پشت قدرت اخیر ین چیست؟

اخبار و تحلیل USD/JPY

  • تقویت گسترده ین ژاپن در اواخر روز جمعه مشاهده شد زیرا مقامات BoJ و ارز به ترتیب به مداخله FX و سیاست پولی پرداختند.
  • USD/JPY به زیر 150 بازگشت، اما ارزهای اصلی همچنان در مسیر افزایش هفتگی دیگر در برابر ین هستند.
  • بازده اوراق قرضه دولتی ژاپن به دلیل همدردی با روند جهانی ایالات متحده کاهش می یابد
  • تجزیه و تحلیل در این مقاله از الگوهای نمودار و کلید حمایت و مقاومت سطوح برای اطلاعات بیشتر به جامع ما مراجعه کنید کتابخانه آموزش و پرورش

قدرت گسترده ین ژاپن در روز جمعه مشاهده شد

نظرات وزارت دارایی ژاپن و کازوئو اوئدا، رئیس بانک مرکزی ژاپن (BoJ) باعث بازگشت دیرهنگام ین در جفت‌های اصلی FX شد. در غیر این صورت، ین با وجود کاهش اخیر ارزش دلار به دلیل بدتر شدن چشم انداز اقتصادی برای بزرگترین اقتصاد جهان، دچار ضعف گسترده ای شده است.

با این حال، Akazawa وزارت دارایی تایید کرد که هرگونه مداخله FX با هدف جلوگیری از نوسانات بازار خواهد بود و توکیو فقط به دلیل تضعیف ارز مداخله نخواهد کرد. با در نظر گرفتن این بیانیه، منطقی است که فرض کنیم این بدان معناست که مداخله FX ممکن است آنطور که بسیاری تصور می کردند قریب الوقوع نباشد و باعث ضعف بیشتر ین شود. نظرات اوئدا، فرماندار BoJ نیز فاقد هرگونه احساس فوریت بود، و تاکید کرد که سیاست تنها در صورتی تغییر خواهد کرد که انتظار می رود تورم به طور پایدار بالاتر از هدف باشد. با این حال، بازارها این را فرصتی برای جبران ضررهای اخیر در پایان هفته دیدند.

  تولد نوزادان در کره جنوبی، برای ۸۳ ماه متوالی کاهش یافت

شاخص ژاپنی – میانگین وزنی ساده (دلار آمریکا/JPY، GBP/JPY، AUD/JPY، EUR/JPY)

image1.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

USD/JPY در روز جمعه پس از اظهارنظر مقامات توکیو و BoJ کاهش یافت و بار دیگر بسیار زیر 150 معامله شد. بازارها گستاخانه تر شده اند و در غیاب عقب نشینی مقامات ارشد، بالاتر از سیم مورد نظر برای دور بعدی مداخله FX (150) معامله می شوند.

با توجه به کاهش چشمگیر قیمت نفت در هفته های گذشته، مقامات ارشد ارز ممکن است نسبت به ضعف ین تحمل بیشتری داشته باشند. اکنون که قیمت نفت تحت فشار است، واردکننده خالص نفت اندکی نفس راحتی می کشد و به صنعت صادرات اجازه می دهد از رقابت قیمتی بیشتر خود سرمایه گذاری کند. USD/JPY اکنون میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) را به عنوان حمایت پویا آزمایش می کند، اما ناتوانی اخیر ین در افزایش هر گونه افزایش نشان می دهد که ادامه نزولی ممکن است دشوار باشد یا به یک کاتالیزور اضافی نیاز داشته باشد.

نمودار روزانه USD/JPY

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

نحوه معامله USD/JPY

بازده اوراق قرضه به دلیل همدردی با روند جهانی کاهش می یابد. بازده اوراق قرضه ژاپن به طور قابل توجهی پایین تر از آخرین تغییرات کنترلی منحنی بازده است، اما ین بدون در نظر گرفتن نشانه هایی از قدرت نشان داده است. سوال واقعی این است که چقدر پایدار خواهد بود؟

بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت ژاپن (JGBs)

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

ریسک رویداد بزرگ در پیش است

هفته آینده وضعیت اقتصادی نسبتاً ضعیف است، اما ما دقایق FOMC را برای خواندن بیشتر دریافت می کنیم. با توجه به اینکه نرخ‌های آمریکا در حال حاضر به احتمال زیاد در اوج خود هستند، بازارها به دنبال نشانه‌ها/خطرات بیشتر برای انقباض خواهند بود که ریسک انجام ندادن به اندازه کافی و انجام بیش از حد متعادل‌تر شده است. داده‌های نرم‌تر ایالات متحده قبلاً باعث شده است که بازار آتی صندوق‌های فدرال رزرو در سال 2024 کاهش نرخ بهره را با کاهش نزدیک به 100 واحد در ثانیه انجام دهد.

  چشم انداز پوند بریتانیا - تجزیه و تحلیل و تنظیمات GBP/USD، EUR/GBP و GBP/JPY

سپس، در اواخر هفته، ژاپن آمار تورم را منتشر می کند. BoJ هنوز در حال جمع آوری داده ها قبل از تصمیم گیری برای خروج از رژیم نرخ بهره منفی است. به دنبال شواهد قانع‌کننده‌ای از تورم مبتنی بر تقاضا که به صورت پایدار و پایدار از 2 درصد عبور کند و همچنین شاهد رشد دستمزد پایدار باشیم. اکثریت تحلیلگرانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند، پایان نرخ های منفی را در سال 2024 می بینند.

image4.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX



منبع: https://www.dailyfx.com/news/yen-update-what-s-behind-the-recent-yen-strength-20231117.html