پی ال سی چیست و کاربرد plc در صنعت تهران کنترل

‏plc ها ( پی ال سی ) مبتنی بر میکروپروسسور هستند وبا وجود اجزایی مانند زمان سنج، شمارنده وثبات انتقالی، توانست کنترل فرآیندهای بسیار پیچیده را تسهیل سازند. علاوه بر ماژول‌های ورودی و خروجی، PLC می‌تواند به انواع دیگر سیستم‌ها نیز اتصال داشته باشد. PLCها طیف وسیعی از پورت‌ها و پروتکل‌های ارتباطی را ارائه می‌دهند تا در مواقع نیاز، دستگاه بدون مشکل به سایر سیستم‌ها متصل شود. جهت جلوگیری از ایجاد خطا، CPU، کنترلر پی ال سی را به صورت مداوم چک می کند و فانکشن هایی شامل عملکردهای لاجیک، اینترفیس کامپیوتر و بسیاری عملکردهای دیگر را اجرا می کند.

بر خلاف PLC های معمولی که معمولاً ماژولار هستند و بسیار قابل گسترش هستند، PLR ها معمولاً ماژولار یا قابل گسترش نیستند، اما قیمت آنها می تواند بسیار کمتر از یک PLC باشد و همچمین طراحی قوی دارند و برنامه را به خوبی اجرا می کنند. معمولا پی ال سی ها دارای پورت های ارتباطی صنعتی هستند که به کمک آن می توانند با سایر دستگاه ها ارتباط برقرار کنند. این امر باعث تسریع در امر تبادل اطلاعات می گردد و امکان کنترل دقیق تر را به PLC می دهد. امروزه استفاده از از پی ال سی در صنایع و کارخانه ها رو به افزایش است و بایستی برق کاران صنعتی طرز استفاده از آن را بدانند. این نرم افزار برای برنامه نویسی پی ال سی لوگو طراحی شده است.محیط کاربری این نرم افزار ساده و کاربردی است به صورتی که نوشتن برنامه در این محیط بسیار آسان و بی دغدغه است. باید به این نکته توجه داشت که برای برنامه نویسی هر مدل از plc باید نسخه ی مخصوص به آن را روی سیستم نصب کرد.

شما در این شغل این شانس را دارید که سیستم کنترل و نظارت را در صنایع استراتژیک طراحی کنید. اگر می خواهید وارد دنیای اتوماسیون صنعتی شوید، شغل و حرفه‌ای به عنوان برنامه نویس PLC، یک انتخاب عالی است. در برخی از ساختارها، رک یا قفسه‌ای که کل سیستم در آن قرار می‌گیرد را نیز بخشی از ساختار پی ال سی می‌دانند. همچنین در صورتی که می‌خواهید در خصوص سیستم‌های کنترلی قدیمی و همچنین تاریخچه پی ال سی بیشتر بدانید، حتماً سری به مقاله تاریخچه PLC در وبسایت ایران اتوماسیون بزنید. بنابراین علاوه بر عمر بیشتر، نیازی به تعمیرات و سرویس های دوره ای نخواهند داشت. فروشگاه اینترنتی کنترل24 فعالیت خود را در زمینه تامین و عرضه تجهیزات اتوماسیون صنعتی از سال 1394 در شهر مقدس مشهد آغاز نموده است و آماده همکاری با برند ها و شرکت های وارد کننده تجهیزات اتوماسیون صنعتی می باشد.

  قیمت ها در سقوط آزاد به عنوان پشتیبانی فنی محوری در غارها

در مواردی که حساسیت زیادی وجود داشته و حذف اثرات ناشی از نویز بسیار مهم باشد، خرید PLC زیمنس توصیه میشود. زیمنش از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها برای ساخت انواع PLC استفاده می‌کند و محصولات خود را در سری‌هایی مانند S و S ارائه می‌دهد. انواع پی ال سی زیمنس دارای طیف گسترده‌ای از عملیات تکنولوژیکی هستند و طراحی بسیار فشرده‌ای دارند. PLCهای چندین دهه است که در صنعت شیشه مورد استفاده قرار میگیرد. پی ال سی ها عمدتا برای کنترل نسبت مواد و همچنین پردازش لیوان های تخت استفاده می شوند.

مهم‌ ترین حوزه های مورد استفاده PLC

پی ال سی چیست و کاربرد plc در صنعت تهران کنترل

برای آن، تنها کاری که باید انجام دهید این است که دستورالعمل‌ها را به ترتیب برنامه‌ریزی کنید و مطمئن شوید که به دستگاه‌ها فرمان‌های درست می‌دهند و در نهایت شما یک سیستم کنترل شده با PLC دارید. کاربر پسندتر از کامپیوترهایی بود که از زبان های برنامه نویسی همه منظوره استفاده می کردند. رفتار متفاوتی داشته باشد یا یک فرآیند متفاوت را کنترل کند، باید برنامه کنترل را تغییر دهیم. در حالی که در یک سیستم سنتی، ایجاد این نوع تغییر مستلزم تغییر در سیم‌کشی بین دستگاه‌ها است که یک تلاش پرهزینه و زمان بر است. این فرایندها شامل کنترل ماشین آلاتی می باشد که محصولات کاغذی را با سرعت زیاد تولید می کنند.

