قیمت طلا (XAU/USD) – اگر تورم ایالات متحده همکاری کند، برای یک رالی پایان سال صف می‌آید؟

طلا (XAU/دلار آمریکا) قیمت، تجزیه و تحلیل و نمودار

  • آخرین تورم ایالات متحده طلا را تا سال 2024 هدایت خواهد کرد.
  • طلا به تست مقاومت ادامه می دهد و 20 dsma به عنوان حمایت کوتاه مدت عمل می کند.

نحوه تجارت طلا را با راهنمای رایگان ما بیاموزید

توصیه شده توسط Nick Cawley

نحوه معامله طلا

چشم انداز فنی طلا به طور فزاینده ای مثبت به نظر می رسد زیرا به آخرین رویداد داده مهم در سال 2023 نزدیک می شویم، معیار ترجیحی فدرال رزرو برای نرخ تورم، Core PCE. انتظار می‌رود که انتشار این جمعه، شاخص قیمت اصلی PCE نوامبر (سال/سال) را از 3.5 درصد در اکتبر به 3.3 درصد کاهش دهد، در حالی که انتظار می‌رود شاخص قیمت PCE (سال در سال) 2.8 درصد از 3.0 درصد در ماه قبل باشد. اگر این پیش‌بینی‌های بازار درست باشد، فدرال رزرو کار سخت‌تری خواهد داشت تا بازارهای مالی را متقاعد کند که نرخ‌های آمریکا باید برای مدت طولانی‌تری در سطح فعلی خود باقی بمانند.

جدیدترین دلار آمریکا (DXY): بازارها پس‌بک نرخ فدرال رزرو، GBP/USD و EUR/USD را نادیده می‌گیرند

برای همه اطلاعات اقتصادی منتشر شده و رویدادها را ببینید تقویم اقتصادی DailyFX

طلا در حال حاضر حدود 2036 دلار در هر اونس در حال تغییر است. در تجارتی که به نظر می رسد محدود باشد. میانگین متحرک ساده 20 روزه پشتیبانی کوتاه مدت را فراهم می کند و این فلز گرانبها در حال بررسی سطح قدیمی مقاومت در 2043 دلار در هر اونس است. و دو اوج اخیر در دو طرف 2048 دلار در هر اونس. یک شکست بیشتر راه را به 2070 دلار در هر اونس باز می کند. و سپس 2081 دلار در هر اونس. برای بالا بردن قیمت، طلا به یک محرک قوی نیاز دارد – شاید انتشار PCE در روز جمعه – در غیر این صورت این فلز گرانبها احتمالاً به سمت تعطیلات جشن معامله می شود. شکستن زیر 20-dsma (2023 دلار در هر اونس) 2009 دلار در هر اونس باقی خواهد ماند. آسیب پذیر.

  نخست وزیر اسپانیا خواستار گفت‌وگوی رئیسان جمهوری چین و اوکراین شد

نمودار قیمت روزانه طلا

image1.png

نمودار از طریق TradingView

داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد 61.66 درصد معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران لانگ به کوتاه 1.61 به 1 است. معامله گران نت شورت 6.11 درصد بیشتر از دیروز و 6.83 درصد بیشتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت طلا ممکن است به کاهش خود ادامه دهد.

ببینید چگونه تغییرات در داده‌های IG Retail Trader می‌تواند بر احساسات و عملکرد قیمت تأثیر بگذارد.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 1% 1% 1%
هفتگی 4% -2٪ 2%

نمودارها از طریق TradingView

دیدگاه شما در مورد چیست؟ طلا – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-xau-usd-price-lining-up-for-a-year-end-rally-if-us-inflation-cooperates-20231220.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار