کاهش دلار آمریکا به دلیل PMI ضعیف تولیدی باعث تقویت پرونده توقف فدرال رزرو

نکات کلیدی تولید ISM:

  • فعالیت تولیدی از 47.1 قبلی به 46.9 در ماه می کاهش یافته است که کمی کمتر از انتظارات است.
  • سفارشات جدید کاهش می‌یابد، در حالی که شاخص‌های اشتغال و تولید ضعف در سایر اجزای نظرسنجی ISM PMI را جبران می‌کند.
  • دلار آمریکا با توجه به اینکه داده‌های اقتصادی ناامیدکننده باعث می‌شود که فدرال رزرو در نشست ماه جاری نرخ بهره را ثابت نگه دارد، ضرر را افزایش می‌دهد.

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: دلار آمریکا پس از تصویب قرارداد بدهی مجلس نمایندگان آمریکا کاهش می یابد. آیا فدرال رزرو اکنون دلار را هدایت خواهد کرد؟

شاخصی از فعالیت کارخانه های ایالات متحده بدتر شد و انقباض خود را برای ششمین ماه متوالی در ماه مه تمدید کرد، نشانه ای از اینکه اقتصاد در واکنش به تضعیف شرایط تقاضا در بحبوحه تورم سرسختانه بالا و افزایش سریع نرخ های بهره به تلاش برای ثبات ادامه می دهد.

بر اساس گزارش موسسه مدیریت تامین (ISM)، PMI تولیدی در ماه مه از 47.1 قبلی در مقابل 47.00 مورد انتظار به 46.9 کاهش یافت و به پایین ترین حد خود از ماه مارس رسید. برای زمینه، هر رقم بالاتر از 50 نشان دهنده رشد است، در حالی که خوانش های زیر آن آستانه نشان دهنده انقباض در تولید است.

با نگاهی به زیرساخت، بخش تولیدکننده کالای اقتصاد با افت محسوس نماگر سفارشات جدید که از 45.7 به 42.6 سقوط کرد، مانع شد. در همین حال، شاخص‌های اشتغال و تولید در جاهای دیگر ضعف را جبران کرد و اولی به 51.4 و دومی به 51.1 صعود کرد.

  چین و عربستان 34 قرارداد سرمایه گذاری امضا کردند

در نهایت، شاخص قیمت‌های پرداختی پس از یک بازگشت کوتاه در آوریل به شدت تعدیل شد و از 53.2 به 44.2 سقوط کرد که یک تحول خوشایند برای فدرال رزرو بود. کاهش بار هزینه برای تولیدکنندگان، در صورت تداوم، می تواند به کاهش فشارهای تورمی کمک کند و راه را برای موضع کمتر تهاجمی بانک مرکزی هموار کند.

داده های ISM در یک نگاه

image1.png

منبع: تقویم اقتصادی DailyFX

توصیه شده توسط دیگو کولمن

فارکس برای مبتدیان

نتایج ناامیدکننده فعالیت‌های تولیدی احتمالاً این موضوع را تقویت می‌کند که فدرال رزرو در نشست ژوئن خود نرخ‌های بهره را ثابت نگه دارد تا اثرات تاخیری انباشته شدن انقباض و سایر ریسک‌های اقتصادی را قبل از تصمیم‌گیری در مورد حرکت بعدی ارزیابی کند.

افزایش احتمال فشار دادن دکمه مکث توسط فدرال رزرو باید در کوتاه مدت با اعمال فشار بر بازدهی خزانه داری، دلار آمریکا را تضعیف کند. معامله‌گران ممکن است یک «نگه‌داری» را اولین قدم به سوی یک محور معلق بدانند، حتی اگر سیاست‌گذاران سیگنال دهند که این یک «پرش» است نه توقف طولانی‌مدت یا پایان کمپین پیاده‌روی.

بلافاصله پس از انتشار نتایج ISM، دلار آمریکا با کاهش بیشتر بازدهی ضررهای جلسه را افزایش داد، اما پس از آن که واکنش زانویی شروع به محو شدن کرد، کاهش را کاهش داد. علیرغم این واکنش، دلار آمریکا ممکن است در روزهای آتی کاهش یابد زیرا بازارها تلاش می کنند تا اقدامات آینده فدرال رزرو را پیشی بگیرند.

نمودار 5 دقیقه ای دلار آمریکا (DXY).

تصویری از صفحه نمایش رایانه شرح به طور خودکار با اطمینان کم تولید می شود

نمودار دلار آمریکا با استفاده از TradingView تهیه شد



منبع: https://www.dailyfx.com/news/forex-us-dollar-sluggish-as-poor-manufacturing-pmi-strengthens-case-for-fed-pause-20230601.html