مزایای PLC چیست

کنترل‌های بسیار پر سرعت یا دقیق ممکن است به راه‌حل‌های سفارشی‌شده نیز نیاز داشته باشند. رایانه‌های تک بردی که از سخت‌افزار نیمه سفارشی یا کاملاً اختصاصی استفاده می‌کنند، ممکن است برای برنامه‌های کنترلی بسیار سخت که در آن هزینه‌های توسعه و نگهداری بالا قابل پشتیبانی است، انتخاب شوند. پی ال سی هایی که توان اجرای زبان های پی ال سی از جمله ladder و … را شبیه پی ال سی های مرسوم دارند اما سایز کوچک آنها به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد که آنها را روی pcb سفارشی مانند یک میکروکنترلر بدون دانش برنامه نویسی طراحی کنند. پی ال سی ها به طور گسترده ای در بیشتر صنایع مانند صنعت پلاستیک سازی، خودروسازی، حمل و نقل، صنایع شیمیایی، غذایی و غیره کاربرد دارند و در مواردی چون بسته بندی، کنترل فرایندهای صنعتی، خطوط مونتاژ و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. در صنعت پی ال سی بیش از یکصد کارخانه با تنوع زیاد در طراحی و ساخت انواع مختلف PLC فعالیت می کنند.

  رشد اندک در وال استریت، با داده‌های اقتصادی در آسیا

امروزه با رشد جمعیت و تکنولوژی، نیاز به اتوماسیون در تمام حوزه‌های صنعتی احساس می‌شود و تابلو برق‌های پی ال سی‌ها، دستگاه‌های اتوماسیون نسل جدید هستند که بهترین پاسخ برای این نیاز در صنایع می‌باشند. به این ترتیب، شرکت جنرال موتورز اولین کنترل کننده برنامه پذیر منطقی یا پی ال سی واقعی را طراحی و استفاده کرد که تا 60 کاهش زمان خرابی در خط تولید را به همراه داشت. پی ال سی ها به نحوی طراحی شده اند که در محیطها و شرایط خشن صنعتی، دوام بیاورند و در برابر گرما، سرما، گرد و غبار و رطوبت محافظت شده اند.

اما در ایزولاتور، هنگامی که نور LED به فتوترانزیستور (ترانزیستور نوری) می‌تابد، ترانزیستور در ناحیه هدایت خود عمل کرده و جریان را عبور می‌دهد؛ و در نهایت ولتاژ 5 ولت DC برای پردازنده مهیا می‌شود. هنگامی که پوش باتن، فشرده می‌شود، برق AC با ولتاژ 220ولت از طریق مقاومتهای R1 و R2 به یکسوکننده پل اعمال می‌شود. سیستم‌عامل در ابتدا رصد زمانی خود را شروع می‌کند و وارد این چرخه می‌شود. آستانه‌ی تحمل جریان در PLC با خروجی رله‌ای تا 2 آمپر است اما در PLC با خروجی ترانزیستوری‌ این آستانه تا 300 میلی‌آمپر کاهش می‌یابد. نویزهای حرارتی و صوتی جزئی جدانشدنی از مدارهای فرمان هستند، اما با استفاده از PLCها هیچگونه نویز حرارتی و صوتی را تجربه نمی‌کنیم. استفاده از مطالب فروشگاه اینترنتی پارتینه فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

  • منبع تغذیه , واحد پردازش, بخش ورودی و خروجی و نیز بخش برنامه, قیمت پی ال سی قسمت های تشکیل دهنده ی plc هستند و دارای دو بخش سخت افزار و نرم افزار می باشند.
  • که با توجه به حداکثر جریان مجاز خروجی PLC باید انتخاب شود تا آسیبی به سیستم وارد نشود.
  • اگه به کامنتهای بالاتر هم مراجعه کنید، تفاوت دقیقشون رو گفتیم.
  • پی ال سی های زیمنس بسیار متنوع و متناسب با نیاز مشتری طراحی و ساخته شده است پی ال سی هایی با ورودی و خروجی های کم مثل پی ال سی های LOGO و پی ال سی های بزرگ با چندصد ورودی و خروجی .
  رئیس جمهوری کره جنوبی: ژاپن از یک متخاصم، به شریک سئول تبدیل شده است
در حقیقت این سامانه ساز و کاری را فراهم می‌نماید که کنترل PLC و ثبت داده‌ها حتی از راه دور امکان پذیر باشد. میتوان گفت این دستگاه وسیله‌ای برای اعمال کردن دستورات به ماشین آلات و دریافت بازخورد در مورد وضعیت آنها است. همچنین کنترل کننده‌های منطقی برنامه‌پذیر می‌توانند سنسورها و محرکهای زیادی را مانیتور و کنترل کنند. به عنوان مثال، داده های ثبت شده توسط PLC را می‌توان از طریق پروتکل‌ها و پورت‌های ارتباطی به یک سیستم نظارت و جمع‌آوری داده‌ها صادر کرد.