تردیدهای بازار در مورد راهنمای هاوکی فدرال رزرو

توصیه شده توسط IG

تجارت خود را با IG Client Sentiment Data بهبود دهید

به نظر می رسد وال استریت پنجمین هفته متوالی رشد خود را ارائه دهد و با دور دیگری از رشدهای ستاره ای یک شبه جلو بیفتد (DJIA + 1.26٪؛ S&P 500 + 1.22٪؛ نزدک + 1.15٪). با توجه به اینکه فدرال رزرو هنوز به داده ها وابسته است، فعالان بازار از دستورالعمل های جنگ طلبانه فدرال رزرو استقبال نکرده اند، به طوری که اوراق آتی صندوق های فدرال رزرو همچنان برای آخرین 25 واحد افزایش در ماه جولای و کاهش نرخ بهره در اوایل سال آینده ادامه می دهد. این به عنوان عقب‌نشینی در برابر دستورالعمل‌های فدرال رزرو برای افزایش 50 واحدی تا پایان سال 2023 و کاهش نرخ بهره، که ممکن است به‌عنوان عدم تعهد با هدف اجتناب از رضایت تلقی شود، عمل می‌کند.

داده‌های اقتصادی یک شبه نشان داد که خرده‌فروشی ایالات متحده با یک شگفتی مثبت (0.3٪ ماه به ماه در مقابل -0.1٪ مورد انتظار) به عنوان بازتابی از تقاضای مصرف‌کننده انعطاف‌پذیر بود. در حالی که نگرانی‌های قبلی این بود که تقاضای مصرف‌کننده قوی‌تر ممکن است منجر به تورم شود، روند گسترده‌تر کاهش فشارهای قیمت‌گذاری تا حدودی خطرات تورمی را در حال حاضر به سمت عقب قرار داده است، با تغییر روایت به سمت این که آیا می‌توان یک فرود نرم را ارائه کرد. همراه با اعداد ادعاهای بیکاری که نشان دهنده پیشرفت بیشتر در خنک کردن بیش از حد بازار کار ایالات متحده است، احساسات پس از انتشار داده ها توانستند حالت ریسک پذیری خود را از سر بگیرند.

  گاوها کنترل را در درخواست تجدید نظر پناهگاه امن در حال رشد به دست می گیرند، 2050 دلار در مرحله بعد

DJIA بازگشته است تا محدوده بالای الگوی تثبیت خود را در سطح 34400 مجدداً آزمایش کند، جایی که شاخص از اکتبر سال گذشته حداقل در پنج مورد نتوانسته است بر آن غلبه کند و این سطح را به عنوان یک مقاومت حیاتی تقویت کرده است. شکستن محدوده بالایی ممکن است راه را برای آزمایش مجدد سطح 35300 بعدی هموار کند. روند صعودی کلی باقی می ماند، با میانگین متحرک همگرایی/واگرایی (MACD) که به عنوان نشانه ای از ایجاد حرکت صعودی بالاتر از خط صفر است. در صورت اصلاح، پشتیبانی فوری ممکن است در سطح 33800 (جهش در نشست فدرال رزرو) باشد.

image1.png

منبع: نمودارهای IG

آسیا اوپن

به نظر می‌رسد که سهام آسیایی برای یک باز شدن مختلط، با Nikkei -0.66٪، ASX + 0.54٪ و KOSPI + 0.32٪ در زمان نوشتن آماده هستند. Nikkei از انتقال مثبت در وال استریت فاصله گرفته است، که به نظر می‌رسد نشانه‌ای از فرسودگی کوتاه‌مدت به دلیل روند فنی در مناطقی که بیش از حد خرید شده‌اند. با کاهش نرخ‌های بعدی از چین دیروز، شاخص هانگ سنگ درست زیر سطح روانی 20000 خود در جلسه امروز قرار دارد. غلبه بر این سطح ممکن است فعلاً از گاوهای نر در کنترل بیشتر حمایت کند.

داده های اقتصادی نشان داد که صادرات داخلی غیرنفتی سنگاپور (NODX) برای هشتمین ماه متوالی کاهش یافته است (-14.7٪ در مقابل -1.3٪ اجماع)، با عملکرد پایین قابل توجه نشان دهنده خطرات بیشتر برای شرایط تقاضای جهانی است. به نظر می رسد چشم انداز رشد کم و طولانی تر برای سنگاپور راهگشا باشد و کاهش پیش بینی رشد سال 2023 را به 1.4 درصد (1.9 درصد قبلی) از نظرسنجی MAS در این هفته تأیید می کند.

