لیر ترکیه امروز صبح 7 درصد سقوط کرد، زیرا تغییر سیاست بالقوه افزایش یافت، USD/TRY بالاتر از 23.0000

USD/TRY قیمت، نمودارها و تجزیه و تحلیل:

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

بیشتر بخوانید: تنظیمات اقدام قیمت برای GBP/AUD به دنبال افزایش نرخ RBA

رئیس جمهور اردوغان کابینه جدید و وزیر دارایی را معرفی کرد

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز جمعه دوم ژوئن سوگند یاد کرد و به دنبال معرفی کابینه جدید خود و مهم‌تر از آن وزیر دارایی جدید بود. اردوغان سومین دوره تاریخی خود را با انتصاب بانکدار مشهور و معتبر سابق مهمت شیمشک به عنوان وزیر دارایی جدید آغاز کرد.

مهمت شیمشک به عنوان وزیر دارایی معرفی شد

image1.png

منبع: dia images/euronews

رئیس جمهور اردوغان با انبوهی از چالش ها و انتقادات مواجه است، زیرا دوره او با انتصاب شیمشک به عنوان یک نکته مثبت نادر آغاز می شود. خوش بینی پس از اعلام این که رئیس جمهور اردوغان ممکن است در نهایت رویکرد غیرمتعارف خود در سیاست پولی را کنار بگذارد و رویکرد سنتی تر را اتخاذ کند، افزایش یافت. آقای سیمشک قبلاً به عنوان بانکدار برای مریل لینچ کار کرده بود و پس از 5 سال غیبت به عرصه سیاسی بازگشت. این وعده می‌دهد که نقشی چالش برانگیز برای شیمشک باشد، زیرا اقتصاد ترکیه با تورم غیرمجاز که در حال حاضر در حدود 40 درصد است دست و پنجه نرم می‌کند، در حالی که لیر همچنان به کاهش حدود 10 درصدی قبل از فروش امروز ادامه می‌دهد.

از جمله سیاست های جذب انتقاد، اصرار رئیس جمهور اردوغان بر کاهش نرخ بهره برای ارتقای رشد بوده است. این بدیهی است که با عقل متعارفی که از افزایش نرخ در هنگام مبارزه با تورم حمایت می کند، مغایرت دارد.

  Attention Shifts to OPEC Production Cuts

چشم انداز اقتصادی و راه رو به جلو

امید به چرخش سیاست امروز در حالی که بانک‌های دولتی قصد دارند دفاع‌ها را کاهش دهند، در حرکتی که نشانه‌ای مثبت از تغییر سیاست تلقی می‌شود، قوت گرفت. لیر امروز شاهد کاهش 7 درصدی بوده است، زیرا عدم مداخله احتمالاً به لیر اجازه می دهد تا سطح پایداری پیدا کند، شاید نشانه ای از بازگشت به بازارهای آزاد؟ این احتمالاً برای ترکیه کلیدی خواهد بود زیرا آنها به دنبال جذب مجدد سرمایه گذاری خارجی هستند.

با این حال، احساس چشم‌انداز لازم است، زیرا رئیس‌جمهور اردوغان، دشمن نرخ‌های بهره، میل زیادی به عقب‌نشینی سریع از تصمیمات دارد. وقتی به روسای بانک مرکزی نگاه می کنیم که اردوغان در 5 سال گذشته 4 رئیس را پشت سر گذاشته اند، این موضوع واضح است.

در همین حال، پست رئیس بانک مرکزی با اردوغان خالی است و در حال بررسی انتصاب حافظ گی ارکان، مدیر ارشد مالی در ایالات متحده است. رویترز گزارش داد که ارکان روز دوشنبه در آنکارا با شیمشک دیدار کرد و بسیاری امیدوار بودند که این دو بتوانند اردوغان را در مورد نیاز به عادی سازی سیاست متقاعد کنند.

مقدمه ای بر تحلیل تکنیکال

شاخص قدرت نسبی (RSI)

پیشنهاد شده توسط زین وودا

چشم انداز فنی و افکار نهایی

با نگاهی به تصویر بزرگ‌تر، انتظار می‌رود که نوسانات در روزهای آینده همچنان بالا بماند. USDTRY همچنان به صعود خود ادامه می‌دهد، زیرا حرکت‌ها بسیار ناگهانی و بی‌ثبات بوده‌اند.

کاهش قیمت لیر امروز احتمالاً به عنوان نشانه های اولیه یک چرخش بالقوه سیاست با فقدان مداخله در میان مدت و بلندمدت برای ترکیه و لیر در نظر گرفته می شود. تحلیلگران به دنبال محدوده 25.0000-28.000 به عنوان هدف (سطح پایدار) USDTRY هستند که واقع بینانه است، با این حال ممکن است قبل از آن شاهد عقب نشینی محکمی باشیم. RSI 14 روزه در هر دو بازه زمانی روزانه و هفتگی به شدت بیش از حد خرید است و با توجه به عدم اقدام قیمت ممکن است ارزش نظارت را داشته باشد.

  بازار بورس چیست و چگونه می توانیم در این بازار سرمایه گذاری کنیم؟ خانه سرمایه | persianforexacademy

نمودار روزانه USD/TRY – 7 ژوئن 2023

image2.png

منبع: TradingView

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده بازار برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda



منبع: https://www.dailyfx.com/news/the-turkish-lira-fell-over-7-this-morning-as-potential-policy-shift-gains-momentum-20230607.html

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار