قیمت طلا (XAU/USD) اوج‌های چند ماهه تازه را بررسی می‌کند، به‌عنوان NFPs بیشتر دنبال می‌شوند؟

تحلیل و نمودار قیمت طلا (XAU/USD).

  • پس از از دست دادن اطلاعات ایالات متحده، طلا افزایش یافت.
  • طلا در مناطقی که بیش از حد خرید شده اند معامله می شود.

با راهنمای تجارت رایگان ما، نحوه معامله طلا را بیاموزید

توصیه شده توسط Nick Cawley

نحوه معامله طلا

بیشترین خوانده شده: نقره دوباره به منطقه پشتیبانی چند ماهه بازگشت

انتشار داده های ناامید کننده جمعه گذشته در ایالات متحده باعث شد تا طلا در حال چرخش بالاتری باشد و به سطوحی که آخرین بار در دسامبر سال گذشته مشاهده شده بود، بازگشت. PMI تولیدی ISM ایالات متحده پیش بینی های بازار را با حاشیه زیادی از دست داد و در محدوده انقباض باقی ماند و سفارشات جدید از 52.5 در ژانویه به 49.2 در فوریه کاهش یافت. گزارش احساسات مصرف‌کننده میشیگان نیز ناامیدکننده بود، و هم پیش‌بینی‌های ماه گذشته و هم پیش‌بینی‌های بازار را ناامید کرد.

image1.png

این دو انتشار، انتظارات کاهش نرخ بهره آمریکا را تا حدی بالاتر برد و بازدهی خزانه داری آمریکا را با تاریخ کوتاه کاهش داد. پیش بینی بازار انتظارات کاهش کل نرخ بهره را برای سال 2024 به 88 واحد پایه از 83 پیش داده افزایش داد، در حالی که بازدهی خزانه داری دو ساله ایالات متحده با حدود 10 واحد کاهش به 4.52 درصد رسید.

بازدهی 2 ساله خزانه داری ایالات متحده

image2.png

پیش از این هفته، چند انتشار داده‌ها و رویدادهای بالقوه در حال حرکت در بازار وجود دارد که نیاز به نظارت دارند. شهادت دو روزه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، روز چهارشنبه آغاز می شود، همان روزی که داده های قابل توجه ADP و Jolts ایالات متحده به نمایش درآمد. برای پایان هفته، گزارش ماهانه مشاغل ایالات متحده (NFP) در ساعت 13:30 بریتانیا منتشر می شود و دلار را تا آخر هفته هدایت می کند.

  مخالفت تلویحی چین با الحاق منطقه دونباس به روسیه

برای همه داده‌ها و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم اقتصادی DailyFX.

این حرکت پایین تر در بازده اوراق قرضه ایالات متحده باعث شد که طلا به سمت بالاتری حرکت کند و به آن کمک کرد تا سطوح مقاومت قبلی را پشت سر بگذارد و به بالاترین حد خود در دسامبر سال گذشته بازگردد. اولین مورد از این سطوح مقاومت، 2070 دلار در هر هرز است. اکنون به عنوان پشتیبان جلوتر از 2043 دلار در هر اونس شروع به عمل خواهد کرد. مقاومت کمی بین قیمت نقدی فعلی و بالاترین جهش 4 دسامبر در 2146.8 دلار در هر اونس وجود دارد. به غیر از یک نشانگر فنی که یک سیگنال به شدت بیش از حد خرید چشمک می زند. اندیکاتور CCI، در پایین نمودار، اکنون بیش از 250 را نشان می دهد و این احتمالاً هر حرکت کوتاه مدت بالاتری را کاهش می دهد. در میان مدت و بلندمدت، زمانی که این نرخ شروع به عادی شدن کند، طلا احتمالاً رکورد بالاتری را که در پایان سال گذشته مشاهده شد، دوباره آزمایش خواهد کرد.

نمودار قیمت روزانه طلا

image3.png

داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد که 44.64 درصد معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران کوتاه به لانگ 1.24 به 1 است. تعداد معامله‌گران در لانگ خالص 5.91 درصد بیشتر از دیروز است. 19.58 درصد کمتر از هفته گذشته استدر حالی که تعداد معامله گران نت-شورت 8.05 درصد بیشتر از دیروز و 44.53 درصد بیشتر از هفته گذشته است.

ببینید این نوسانات در موقعیت یابی چه معنایی برای قیمت طلا دارد

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 7% 14% 11%
هفتگی -20% 50% 8%

دیدگاه شما در مورد چیست؟ طلا – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-xau-usd-price-probes-fresh-multi-month-highs-more-to-follow-as-nfps-loom-20240304.html