جدیدترین پوند بریتانیا – GBP/USD و EUR/GBP برجسته استرلینگ استرلینگ

GBP/USD قیمت، نمودارها و تجزیه و تحلیل

  • پوند با انتظارات افزایش نرخ تقویت شد.
  • داده ها و رویدادهای کلیدی اقتصادی در هفته آینده پوند/دلار آمریکا و یورو/ پوند را افزایش خواهند داد.

توصیه شده توسط Nick Cawley

نحوه معامله GBP/USD

پوند انگلیس هفته مثبتی را به پایان می‌رساند که نشان می‌دهد در مقابل طیف وسیعی از ارزهای دیگر G7، رشد مناسبی را نشان می‌دهد. بر اساس نرخ هفتگی پایین به بالا، کابل تقریباً 2 سنت بالاتر است، پوند/ین ین حدود 2.5 ین بالاتر است، در حالی که EUR/GBP بهترین قسمت یک یورو کاهش یافته است. در حالی که همه این ارزها اندکی ضعیف هستند، استرلینگ در تمام هفته پیشنهاد بهتری داشته است زیرا انتظارات ادامه دارد که بانک انگلستان ممکن است در ماه‌های آینده مجبور به افزایش شدیدتر برای کاهش تورم شود. تورم بریتانیا در ماه‌های آینده کاهش می‌یابد و ممکن است پیش‌بینی‌های بازار کنونی در مورد افزایش ۱۰۰ واحدی بیشتر نرخ بهره بریتانیا را کمی مبهم نشان دهد.

داده‌های اقتصادی و تقویم رویدادهای هفته آینده مملو از پتانسیل حرکت در بازار است. تنها نگاهی به انتشارات بریتانیا، ایالات متحده و یورو نشان می‌دهد که GBP/USD و EUR/GBP ممکن است با نوسانات مواجه شوند، به‌ویژه با تصمیم‌گیری‌های سیاست فدرال رزرو آمریکا و بانک مرکزی اروپا در اواسط هفته.

image1.pngimage2.png

برای همه رویدادهای متحرک بازار و انتشار داده‌ها، زمان واقعی را ببینید تقویم DailyFX

GBP/USD به بالاتر از مقاومت قبلی که در حدود 1.2550 مشاهده شده بود بازگشته است و همچنان به سمت بالاتر حرکت می کند. کندل صعودی روز پنجشنبه میانگین‌های متحرک ساده 20 و 50 روزه را حذف کرد و اگر این جفت ارز بتواند بالاتر از این دو شاخص فنی باقی بماند، GBP/USD ممکن است قدرت کافی برای آزمایش بالاترین چند ماه اخیر در حدود 1.2680 داشته باشد.

  کیشیدا: ژاپن «از طریقی منحصربفرد» به اوکراین کمک می‌کند

نمودار قیمت روزانه GBP/USD – 9 ژوئن 2023

image3.png




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

سلام

روزانه -17٪ 33% 8%
هفتگی -2٪ 10% 5%

معامله گران خرده فروشی GBP/USD کابل کوتاه خالص هستند

داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد که 36.30 درصد معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران کوتاه به لانگ 1.75 به 1 است. تعداد معامله‌گران. نت لانگ 23.70 درصد کمتر است نسبت به دیروز و 9.07 درصد کاهش نسبت به هفته گذشته، در حالی که تعداد نت شورت معامله گران 43.64 درصد است بالاتر از دیروز و 12.00 درصد بیشتر از هفته گذشته.

ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران کوتاه‌مدت هستند نشان می‌دهد که قیمت‌های پوند/دلار آمریکا ممکن است به افزایش خود ادامه دهند. معامله گران نسبت به دیروز و هفته گذشته کوتاه تر هستند و ترکیب احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما یک سوگیری معاملاتی مخالف GBP/USD- صعودی قوی تر.

EUR/GBP معامله گران بر آخرین تصمیم بانک مرکزی اروپا در مورد نرخ بهره متمرکز خواهند شد، در حالی که بازار به شدت 25 نقطه پایه دیگر افزایش نرخ را پیش بینی می کند. اعداد ضعیف اخیر رشد برای سه ماهه چهارم 2022 و سه ماهه اول 2023 نشان می دهد که تک بلوک در یک رکود فنی قرار گرفته است و بانک مرکزی اروپا باید در ماه های آینده با احتیاط حرکت کند تا در صورت تثبیت این رکود اقتصادی، در افزایش نرخ بهره زیاده روی نکند.

EUR/GBP در حال حاضر به پایین ترین حد خود در 9 ماه اخیر رسیده است و ممکن است همچنان حرکت کند. هر سه میانگین متحرک در یک شکل نزولی قرار گرفته اند و این جفت را مستعد زیان بیشتر می کند. EUR/GBP در منطقه اشباع فروش قرار دارد، اما نه چندان، و اگرچه ممکن است نیاز به اصلاح داشته باشد، زیرا مسیر کمترین مقاومت برای EUR/GBP کمتر است. نشست روز پنجشنبه بانک مرکزی اروپا برای این جفت ارز بسیار مهم خواهد بود.

نمودار قیمت روزانه EUR/GBP – 9 ژوئن 2023

image4.png

نظر شما در مورد پوند انگلیس – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.



منبع: https://www.dailyfx.com/news/british-pound-latest-gbp-usd-and-eur-gbp-highlight-sterling-s-strength-20230609.html