می‌شود. نرخ ارز ثابت از طرف دولت‌ها با هدف ثابت ماندن ارزش پول ملی کشور در محدوده مورد نظر دولت‌ها تعیین می‌شود.

  ناوشکن‌های جدید ارتش چین برای نبرد آماده می‌شوند

ترافیک سنگین در آزادراه قزوین – کرج

این ارز به مصارف معینی که از سوی دولت اعلام می شود، اختصاص دارد، دریافت دلار دولتی که به آن ارز مبادله ای نیز گفته می شود، بسیار سخت بوده و مانند دلار آزاد برای عموم در دسترس نیست. با توجه به اهمیت این موضوع، در این مقاله در خصوص قیمت دلار، نرخ امروز آن و نرخ امروز دلار آزاد توضیح داده خواهد شد. همینطور قیمت امروز دلار دولتی، قیمت دلار توافقی و عوامل موثر در قیمت دلار بررسی خواهد گردید. متوسط ماهانه قیمت فروش دلار آمریکا در بازار آزاد تهران طی آذر ماه با ثبت رکوردی تاریخی به ۳۷ هزار تومان رسید که در مقایسه با ماه مشابه سه سال پیش ۱۸۷.۸ درصد بالاتر است و به عبارت دیگر نزدیک به ۳ برابر شده است. در معاملات امروز، نرخ خرید حواله دلار آمریکا تومان و نرخ فروش حواله دلار آمریکا نیز تومان تعیین شد. همچنین نرخ خرید حواله یورو به رقم تومان و نرخ فروش حواله یورو نیز به رقم تومان رسیده است که نسبت به روز قبل، افزایش دارد.

قیمت دلار امروز – آخرین نرخ دلار در بازار

به صفحات اختصاصی هر شاخص پروفایل گفته می شود که شامل مجموعه اطلاعات، گزارش های عملکرد روزانه، جداول، نمودارها، خبرها، آرشیو قیمت ها، نمودارهای تکنیکل و سایر موارد مربوط به آن شاخص می باشند که در قالب یک بلوک متمرکز گردآوری شده اند. برای دست یابی به پروفایل هر شاخص باید بر روی سطر مربوطه در جدول کیک کنید. استفاده از این بخش به سادگی صورت می پذیرد بدین شکل که کافیست ابتدا و انتهای بازه زمانی مورد نظر خود را انتخاب نمایید تا کلیه نرخ های دوره مورد نظر به تفکیک روز در جدول نمایش داده شوند.

  قیمت طلا صعودی شد

http://changanblog.ir