فدرال رزرو در جایگاه خود باقی می ماند، شاهد سه کاهش نرخ در سال 2024 است. قیمت طلا با کاهش بازدهی افزایش یافت

نکات کلیدی تصمیم گیری نرخ بهره FOMC

  • فدرال رزرو هزینه های استقراض را بدون تغییر در محدوده فعلی 5.25٪ تا 5.50٪ مطابق با انتظارات نگه می دارد.
  • نمودار نقطه ای 75 نقطه پایه کاهش را در سال 2024 مشاهده می کند که کمی کمتر از قیمت فعلی بازار است اما در این جهت حرکت می کند.
  • طلا و دلار آمریکا مسیرهای مختلف را بعد از FOMC اعلامیه به سیم ها می رسد

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

بیشترین خوانده شده: Nasdaq 100 بعد از Breakout بالاتر می رود. آیا فدرال رزرو به شور و نشاط پایان خواهد داد؟

فدرال رزرو امروز گردهمایی نهایی سیاست پولی خود در سال 2023 را به پایان رساند و به اتفاق آرا به حفظ نرخ بهره معیار خود در محدوده فعلی 5.25 تا 5.50 درصد رای داد که به طور کلی مطابق با انتظارات وال استریت است.

تصمیم برای حفظ وضعیت موجود برای سومین جلسه متوالی بخشی از یک استراتژی برای پیشبرد محتاطانه تر در مراحل بعدی مبارزه با تورم است، زیرا ریسک ها پس از ارائه 525 واحد پایه تجمعی متعادل تر و دو طرفه تر شده اند. سفت شدن از سال 2022.

این موسسه با تمرکز بر بیانیه FOMC، دیدگاه خود را در مورد فعالیت های اقتصادی کاهش داد و اذعان کرد که شاخص های اخیر نشان دهنده رشد اندک است، اما با اشاره به اینکه افزایش اشتغال علیرغم تعدیل از اوایل سال جاری، افزایش اشتغال قوی بوده است، اعتماد به بازار کار را تأیید کرد.

  اتاق فرارهای شهر تهران اولین و بزرگترین مجموعه اتاق فرار در ایران | allescape

image1.png

منبع: DailyFX Economic Calendar

در پرداختن به قیمت‌های مصرف‌کننده، این بیانیه خصوصیات قبلی خود را تغییر داد و گفت که “تورم همچنان بالاست” و در عین حال اضافه کرد که روند طی سال گذشته کاهش یافته است و این یک رای اعتماد به چشم‌انداز است.

با تغییر تمرکز به سمت راهنمایی رو به جلو، فدرال رزرو یک سوگیری سختگیرانه را حفظ کرد، اگرچه این زبان با گنجاندن کلمه “هر” در پیام خود مبنی بر “در تعیین میزان هرگونه تحکیم سیاست اضافی که ممکن است مناسب باشد” اعتقاد کمتری را در این سناریو منعکس کرد. این نشانه آن است که کمپین پیاده روی واقعاً به پایان رسیده است.

آیا در مورد چشم انداز دلار آمریکا تعجب می کنید؟ با آخرین پیش بینی ما وضوح به دست آورید. اکنون یک نسخه رایگان دانلود کنید!

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

خلاصه پیش بینی های اقتصادی فدرال رزرو

تولید ناخالص داخلی، نرخ بیکاری و PCE اصلی

خلاصه پیش بینی های اقتصادی دسامبر اصلاحات مهمی را در مقایسه با برآوردهای سه ماهه ارائه شده در سپتامبر نشان داد.

اول از همه، تولید ناخالص داخلی 2023 از 2.1 درصد قبلی به 2.6 درصد بازنگری شد. برای سال آینده، این پیش‌بینی از 1.5 درصد به 1.4 درصد کاهش یافت که همچنان نشان‌دهنده عدم رکود در افق است.

با توجه به بازار کار، چشم انداز نرخ بیکاری در سال جاری و سال آینده بدون تغییر به ترتیب در 3.8 درصد و 4.1 درصد باقی ماند که نشان دهنده ایمان به توانایی اقتصاد برای مهار از دست دادن شغل است.

  آزمون آنلاین آیین نامه بدهید حتما

در مورد PCE اصلی، شاخص تورم مورد علاقه فدرال رزرو اکنون در پایان سال 3.2 درصد است، که بسیار کمتر از پیش بینی 3.7 درصدی منتشر شده در سه ماه قبل است. در سال 2024، پیش‌بینی می‌شود که این شاخص به 2.4 درصد کاهش یابد، کمی کمتر از 2.6 درصد تخمین قبلی.

FED DOT PLOT

نمودار نقطه‌ای که مسیر مورد انتظار نرخ‌های بهره را طی چندین سال نشان می‌دهد که توسط مقامات فدرال رزرو مشاهده می‌شود، دستخوش تغییرات قابل‌توجهی شد.

در سپتامبر، سیاستگذاران پیش‌بینی کردند که هزینه‌های استقراض در سال 2023 با 5.6 ​​درصد (5.50٪ – 5.75٪) به پایان برسد، اما اکنون سال را با 5.4٪ (5.25٪ – 5.50٪) به پایان می‌رسانند، در حالی که بانک مرکزی در چند جلسه گذشته متوقف شده است. . همچنین در آن مقطع، فدرال رزرو سیاست 5.1 درصدی را در سال 2024 پیش بینی کرد که به معنای کاهش 50 واحدی از نرخ اوج است.

در پیش‌بینی‌های دسامبر که امروز فاش شد، مقامات می‌بینند که محدوده هدف به 4.6% (4.50%-4.75%) در سال 2024 کاهش می‌یابد. بازارها در 12 ماه آینده قبل از اعلام امروز، حدود 106 نقطه پایه کاهش نرخ را قیمت گذاری می کردند، بنابراین چشم انداز فدرال رزرو به آرامی به سمت آن سناریو همگرا می شود.

جدول زیر خلاصه ای از پیش بینی های به روز شده اقتصاد کلان فدرال رزرو را ارائه می دهد.

image2.png

منبع: فدرال رزرو

مشتاق به دست آوردن بینش در مورد چشم انداز طلا هستید؟ پاسخ هایی را که به دنبال آن هستید در راهنمای تجارت سه ماهه رایگان ما دریافت کنید. اکنون یک کپی درخواست کنید!

بلافاصله پس از اعلام FOMC، قیمت طلا بالاتر رفت و روند صعودی خود را افزایش داد، زیرا بازدهی خزانه داری و دلار آمریکا تحت فشار نزولی شدیدی قرار گرفتند زیرا فدرال رزرو سه کاهش استاندارد نرخ بهره را برای سال بعد پیش بینی کرد و یک پیشنهاد را اتخاذ کرد. دیدگاه متعادل تر در مورد تورم از آنجایی که بانک مرکزی ایالات متحده شروع به پذیرش یک موضع بدتر کرده است، حرکات بازار امروز می تواند در کوتاه مدت تثبیت شود، اما برای شفافیت بیشتر در مورد چشم انداز، معامله گران باید کنفرانس مطبوعاتی رئیس پاول را از نزدیک دنبال کنند.

نمودار دلار آمریکا، بازده و قیمت طلا

تصویری از یک کامپیوتر توضیحات به طور خودکار تولید شد

منبع: TradingView



منبع: https://www.dailyfx.com/news/forex-fed-stays-put-sees-limited-cuts-in-2024-gold-and-us-dollar-take-split-paths-20231213.html