قیمت طلا پس از فروش شدید ثابت می ماند، قیمت جدید طلا همچنان ممکن است

قیمت طلا و تجزیه و تحلیل

  • پس زمینه طلا همچنان مثبت است و ممکن است منجر به افزایش بیشتر شود.
  • موقعیت معامله گر خرده فروشی 50/50 است.

توصیه شده توسط Nick Cawley

نحوه معامله طلا

رالی هفته گذشته شاهد رکورد جدیدی بود که طلا قبل از فروش شدید، این فلز گرانبها را نسبتاً بدون تغییر در هفته باقی گذاشت. هفته گذشته، فدرال رزرو به بازارها اشاره کرد که احتمالاً در سال جاری، مطابق با پیام های قبلی، 75 واحد از نرخ بهره صندوق فدرال رزرو را کاهش خواهند داد. لحن مثبت تری که پاول، رئیس فدرال رزرو اتخاذ کرد، به این فلز گرانبها انگیزه داد تا قبل از ظهور فروشندگان و کاهش قیمت طلا، یک ATH جدید منتشر کند. با تضعیف یورو و پوند انگلیس، شاخص دلار آمریکا در روز پنجشنبه، جلسه سیاست گذاری پس از BoE افزایش یافت. این قدرت دلار بر طلا تا آخر هفته تاثیر گذاشت.

در حالی که دلار تثبیت شد، بازده اوراق قرضه ایالات متحده با پیش بینی کاهش نرخ صندوق فدرال رزرو به پایین آمدن ادامه داد. ایالات متحده 2 ساله حساس به نرخ هفته را حدود 14 واحد پایه پایین تر به پایان رساند، در حالی که معیار 10 سال ایالات متحده هفته گذشته را با 11 واحد پایین تر به پایان رساند. در حالی که قوی‌تر شدن دلار آمریکا در کوتاه‌مدت باعث افزایش بیشتر طلا می‌شود، بازدهی پایین‌تر اوراق قرضه آمریکا ممکن است قیمت‌ها را بالا ببرد و شاهد آزمایش مجدد ATH در پنجشنبه گذشته باشیم.

پس از تکمیل الگوی صعودی در هفته گذشته، نمودار طلای روزانه اکنون به دنبال ایجاد یک مجموعه صعودی دیگر است. حرکت جانبی فعلی قیمت ممکن است به یک الگوی پرچم صعودی تبدیل شود و این احتمالاً منجر به کاهش قیمت طلا به بالای 2200 دلار در هر اونس خواهد شد. و ATH را با قیمتی کمتر از 2225 دلار در هر اونس آزمایش کنید. پشتیبانی خط اول منطقی کسری زیر 2150 دلار در هر اونس مشاهده شد.

  قیمت‌های طلا (XAU/USD) با سطح 2000 دلار، با نگاه به نشست FOMC برای انگیزه‌های تازه

نمودار قیمت روزانه طلا

image1.png

نمودار از طریق TradingView

داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد که 50.43 درصد معامله‌گران لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران لانگ به فروش کوتاه 1.02 به 1 است. معامله‌گران از 1 مارس که طلا نزدیک به 2082.75 معامله شد، در معاملات خالص باقی مانده‌اند، و از آن زمان قیمت 4.24 درصد بالاتر رفته است. تعداد معامله گران خالص خرید و فروش نسبت به روز گذشته 11.14 درصد و نسبت به هفته گذشته 7.51 درصد افزایش داشته است، در حالی که تعداد معامله گران خالص معاملاتی نسبت به روز گذشته 6.18 درصد و نسبت به هفته گذشته 16.42 درصد کاهش داشته است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله گران خالص هستند نشان می دهد که قیمت طلا ممکن است به کاهش خود ادامه دهد




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 9% 14% 12%
هفتگی 11% -14٪ -4٪

دیدگاه شما در مورد چیست؟ طلا – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.



منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-price-steadies-after-sharp-sell-off-new-all-time-high-remains-possible-20240325.html