  عناوین روزنامه‌های جهان؛ آلمان و آمریکا زره پوش جنگی به اوکراین ارسال می‌کنند

پیش از این، نشست بانک مرکزی ژاپن (BoJ) در کانون توجه قرار خواهد گرفت. گمانه‌زنی‌ها برای تغییر سیاست سریع‌تر از BoJ تاکنون تأیید چندانی از سوی سیاست‌گذاران دریافت نکرده است، با لفاظی‌های کذب از سوی Kazuo Ueda، فرماندار BoJ، در هفته گذشته که انتظارات را برای عدم تغییر در نرخ سیاست حداقل در سه جلسه بعدی سیاست‌گذاری ثابت کرد.

فعالان بازار به دنبال هرگونه پاسخی به ادامه رشد تورم هسته ای ژاپن (4.1 درصد در آوریل) خواهند بود، اما در حالی که ممکن است تصویر تورم بالاتری را تصدیق کنیم، بهبودی نابرابر در ژاپن و رشد دستمزد همچنان پایین تر از 1 است. درصد ممکن است هنوز دلایلی را برای بانک مرکزی ارائه دهد تا دیدگاه «تورم گذرا» خود را توجیه کند.

USD/JPY از ابتدای سال در یک الگوی کانال صعودی معامله می‌شود، با آزمایش مجدد خط روند کانال بالای یک شبه که با مقاومتی در برابر دلار آمریکا مواجه شد. اوج‌های پایین‌تر RSI ممکن است نشان‌دهنده فرسودگی کوتاه‌مدت باشد، با نزولی‌های بیشتر که باعث می‌شود حمایت فوری در سطح 138.50 و به دنبال آن سطح 136.70 باقی بماند. با این حال، روند کلی با شکل گیری اوج های بالاتر و پایین تر، همراه با نشستن شرکت بالاتر از میانگین های متحرک 100 روزه و 200 روزه خود (MA) به سمت بالا باقی می ماند. هر گونه شکست در حفظ بالای خط MA کلیدی 200 روزه خود ممکن است نشانه ای از معکوس شدن روند پیش رو باشد.

image2.png

منبع: نمودارهای IG

در فهرست پیگیری: روند برای یورو/دلار آمریکا پس از نشست ECB به سمت بالا متمایل شد

  حمایت آمریکا از استراتژی جدید امنیتی ژاپن

نتیجه گیری هر دو جلسه FOMC و ECB در این هفته به EUR/USD اجازه داد تا MA 100 روزه خود را پس بگیرد، زیرا دلار آمریکا نتوانست دستاوردهای اخیر خود را حفظ کند در حالی که ECB با راهنمایی های جنگ طلبانه در آخرین نشست خود ادامه داد. واگرایی سیاست ها همچنان نیروی محرکه کلیدی است.

پس از حرکت 25 واحدی دیروز، تجدید نظر رو به بالا در پیش بینی تورم از سوی بانک مرکزی اروپا به فشارهای قیمت گذاری چسبنده تر اشاره می کند و باید کارهای بیشتری انجام شود. اعتبار بیشتر از کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، که انتظارات را برای افزایش دیگری در ماه جولای تثبیت کرد و از هرگونه توقف سیاست قریب‌الوقوع در چرخه پیاده‌روی خود عقب نشینی کرد، درخواست شد.

تغییر در اندیکاتور Supertrend از قرمز به سبز نشان داد که روند EUR/USD به سمت بالا متمایل شده است. RSI همچنین به بالای سطح کلیدی 50 بازگشته است که نشان دهنده کنترل خریداران پس از اصلاح 4 درصدی در ماه مه امسال است. با تشکیل یک پایین ترین سطح جدید، این جفت ممکن است به اوج خود در ماه می 2023 در سطح 1.109 نگاه کند، در حالی که هر حرکت بالاتر از سطح به بالاترین سطح جدید اشاره می کند و روند صعودی کلی را تقویت می کند.

image3.png

منبع: نمودارهای IG

پنجشنبه: DJIA + 1.26%؛ S&P 500 +1.22%; نزدک + 1.15٪، DAX -0.13٪، FTSE + 0.34٪.

مقاله نوشته شده توسط استراتژیست IG Jun Rong Yeap



منبع: https://www.dailyfx.com/news/asia-day-ahead-lingering-market-doubts-on-fed-s-hawkish-guidance-20230616.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار